تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
13

اجرای پروژه پتروشیمی میانکاله متوقف شد

  • کد خبر : 151669
  • 22 فروردین 1401 - 15:48
اجرای پروژه پتروشیمی میانکاله متوقف شد
صدور مجوز محیط زیستی تابع نتایج حاصل از انجام مطالعات مذکور و بررسی در کمیته ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست است.

جمهوریت – سرپرست معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در نامه ای به مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرآباد مازندران، با اعلام توقف اجرای پروژه پتروشیمی میانکاله، صدور مجوز این پروژه را منوط به انجام مطالعات تکمیلی و تایید سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد.

به گزارش ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، مسعود عالیخانی در این نامه با تاکید بر ضرورت به کارگیری مشاوران محیط زیستی رتبه یک از سازمان برنامه و بودجه و نظارت یکی از دانشگاه های ذیصلاح منطقه، انجام مطالعات تکمیلی شامل ارزیابی توان اکولوژی جهت بارگذاری واحدهای پتروشیمی و آب شیرین کن و پروژه های پی آیند، بررسی اثرات تجمعی آب شیرین کن بر مناطق تحت مدیریت سازمان و اکوسیستم دریا، بررسی میزان و اثرات ناشی از خروجی های آلاینده های گازی و پساب صنعتی حاصل از فرآیند بر اساس اسناد فنی طرح (ارزیابی اثرات زیست محیطی) و ارائه برنامه مدیریت و پایش زیست محیطی مناسب را خواستار شده است.

 

وی در ادامه تصریح کرده است: صدور مجوز محیط زیستی تابع نتایج حاصل از انجام مطالعات مذکور و بررسی در کمیته ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست است.

سرپرست معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان خاطرنشان کرده است که می بایست از هرگونه عملیات اجرایی قبل از انجام مطالعات تکمیلی و صدور مجوز محیط زیستی اجتناب شود.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=151669

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰