تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
13

پناهیان: رانت خواری مسئولین عامل مشکلات اقتصادی

  • کد خبر : 159658
  • 04 مرداد 1401 - 13:24
پناهیان: رانت خواری مسئولین عامل مشکلات اقتصادی
حجت الاسلام پناهیان گفت: شاید برخی از خانم هایی که در دانشگاه ها پوشش کاملی ندارند، افرادی باشند که به امور دینی معتقد هستند و قصد ندارند بی دینی کنند ولی سبک زندگی غیر مسئولانه باعث این پوشش شده است.

جمهوریت – فارس نوشت : حجت الاسلام علیرضا پناهیان در نشست اتحادیه دفتر تحکیم وحدت با تاکید بر کار تشکیلاتی در عرصه اقتصاد گفت: در عرصه اقتصاد کار جمعی انجام دهید و این کار با ایجاد تعاونی های مردمی قابل انجام است.

پناهیان با نهی انتخاب افراد از بالا به پایین عنوان کرد: از بالا به پایین لیست بستن اشتباه است و این روش از پایین به بالا انتخاب شدن که در اتحادیه دفتر تحکیم هست‌کم نظیر است و ما این روش را قبول داریم و این روش برتر از روش‌های از بالا به پایین است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مسئله حجاب در دانشگاه ها گفت: شاید بعضی از خانم هایی که در دانشگاه ها پوشش کاملی ندارند،  افرادی باشند که به امور دینی معتقد هستند و قصد ندارند بی دینی کنند ولی سبک زندگی غیر مسئولانه باعث این پوشش شده است.

وی در ادامه افزود: حجاب صرفا مسئله دینی نیست بلکه مسئله اجتماعی بوده و قانون نیز بر پایه مسائل اجتماعی است.

باندهای مافیای اقتصادی و رانت خواری برخی مسئولین باعث بروز مشکلات اقتصادی شده است

 حجت الاسلام پناهیان با اشاره به ایجاد تعاونی های مردمی در کشور افزود: فرهنگ تعاونی در کشور ما هنوز راه نیفتاده ولی باید به کمک تشکل های دانشجویی آن را انجام دهیم.

وی در ادامه افزود: تصدی‌گری دولت اگر به نفع تعاونی ها و کار مردمی کاهش پیدا کند، قدرت دولت مردمی نیز افزایش پیدا می‌کند. اقتصاد هر چه دولتی تر باشد جای رانت ‌خواری را باز می کند و باعث امضاهای طلایی می‌شود که همین باعث ایجاد رانت‌خواری می شود.

پناهیان با اشاره به دلیل مشکلات اقتصادی در دولت های گذشته گفت: باندهای مافیای اقتصادی و رانت خواری برخی مسئولین باعث بروز مشکلات امروز کشور شده است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=159658

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰