تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
16

گام بلند بانک کشاورزی برای توسعه بخش کشاورزی

  • کد خبر : 175925
  • 27 دی 1401 - 12:12
گام بلند بانک کشاورزی برای توسعه بخش کشاورزی
پرداخت تسهیلات در راستای توسعه بخش کشاورزی، به عنوان اصلی‌ترین هدف بانک کشاورزی تعریف شده است؛ موضوعی که در سال 1401 با تخصیص 86 درصد تسهیلات پرداختی از سوی این بانک به بخش کشاورزی، تحقق یافته است.

جمهوریت ـ بانک کشاورزی به عنوان یکی از بانک‌های تخصصی کشور شناخته می‌شود که در زمینه توسعه کشاورزی و کمک به کشاورزان برای تأمین هزینه‌های‌ فعالیت خود اقدام می‌کند. طبق اساسنامه این بانک که در تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۵۹ به تصویب رسیده، هدف از تأسیس بانک کشاورزی، از یک سو فراهم کردن امکانات اعتباری برای زندگی بهتر در روستا و ارتقاء سطح درآمد روستاییان بوده و از سوی دیگر، افزایش تولیدات کشاورزی، ایجاد و توسعه صنایع کوچک و سنتی واقع در مناطق روستایی و مشارکت در فعالیت‌های مربوط به حوزه کشاورزی بوده است.

حوزه تخصصی بانک کشاورزی، پرداخت وام و اعطای اعتبار به هر شخص حقیقی یا حقوقی و مشارکت یا سرمایه‌گذاری به منظور فعالیت در رشته‌های زراعت، باغداری، کشت نباتات صنعتی و دارویی، دامداری، پرورش طیور ماهی و زنبور عسل و کرم ابریشم، ماهی‌گیری، صنایع کشاورزی و روستایی صنایع تولیدی تبدیلی و نگهداری فرآورده‌های کشاورزی، صنایع دستی، روستایی، بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی، خدمات زیربنایی و سایر فعالیت‌های مربوط به آن‌ها است که این تأمین اعتبار قطعاً در افزایش تولیدات کشاورزی و سطح زندگی روستاییان، دهقانان، ایلات و عشایر مؤثر است.

بر همین اساس بانک کشاورزی در راستای اهداف تخصصی خود، جهت بهبود و توسعه کشاورزی کشور و برای افزایش کیفیت کار و زندگی کشاورزان، همواره تلاش می‌کند که تأمین اعتبار و ارائه تسهیلات در این حوزه را با هدف‌گذاری سالانه ارتقاء داده و ارائه تسهیلات به کشاورزان و افراد شاغل در این حوزه را افزایش دهد.

طبق سیاست‌گذاری‌های بانک کشاورزی جهت ارتقاء تأمین مالی کشاورزان در سال ۱۴۰۱، افزایش ارائه تسهیلات تخصصی در حوزه کشاورزی، به عنوان یکی از اهداف و اولویت‌های این بانک در نظر گرفته شده بود که خوشبختانه با گذشت ۱۰ ماه از سال تحقق آن را شاهدیم. به گواه آمار، ۸۶ درصد تسهیلات پرداخت شده توسط بانک کشاورزی در سال جاری به صورت تخصصی به بخش کشاورزی تخصیص یافته است.البته این بانک از ارائه سایر خدمات توسعه‌ای و حمایتی غافل نبوده و در سال جاری، چهار درصد از پرداخت تسهیلات را در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۰ درصد را نیز به سایر بخش‌های تولیدی اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید :

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=175925

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰