تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
4

نسبت طلاق به ازدواج در تهران به ۵۲ درصد رسید

  • کد خبر : 175294
  • 20 دی 1401 - 15:32
نسبت طلاق به ازدواج در تهران به ۵۲ درصد رسید
در سامانه زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران، تعداد حدود ۱۵ هزار نفر به عنوان زنان نیازمند حمایت به ثبت رسیده است که البته بررسی‌های دقیق ما نشان می‌دهد که ۷ هزار نفر از این افراد دقیقا زن سرپرست خانوار هستند و ۴ تا ۵ هزار نفر نیز فرزندان این زنان هستند که تحت حمایت اداره کل امور بانوان شهرداری قرار دارند.

جمهوریت – مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: اکنون اطلاعات ۱۵ هزار زن سرپرست خانوار در سامانه زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران به ثبت رسیده است که بررسی‌های ما نشان می‌دهد که ۷ هزار نفر از این زنان نیاز به حمایت دارند.

به گزارش ایلنا، مریم اردبیلی، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در جریان رسیدگی به یک فوریت طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهر تهران در یکصد و بیستمین جلسه دوره ششم شورای شهر تهران گفت: اکنون نسبت طلاق به ازدواج در شهر تهران به ۵۲ درصد رسیده است و شاهد روند رو به رشد این نسبت در ده سال گذشته بوده ایم که نشان می دهد در آینده ای نزدیک شاهد افزایش آمار زنان سرپرست خانوار در تهران نسبت به شرایط امروز خواهیم بود.

 

 

وی افزود: براساس آخرین سرشماری سال ۱۳۹۵، ۵۹۲ هزار زن سرپرست خانوار در استان تهران وجود دارد که البته در شش سال گذشته قطعا این تعداد افزایش یافته است. البته بخش زیادی از این افراد نیازمند حمایت نیستند، چون یا خودشان شاغل هستند یا تحت پوشش بیمه دیگر اعضای خانواده خود قرار دارند. همچنین در حال حاضر ۳ هزار و ۳۰۰ زن سرپرست خانوار در شهر تهران تحت پوشش بهزیستی و حدود ۶ تا ۷ هزار نفر نیز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

اردبیلی ادامه داد: در سامانه زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران، تعداد حدود ۱۵ هزار نفر به عنوان زنان نیازمند حمایت به ثبت رسیده است که البته بررسی‌های دقیق ما نشان می‌دهد که ۷ هزار نفر از این افراد دقیقا زن سرپرست خانوار هستند و ۴ تا ۵ هزار نفر نیز فرزندان این زنان هستند که تحت حمایت اداره کل امور بانوان شهرداری قرار دارند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران توضیح داد: در مراکز توانمندسازی کوثر که زیر نظر شهرداری فعالیت می‌کنند، برای مجموع این زنان حدود یک هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد شده است. همچنین حدود ۶۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار نیز در قالب مشاغل خانگی تحت پوشش شهرداری قرار دارند و با حدود ۲ هزار زن سرپرست خانوار دیگر نیز برای شرکت در نمایشگاه‌های دوره‌ای مربوطه در ارتباط هستیم.

شهرداری تهران، بزرگترین نهاد حمایت از زنان سرپرست خانوار پایتخت

اردبیلی در ادامه توضیحات خود گفت: با وجود این که شهرداری تهران تا امروز زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را زیر پوشش خود قرار نداده است، اما خلأ موجود در این نهادها آنقدر زیاد است که تقریبا می‌توان گفت شهرداری تهران بزرگترین نهاد حمایت‌کننده از زنان سرپرست خانوار در پایتخت است که البته الگوی حمایتی متفاوتی نسبت به سایر دستگاه‌ها دارد.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: الگوی حمایتی کمیته امداد و بهزیستی، ارائه بسته‌های معیشتی به صورت ماهانه، در نظر گرفتن تضمین‌های بیمه و سلامت و پرداخت وام کارآفرینی است، ولی از دوره تشکیل ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در شهرداری تهران که در دوره جدید کامل‌تر شده، این است که زمینه‌ای فراهم کنیم که زن سرپرست خانوار، خودش کسب درآمد کند تا تامین هزینه‌های معیشتی او، باری روی دوش شهرداری تهران نباشد.

اردبیلی تاکید کرد: تمام مراکز توانمندسازی کوثر خودکفا هستند و حقوق زنان سرپرست خانوار را از محل درآمد خود این مراکز تامین می‌کنند.

بیشتر ببینید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=175294

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰