تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
10

شکست تحقیرآمیز در اولین دیدار / انگلیس ۶ ایران ۲

  • کد خبر : 170850
  • 30 آبان 1401 - 19:34
شکست تحقیرآمیز در اولین دیدار / انگلیس ۶ ایران ۲
شکست سنگین و تحقیرآمیز ایران مقابل انگلیس در نخستین گام جام جهانی قطر 2022 ، فاصله فوتبال ایران با جهان را نمایان تر کرد.

جمهوریت – دیدار دو تیم فوتبال ایران و انگلیس در پایان با پیروزی ۶ بر ۲ شاگردان ساوت‌گیت به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، در دومین دیدار از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، دو تیم ایران و انگلیس از گروه B رقابت‌های جام جهانی قطر به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۶ بر ۲ سه‌شیرها به پایان رسید.

انگلیس ۶ – ایران ۲

داور: رافائل کلاوس (برزیل)

ورزشگاه: بین‌المللی خلیفه

گل: جود بلینگهام (۳۵)، بوکایو ساکا (۴۳، ۶۲) ، رحیم استرلینگ (۱+۴۵) ، رشفورد (۷۲) ، جک گریلیش (۹۰) – مهدی طارمی (۶۶ – ۱۲+۹۰)

کارت زرد: علیرضا جهانبخش و مرتضی پورعلی گنجی

کارت قرمز: –

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند ( ۱۹ – سیدحسین حسینی)، مرتضی پورعلی‌گنجی، مجید حسینی، میلاد محمدی(۶۳ – مهدی ترابی)، صادق محرمی، احسان حاج‌صفی، روزبه چشمی( ۴۶- محمدحسین کنعانی‌زادگان)، علیرضا جهانبخش( ۴۵ – علی قلی‌زاده)، علی کریمی( ۴۵ – سعید عزت اللهی)، احمد نوراللهی (۷۸ – سردار آزمون) و مهدی طارمی.

ترکیب انگلیس: جردن پیکفورد، کیرن تریپیر، هری مگوایر (۷۰ – اریک دایر)، جان استونز، لوک شاو، دکلان رایس، جود بلینگهام، میسن مونت(۷۱ – فیل فودن)، بوکایو ساکا (۷۰ – مارکوس رشفورد)، رحیم استرلینگ (۷۰ – جک گریلیش) و هری کین(۷۶ – کالوم ویلسون).

گزارش زنده این دیدار را در ادامه می‌خوانید:

نیمه نخست

ساعت ۱۶:۳۰ این دیدار با سوت رافائل کلاوس برزیلی آغاز شد.

در دقیقه ۸ سانتر هری کین و ضربه مگوایر به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

در دقیقه ۹ بیرانوند و مجید حسینی با یکدیگر برخورد کردند و همین اتفاق باعث شد دروازه‌بان تیم ملی مصدوم و بازی دقایقی متوقف شود. بیرانوند پس از مداوا به بازی برگشت اما باتوجه به وضعیت نامساعدش در نهایت تعویض شد.

در دقیقه ۱۸ سید حسین حسینی به دلیل مصدومیت علیرضا بیرانوند درون دروازه تیم ملی ایران قرار گرفت.

در دقیقه ۳۰ سانتر ساکا به درون محوطه جریمه و ضربه میسن مانت از کنار دروازه حسینی به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۲ سانتر تریپیر از روی نقطه کرنر و ضربه سر هری مگوایر به تیر دروازه حسینی برخورد کرد و توسط مدافعان ایران دفع شد.

گل اول انگلیس: در دقیقه ۳۵ سانتر لوک شاو و ضربه سر بلینگهام وارد دروازه حسینی شد تا انگلیسی‌ها از ایران پیش بیفتند.

گل دوم انگلیس: در دقیقه ۴۳ سانتر لوک شاو از روی نقطه کرنر و ضربه سر مگوایر به ساکا رسید. ضربه روی پای ساکا در محوطه جریمه وارد دروازه شد تا اختلاف به ۲ گل برسد.

داور این دیدار ۱۴ دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد.

گل سوم انگلیس: در اولین دقیقه از وقت‌های اضافه حمله انگلیس و در ادامه سانتر هری کین با ضربه روی پای رحیم استرلینگ برای سومین بار وارد دروازه حسینی شد.

در دهمین دقیقه از وقت‌های تلف شده ضد حمله ایرانی‌ها و سانتر احسان حاج‌صفی به علیرضا جهانبخش رسید. ضربه روی پای جهانبخش از بالای دروازه پیکفورد به بیرون رفت.

این دیدار در پایان نیمه اول با ۳ گل به سود شاگردان ساوت‌گیت تمام شد.

نیمه دوم

در دقیقه ۵۴ نفوذ بلینگهام از سمت راست به محوطه جریمه و سانتر زمینی او به شکل خطرناکی با دفع مدافعان ایران به کرنر رفت.

در دقیقه ۵۶ پاس هری کین، رحیم استرلینگ را مقابل دروازه ایران قرار داد اما مجید حسینی اجازه ضربه به این بازیکن را نداد و توپ را به کرنر فرستاد.

گل چهارم انگلیس: در دقیقه ۶۲ حرکت در عرض ساکا درون محوطه جریمه و ضربه بغل پای او وارد دروازه انگلیس شد تا اختلاف به ۴ گل برسد.

گل اول ایران: در دقیقه ۶۵ پاس قلی‌زاده به مهدی طارمی و ضربه مهدی طارمی با برخورد به تیر افقی دروازه وارد دروازه انگلیس شد تا ایرانی‌ها یکی از گل‌ها را جبران کنند.

گل پنجم انگلیس: در دقیقه ۷۲ توپ سر توپ رشفورد، دریبل در عرض و ضربه این بازیکن وارد دروازه حسینی شد.

در دقیقه ۷۷ پاس در عمق سعید عزت اللهی و ضربه مهدی طارمی از کنار دروازه انگلیس به بیرون رفت.

گل ششم انگلیس: در دقیقه ۹۰ ضد حمله دیگری از انگلیسی‌ها با پاس رشفورد به گریلیش و ضربه این بازیکن وارد دروازه ایران شد تا برای ششمین بار دروازه شاگردان کی‌روش باز شود.

داور این دیدار ۱۰ دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد.

در نهمین دقیقه از وقت‌های تلف شده سردار آزمون یک موقعیت تک به تک به دست آورد و ضربه او با برخورد به دست پیکفورد به تیر دروازه انگلیس برخورد کرد.

گل دوم ایران: سه دقیقه بعد ضربه کاشته و سانتر حاج صفی ثمری نداشت اما پورعلی گنجی درون محوطه جریمه سرنگون شد و داور این دیدار پس از بررسی با کمک داور ویدیویی اعلام پنالتی کرد. در ادامه مهدی طارمی ضربه پنالتی را برخلاف جهت دروازه‌بان وارد دروازه کرد.

این دیدار در نهایت با پیروزی ۶ بر ۲ ایران به پایان رسید.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=170850

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰