تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
10
جوکار در گفت‌و‌گو با جمهوریت:

خانواده مهسا امینی به مجلس می‌آیند

  • کد خبر : 165279
  • 06 مهر 1401 - 15:49
خانواده مهسا امینی به مجلس می‌آیند
رییس کمیسیون شوراها از دعوت از خانواده مهسا امینی برای حضور در مجلس، در هفته آتی خبرداد.

جمهوریتمحمدصالح جوکار، رییس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس یازدهم در  گفت و گو با خبرنگار جمهوریت درباره تدوین گزارشی درباره فوت مهسا امینی در این کمیسیون گفت: کمیته تحقیق در ارتباط با این موضوع ذیل کمیسیون شوراها تشکیل شده است و کار بررسی در حال انجام است.

وی درباره وضعیت فعلی تدوین این گزارش تاکید کرد: آنچه تا به امروز برای کمیسیون محرز شده بر اساس معاینه اولیه از جسد بوده و ما کماکان منتظر گزارش پاتولوژی از پزشکی قاونی برای تکمیل و ارائه گزارش هستیم.

جوکار با تاکید بر این که «هنوز گزارش پزشکی قانونی تکمیل نشده و منتظر دریافت گزارش نهایی پزشکی قانونی پس از روشن شدن نتایج آزمایش سم شناسی و پاتولوژی هستیم»، گفت: به محض دریافت این گزارش همراه با دیگر مستندات گزارش نهایی را تدوین می کنیم.

هیچ نشانه‌ای دال بر ضرب و شتم وجود نداشت

نماینده مجلس یازدهم کمیسیون با بیان این که «کمیسیون گزارش معایناتی که بلافاصله بعد از فوت انجام شده بود را از پزشکی قانونی به صورت نوار ضبط شده گرفت»، افزود: باید آزمایش سم شناسی و پاتولوژی نیز نتایجش برسد تا پزشکی قانونی گزارش خود را کامل و برای ما ارسال کند، بعد از آن کمیته نیز گزارش خود را نهایی و به صح مجلس ارائه می دهد.

جوکار با بیان این که گزارش کلی از بررسی جسد به کمیسیون اعلام اما هنوز به صورت رسمی ارسال نشده است، گفت: به صورت کلی معاینه‌ای از جسد صورت گرفته و بررسی ها فاقد هر گونه علامت و نشانه مبنی ضرب و شتم و خون مردگی در هر گدام از اعضا بدن است.

وی ادامه داد: این مساله به صورت قانونی اعلام کردند و فیلم و گزارش ها نیز در  جلسات کمیسیون پخش، ثبت و ضبط شد.

دیدار با خانواده امینی در دستورکار هفته آتی

رییس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور درباره برخی گلایه ها از روند کار این کمیسیون و کمیته تحقیق مبنی بر این که در جریان تدوین گزارش تحقیقی با خانواده مهسا امینی صحبت نشده است، گفت: از ابتدای امر این برنامه در دستورکار کمیسیون و کمیته تحقیق وجود داشت اما به این علت که خانواده امینی  درگیر برگزاری مراسم بودند ، ما صبر کردیم و در نخستین هفته بعد از تعطیلات مجلس از خانواده ایشان برای حضور در مجلس و استماع صحبت‌هایشان دعوت می شود.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=165279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰