تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
7

نقش استاندار سابق خوزستان در موضوع متروپل

  • کد خبر : 155974
  • 16 خرداد 1401 - 0:57
نقش استاندار سابق خوزستان در موضوع متروپل
مرکز رسانه قوه قضاییه: از استاندار سابق خوزستان در موضوع متروپل قصوری گزارش نشده است

جمهوریت – مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: در گزارش‌های هیات‌های اعزامی و تیم‌های بررسی حادثه آبادان، تاکنون گزارشی مبنی بر قصور یا تقصیر مستقیم یا غیرمستقیم استاندار سابق خوزستان در متروپل تسلیم دادگستری استان خوزستان نشده است.

از ساعتی پیش برخی رسانه‌ها خبر خروج استاندار سابق خوزستان از کشور را روی خروجی خود بردند و بعضا اعلام کردند که او یکی از مقصران اصلی حادثه متروپل است.

براساس این گزارش، با وصف اینکه هیچ یک از هیات‌های اعزامی دولت، دادستانی کل و مجلس شورای اسلامی یا سایر مسوولین ودستگاههای زیربط در این خصوص قصور و تقصیر مستقیم یا غیر مستقیم استاندار سابق خوزستان در خصوص ریزش متروپل گزارشی به دادگستری خوزستان نداده‌اند از انتشاردهندگان اخبار فوق درخواست می‌شود. چنانچه اطلاع یا مستندی از علت فروریختن ساختمان متروپل دارند موضوع را به دادگستری خوزستان اعلام کنند.

این گزارش حاکی است تاکنون هر کسی که دستگاههای ذیربط گزارشی در مورد تقصیر یا قصور ارائه داده اند بازداشت شده است.

بنابر این گزارش، از ابتدای وقوع حادثه متروپل سه هیات بررسی از سوی دولت، مجلس و دادستانی کل کشور به محل حادثه اعزام شده‌اند.

تاکنون و براساس بررسی‌های دقیق تا زمان تنظیم این گزارش هیچ یک از هیات‌های اعزامی از سوی دولت، دادستانی‌کل کشور و مجلس شورای اسلامی گزارشی از قصور یا تقصیر احتمالی یا قطعی استاندار سابق خوزستان را برای دادگستری استان خوزستان در مورد متروپل ارسال نکرده‌اند.

دادگستری استان خوزستان از همان روز نخست حادثه از هیات‌ها و مراجع مختلف در مورد بررسی نقش مستقیم یا غیر مستقیم افراد در بروز حادثه متروپل نظر خواسته است که همین امر موجب به دستگیری ۱۴ نفر از افراد دخیل در حادثه متروپل شده که آخرین نمونه دستگیری مربوط به روز گذشته و دستگیری یکی دیگر از افراد مرتبط با سازمان نظام مهندسی می‌شود.

پیشتر علی دهقانی، رئیس کل دادگستری استان خوزستان با اشاره به آخرین اقدامات دستگاه قضایی در خصوص حادثه متروپل گفته بود: تاکنون ۱۳ نفر از عواملی که به عنوان مسببان، متخلفان و مقصر در وقوع حادثه متروپل آبادان اعم از ترک فعل یا افرادی که اقداماتی را به صورت مستقیم و به عنوان مباشرت در ارتکاب جرم انجام دادند، با همکاری پلیس و دستگاه‌های امنیتی از جمله سازمان اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر و اتهامشان به عنوان مسببان در این جنایت به آن‌ها تفهیم و برایشان قرار تامین متناسب صادر شد و تحقیقات اولیه از آن‌ها نیز همچنان ادامه دارد در مورد مسببین احتمالی بعدی تحقیقات ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان در مورد نفرات بازداشت شده گفته بود: تاکنون فعلا ۴ شهردار از جمله شهردار فعلی آبادان و ۳ شهردار سابق، رئیس سازمان نظام مهندسی وقت آبادان، ناظر و طراح پروژه متروپل آبادان، تعدادی از پرسنل مرتبط با صدور مجوزها که با افراد شاغل در سازمان نظام مهندسی آبادان همکاری و همراهی داشتند دستگیر شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=155974

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰