تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
4
​همزمان با دهه مبارک فجر،

دهمین یادواره شهدای بانک صادرات ایران برگزار شد

  • کد خبر : 177893
  • 17 بهمن 1401 - 9:04
دهمین یادواره شهدای بانک صادرات ایران برگزار شد
 همزمان با دهه مبارک فجر دهمین یادواره شهدای بانک صادرات ایران با حضور جمعی از مدیران عالی، کارکنان ایثارگر و خانواده ٩٠ شهید این بانک از سراسر کشور، پنج‌شنبه ١٣ بهمن سال جاری در مشهد مقدس برگزار شد.

جمهوریت ـ همزمان با دهه مبارک فجر دهمین یادواره شهدای بانک صادرات ایران با حضور جمعی از مدیران عالی، کارکنان ایثارگر و خانواده ٩٠ شهید این بانک از سراسر کشور، پنج‌شنبه ١٣ بهمن سال جاری در مشهد مقدس برگزار شد.
این مراسم به همت حوزه مقاومت بسیج شهدای بانک صادرات ایران و با حضور حجت‌الاسلام لطف‌الله ثقفی، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران؛ یاسر مرادی، رئیس هیات‌مدیره؛ منصور شیخ‌الاسلامی، مدیرامور حوزه مدیریت و ارتباطات؛ محمدباقر عباسی‌نژاد، مدیرامور بازرسی بانک صادرات ایران و محسن دباغ، مدیر شعب استان خراسان‌رضوی برگزار شد.
در این مراسم، پیام سیدضیاء ایمانی، مدیرعامل بانک صادرات ایران توسط منصور شیخ‌الاسلامی، مدیر امور حوزه مدیریت و ارتباطات قرائت شد.
مشروح پیام مدیرعامل بانک به این شرح است: «بسم‌ رب الشهدا و صدیقین. سلام و صلوات بر ارواح طیبه شهدا و روح بلند حضرت امام خمینی(ره) که دم مسیحایی‌اش در دل‌های جوانان خروش و بر جان آنها روح ایمان را مستولی می‌نمود و درود بیکران بر شما میهمانان عزیز و ارجمند.
می‌توان ادعا کرد زیباترین فصل فرهنگ انقلاب اسلامی ایران، فصل شهداست که به مصداق آیه شریفۀ «وَلا تَقولوا لِمن یُقتلُ فی سبیل اللهِ امواتٌ بل احیاءٌ و لکن لا تَشعرونَ» «و به آنان که در راه خدا کشته شوند مرده نگویید، بلکه زنده ابدی هستند و لیکن همه شما این حقیقت را در نخواهید یافت». شهدای عزیز ما خالقان حماسه‌ای عظیم بودند که با صلابت اراده و نور ایمان، رهنورد راه مقدسی شدند که پاداش آن جاودانگی و بقا بود. آنها کسانی بودند که به مدد بال‌های ایمان و تقوی دنیا را به گوشه‌ای افکندند و با پرواز عاشقانه خود در حریم حضرت احدیت بر روزهای ما رنگ بهشت پاشیدند و این مملکت را وارث عزت و اقتداری سترگ کردند.
مفتخریم که در بانک صادرات ایران میزبان بیشترین شهید در مجموعه شبکه بانکی کشور هستیم و همواره به این میزبانی می‌بالیم.
اهتمام به برگزاری سالانه یادواره شهدای بانک و رسیدن به دهمین یادواره، همانا نشان از ارادت مدیران و کارکنان این بانک به ساحت آسمانی شهدا و خانواده‌های معظم ایشان دارد و سبب‌ساز برکت و توفیق بانک صادرات ایران در عرصه‌های مختلف است که ما با صلابت از آن مراقبت و صیانت کرده و تلاش می‌کنیم این میراث گرانبها را به شایستگی به نسل‌های آتی بانک تقدیم کنیم.

در آستانه میلاد با سعادت امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام و گرامیداشت مقام پدر و تقارن مبارک این یادواره با ایام‌الله دهه فجر، ضمن تبریک و تهنیت ایام به شما خانواده‌های عزیز و مکرم شهدا که این روزها مجاور امام مهربانی‌ها، رضای آل محمد(ص) هستید، برایتان از درگاه ایزد منان سلامتیِ مستدام، استواریِ ایمان و عزتِ روز افزون طلب می‌کنم.

زیارت‌تان قبول و التماس دعای خیر.»

راهکار مظلومیت‌زدایی از نظام

در این همایش رئیس هیات‌ مدیره بانک صادرات ایران ضمن تجلیل از خانواده شهدای این بانک با بیان این که نظام جمهوری اسلامی ایران امروز مظلوم‌تر از همیشه است، اظهار کرد: در اولین گام ما مسئولان، باید از جایگاه فعلی خود برای خدمت بی‌منت به توده مردم کمال استفاده را برده و کوچکترین سوءاستفاده‌ای نداشته باشیم.

یاسر مرادی از حسن خلق و سعه صدر در برخورد با منتقدین به عنوان دومین اقدام ضروری برای مظلومیت‌زدایی از چهره نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: تنها در صورتی که اخلاق حسنه و تخصص لازم را داشته باشیم، می‌توانیم به سمت جهاد تبیین برویم و مشکلات کشور و راه‌حل‌های آنها را برای مردم بازگو کنیم.

در بخش دیگری از دهمین یادواره شهدای بانک صادرات ایران، رضا صدیق قائم‌مقام سابق مدیرعامل بانک صادرات ایران و فرمانده سابق حوزه مقاومت بسیج این بانک نیز با اشاره به فرایند شکل‌گیری یادواره شهدای بانک و تداوم آن طی سال‌های گذشته، از سیدضیاء ایمانی، مدیرعامل بانک و همچنین مدیران عامل سابق این بانک که نسبت به برگزاری سالانه این یادواره همت داشتند، تقدیر کرد و گفت: یادواره شهدای بانک صادرات ایران هر ساله با شور و حال خاصی برگزار شده و تنها یک سال در دوران کرونا برگزار نشد اما پس از این وقفه دوباره از سرگرفته شده است و برکات زیادی را برای بانک صادرات ایران و مدیران و کارکنان این بانک به همراه داشته است.

بانک پیشرو در ایثارگری

حجت‌الاسلام لطف‌الله ثقفی، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران نیز در دهمین یادواره شهدای بانک صادرات ایران ضمن تقدیر و تجلیل مقام شهدا اظهار کرد: بانک صادرات ایران با ۱۴ هزار ایثارگر در نظام بانکی، در زمینه ایثارگری پیشرو است.

او با اشاره به اشتغال ۱۳۰۰ فرزند شهید در بانک صادرات ایران گفت: اغلب این عزیزان دارای تحصیلات عالیه هستند و در مراتب و سطوح مختلف صف و ستاد بانک بدون منت به مردم خدمت می‌کنند.

حجت‌الاسلام ثقفی با قدردانی از سیدضیاء ایمانی مدیرعامل بانک صادرات ایران به عنوان یکی از جانبازان جنگ تحمیلی درخواست کرد تا از وجود ارزشمند فرزندان شهید شاغل در بانک در مصادر امور استفاده شود.

علیرضا بیک‌وردی، مسئول برگزاری این یادواره نیز ضمن تقدیر ویژه از خانواده شهدا و ایثارگران بانک صادرات ایران، ابعاد عرفانی رابطه میان امام خمینی(ره) و رزمندگان جبهه و جنگ را تشریح کرد و گفت: این فضای عرفانی به مدد روح شهدا و با هدایت مقام معظم رهبری نسل اندر نسل ادامه پیدا کرد و هم اینک بسیجیان در این مسیر قرار دارند.

در این مراسم احمد بابایی شاعر برجسته کشور و گروه سرود سپهر هشتم، اشعاری را به مناسبت میلاد امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام اجرا کردند.

دهمین یادواره شهدای بانک صادرات ایران با تقدیر و تجلیل از پدر شهید آرمان علی‌وردی و تقدیر از تلاش های رضا صدیق فرمانده سابق حوزه مقاومت بسیج این بانک به پایان رسید.

 

رپرتاژ آگهی

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=177893

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰