تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
10

قرار است با گشت ارشاد، حواس‌ها از گرانی پرت شود؟

  • کد خبر : 159423
  • 01 مرداد 1401 - 10:21
قرار است با گشت ارشاد، حواس‌ها از گرانی پرت شود؟
برخی معتقدند دامن زدن به این رفتارها با هدف پنهان کردن مشکلات اصلی جامعه که بحث گرانی و آزادسازی قیمت‌هاست، صورت می‌گیرد.

جمهوریت –  روزنامه اعتماد نوشت : رئیس کمیته زنان خانه احزاب ایران درباره گشت ارشاد و توهین معاون وزیر جوانان علیه زنان صحبت کرده است.

فاطمه راکعی با تقبیح صحبت‌های روز گذشته یامین‌پور درباره زنان، این رفتارها را نشانه عدم درک درست مدیران ایرانی از مسائل زنان می‌داند.

 

بخشی از این گفتگو را بخوانید:

آقای رییسی در ایام انتخابات اشاره کرده بودند، دولت گشت ارشاد برای مردم نخواهد داشت و برای مدیران گشت ارشاد تشکیل می‌دهند. شما به عنوان فعال این حوزه چه نظری درباره گشت ارشاد دارید؟

اصل این صحبت درست است، اما عملا این ایده درست، اجرا نشد و گشت‌های ارشاد با نهایت خشونت در حال بازی با اعصاب مردم هستند. حتی زنان محجبه جامعه نیز نسبت به این رویکرد معترض هستند. متاسفانه با این رفتارهای عجیب که وجدان عمومی جامعه را جریحه‌دار ساخته، هیچ دستاوردی متوجه دولت نخواهد شد.

از سوی دیگر یکی از مدیران دولتی در سطح معاون وزیر، عباراتی را به زبان می‌آورند که توهین محض است. مگر آقای یامین‌پور، مادر، خواهر و همسر ندارد که اعلام می‌کند، بعد از روسری نوبت به … می‌رسد؟در بسیاری از کشورهای اسلامی که حجاب اجباری وجود ندارد، جامعه خود نقطه ثقل خودش را می‌یابد و بر اساس آن عمل می‌کند.

این آقای نگران شرف زن ایرانی نباشد، نگران همه سوءمدیریت‌هایی باشد که در زمینه فعالیت‌های وزارتخانه متبوعش وجود دارد و فسادهایی که جریان دارد.اختلاس‌های میلیاردی در این کشور انجام می‌شود و بعد این دوستان به دنبال چند تار موی دختران هستند.

امروز بسیاری از جوانان به دلیل اجبار است که با اصل حجاب مخالفت می‌کنند. این رفتارها واکنشی است و نوعی اعتراض در بطن آن نهفته است که مسوولان توجهی به آن نمی‌کنند. مگر در سال‌های قبل از انقلاب اجباری وجود داشت که طیف وسیعی از زنان ایرانی حجاب داشتند. نسل من اگر حجاب را انتخاب کرد نه با اجبار که از طریق آگاهی بود.

 ‌برخی معتقدند دامن زدن به این رفتارها با هدف پنهان کردن مشکلات اصلی جامعه که بحث گرانی و آزادسازی قیمت‌هاست، صورت می‌گیرد.

من تا زمانی که درباره موضوعی، سند متقن نداشته باشم درباره آن نمی‌توانم به آن اشاره کنم. ولی واقع آن است که سناریو غیرعادی است. یک موضوع کوچک را این‌گونه بولد کردن و موضوعات اساسی اقتصادی را به حاشیه کشاندن، عجیب است. به نظر می‌رسد دست‌هایی در کار است تا حواس مردم را از موضوعات اصلی پرت کرده و متوجه حواشی غیرضروری کنند. به هر حال مشکل اصلی کشور در شرایط فعلی اقتصادی است.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=159423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰