تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
10
حبیب زاده بوکانی، عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی :

وزارت اقتصاد اقدام درست معرفی ابربدهکاران بانکی را با قاطعیت ادامه دهد/ نتایج کلی واگذاری شرکت‌های دولتی توسط وزارت اقتصادی مطلوب است

  • کد خبر : 175199
  • 19 دی 1401 - 13:49
وزارت اقتصاد اقدام درست معرفی ابربدهکاران بانکی را با قاطعیت ادامه دهد/ نتایج کلی واگذاری شرکت‌های دولتی توسط وزارت اقتصادی مطلوب است
دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با بیان این که معرفی ابربدهکاران بانکی گام مهمی در عملکرد وزارت اقتصاد در دوره اخیر است، گفت: وزارت اقتصاد اقدام درست معرفی ابربدهکاران بانکی را با قاطعیت ادامه دهد.

جمهوریتانور حبیب زاده بوکانی، نماینده مردم بوکان در مجلس یازدهم در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت درباره عملکرد وزارت اقتصادی و دارایی در دوره اخیر گفت: معرفی ابربدکاران بانکی اقدام بسیار مهمی بود  و وزارت اقتصاد باید این اقدام درست را با قاطعیت ادامه دهد.

وی درباره موضوع ابربدهکاران بانکی توصیح داد: برخی افراد سرمایه گذاری هستند و افرادی که برای کشور ایجاد اشتغال و تولید و رقابت سالم بمی کنند که انتظار است وزارت اقتصاد تسهیلات مناسب در اختیار آنها قرار دهد اما دسته ای دیگر هستند که اگرچه در ابتدای کار با نیت خیر امدند اما بعد از مدتی  از این امکانات سوء استفاده های کلان کردند و  این علاوه بر فساد اقتصادی باعث شده نه تنها بازپرداختی صورت نگیرد که اصل پول کشور نیز گم بشود.

 

وی تاکید کرد: وظیفه وزارت اقتصادی این است که در مقابل کسانی که در پرداخت و بازپرداخت قصور می کنند و به صورت ابربدهکار هستند ، کوتاه نیاید ، این افراد باید معرفی می شدند و مجموعه دولت باید در این رابطه جدی باشد.

 

حبیب زاده بوکانی در ارتباط با موضوع «ارائه تسهیلات خرد و بدون ضامن و  جلوگیری از تعطیلی کارخانجات در سیستم بانکی و ارائه ترازنامه بانک‌ها» در دوره اخیر گفت: این اقداماتن به خوبی آغاز شده و مجلس حامی و همراه وزارت اقتصاد برای تقویت و ادامه این مسیر است.

 

این نماینده مجلس یازدهم درباره روند و  فرآیند واگذاری شرکت‌های دولتی توسط وزارت اقتصاد و دارایی نیز گفت: مسئولان گزارش‌هایی را از شرکت‌های دولتی ارائه کردند تا مشخص شود که شرکت‌های دولتی وضعیت مناسبی دارند یا خیر که به نظر ما  شرکت های دولتی که زیر نظر دولت است و سازمان های مربوطه آن ها که موضوع این گزارش بودند، در وضعیت مناسبی قرار گرفتند و به صورت کلان  نتایج کار مطلوب است اما باز هم نیاز است تا مجلس در ارتباط با برنامه ان ها اقداماتی انجام دهد و در کمیسیون های تخصصی به خصوص اقتصادی با هماهنگی وزارت اقتصاد مسائل رصد و پیگیری شود.

 

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس اصلاحات نظام مالیاتی را گام مهم دیگر عملکرد وزارت اقتصاد و دارایی در دوره اخیر خواند و تاکید کرد: مجلس از مجموعه وزارت اقتصاد و وزیر انتظار شناسایی فراریان مالیاتی را داشت که این مهم توسط وزارت اقتصاد در حال پیگیری است و ما هم مسائل و نتایج را بررسی می کنیم.

حبیب زاده بوکانی ساماندهی مجوزهای کسب‌وکار را اقدام دیگر وزارت اقتصاد خواند و تاکید کرد: محورهای مختلفی در این دوره پیگیری شده است و انتظار فعلی مجسل دقت و بررسی جدی تر در بازار سرمایه است تا مجموعه گام های وزارت ارتباطات نتایج مثبتی برای وضعیت معیشتی کشور و شفافیت اقتصادی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

 

 

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=175199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰