تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
5

دادگاه متهمان پرونده حمله تروریستی به شاهچراغ

  • کد خبر : 177832
  • 16 بهمن 1401 - 11:25
دادگاه متهمان پرونده حمله تروریستی به شاهچراغ
در شب حادثه مهاجم مسلح در درگیری با مأموران مجروح شد که علیرغم تلاش پزشکان، کشته شد.

جمهوریت – رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد که به زودی دادگاه متهمان پرونده حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید کاظم موسوی یکشنبه ۱۶ بهمن گفت: پس از صدور کیفرخواست و ارسال پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی شیراز، ۵ متهم حادثه تروریستی حمله به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، به زودی پای میز محاکمه حاضر خواهند شد.

به گزارش میزان، موسوی با بیان اینکه در کیفرخواست صادر شده اتهام این افراد محاربه، افساد فی الارض، بغی و اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، مطرح است، گفت: متهمان با رصد اطلاعاتی و همکاری مشترک نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در شهرهای متخلف کشور دستگیر شدند و همگی تبعه یکی از کشورهای همسایه هستند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه آخرین متهم پرونده حمله تروریستی به زائران و خادمان حرم مطهر شاهچراغ (ع) در اواخر آذر ماه دستگیر شد، گفت: رسیدگی به بخشی از این پرونده در صلاحیت محاکم انقلاب اسلامی تهران است.

به گزارش ایسنا، در حمله تروریستی غروب چهارم آبانماه امسال (۱۴۰۱)، به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ۱۳ تن از خادمان و زائران به شهادت رسیدند و شماری از زوار و مجاوران این حرم نیز مصدوم و مجروح شدند.

همچنین در شب حادثه مهاجم مسلح در درگیری با مأموران مجروح شد که علیرغم تلاش پزشکان، کشته شد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=177832

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰