تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
8

مجلس به زاهدی وفا اعتماد نکرد/سقوط با یک رای

  • کد خبر : 165767
  • 12 مهر 1401 - 11:50
مجلس به زاهدی وفا اعتماد نکرد/سقوط با یک رای
در دور اول شمارش، زاهدی وفا با اختلاف مرزی آرا، رای اعتماد مجلس را به دست آورد که با اعتراض برخی نمایندگان به بازشماری آرا رفت.

جمهوریت – محمدهادی زاهدی‌وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی موفق به اخذ رأی اعتماد از مجلس نشد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) به بررسی صلاحیت محمدهادی زاهدی‌وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداختند.

بعد از دفاع رییس جمهوری از گزینه پیشنهادی خود برای وزارت کار و همچنین توضیحات زاهدی‌وفا درباره برنامه‌اش در این وزارت‌خانه، نمایندگان مجلس رای خود را اعلام کردند.

بر این اساس محمدهادی زاهدی‌وفا با ۱۳۶ رای موافق، ۱۲۵ رای مخالف، و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۷۲ رای اخذ شده نتوانست رای اعتماد مجلس را برای تصدی پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کسب کند.

به گزارش فارس ، در دور اول شمارش، زاهدی وفا با اختلاف مرزی آرا، رای اعتماد مجلس را به دست آورد که با اعتراض برخی نمایندگان به بازشماری آرا رفت.

سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس در گفت و گو با فارس گفت: زاهدی وفا در بازشماری آرا، با یک رای اختلاف رای اعتماد مجلس را به دست نیاورد.

در بازشماری آرا ، زاهدی وفا ۱۳۶ رای موافق و ۱۲۵ رای مخالف کسب کرد که بنا به اعلام رئیس مجلس گزینه پیشنهادی دولت نتوانست رای اعتماد مجلس را کسب کند.

طبق بند «ه» ماده ۱۱۷ آیین نامه داخلی مجلس، گزینه پیشنهادی باید اکثریت مطلق حاضران در جلسه مجلس را کسب کند که بنا به این ماده زاهدی وفا با یک رای کمتر از حد نصاب از تصدی وزارت کار کنار رفت.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=165767

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰