تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
8

شناسایی ۳۰ هزار زمین دولتی برای مسکن ملی

  • کد خبر : 178939
  • 01 اسفند 1401 - 13:43
شناسایی ۳۰ هزار زمین دولتی برای مسکن ملی
وزیر راه و شهرسازی : ۲۲۰۰ شهر زیر ۲۵ هزار نفر در کشور داریم که سیاست ما در این شهرها واگذاری زمین است اما در شهرهای بزرگ باید به سمت مجتمع سازی و آپارتمان سازی روی بیاوریم ولی اولویت ما واگذاری زمین است.

جمهوریت – وزیر راه و شهرسازی از رفع خطر ۲۰۰ نقطه حادثه خیز جاده‌ها تا پایان سال جاری خبر داد.

 مهرداد بذرپاش در حاشیه جلسه مشترک استانداران و وزیر کشور در جمع خبرنگاران گفت: امروز در وزارت کشور جلسه مشترکی با وزیر کشور، استانداران و مدیران بنیاد مسکن برای دو موضوع سفرهای نوروزی و مسکن داشتیم و در خصوص موضوع سفرهای نوروزی ایمنی راه‌های کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ۸۷۸ نقطه حادثه خیز با فراوانی قابل توجه تصادفات رانندگی و فوتی و مصدومیت شدید در کشور داریم که رفع خطر و حادثه خیزی آنها در دستور کار قرار گرفته و تا پایان سال ۲۰۰ نقطه از ۸۷۸ نقطه حادثه خیز رفع خطر خواهد شد.

وی افزود: بی‌تردید رفع خطر همه این نقاط به سرعت در دستور کار قرار دارد و از سوی دیگر ۸۰۰۰ کیلومتر از حدود ۲۹۰ هزار کیلومتر راه‌های فرعی و اصلی مسیر حادثه خیز شناسایی شده است که رفع خطر آنها نیز در دستور کار مجموعه نظارتی پلیس و سازمان راهداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بخش‌هایی که وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرها بر عهده دارند باید برنامه ریزی‌های لازم برای آنها صورت بگیرد، اما عامل انسانی نیز در تصادفات نباید مورد غفلت قرار بگیرد. لذا آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی در این حوزه اهمیت بسزایی دارد. در همین راستا اماکنی در اختیار ماست که آنها را برای سفرهای نوروزی تجهیز خواهیم کرد تا مردم در طول سفر بتوانند برای استراحت از آنها استفاده کنند. بیشترین تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرهاست. لذا شهرداری‌ها هم باید در این زمینه کمک کنند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: شبکه امدادی و بهداشتی و درمانی باید برای سفرها افزایش پیدا کند تا از این طریق محیط جاده‌ها را آرامش بخش کنیم و پس از کرونا مردم برای سفر ایام پر خیر و برکتی داشته باشند.

شناسایی ۳۰ هزار زمین دولتی برای مسکن ملی

وی ادامه داد: موضوع دوم این جلسه نهضت ملی تولید مسکن بود که از اهداف دولت قلمداد می‌شود تا تولید حداکثری مسکن صورت بگیرد. محور فعالیت‌ها در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر که مسکن روستایی قلمداد می‌شود و همچنین کلانشهرها و تهران و موضوع تسهیل ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده و همچنین افرادی که زمین دارند و با اندک کمکی می‌توانند ساخت و ساز را انجام دهند مورد توجه و بحث و بررسی قرار گرفت و آمارهای این حوزه در جلسه ارائه شد. استان‌های پیشتاز اعلام شد و عقب ماندگی برخی استان‌ها نیز یادآوری شد تا کار حداکثری صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی موظف شدند زمین‌های مازاد خود را برای این طرح ارائه کنند که در این راستا ۳۰ هزار زمین شناسایی و دستگاه‌های مربوطه نیز آن را قبول کردند و اقدامات انتقال سند آنها باید انجام شود. ۲۸ هزار هکتار نیز کارهای آن برای بهره برداری در این طرح آغاز شده است. به این ترتیب سال آینده کارگاه بزرگ مسکن سازی در کشور راه می‌اندازیم.

وی ادامه داد: ۲۲۰۰ شهر زیر ۲۵ هزار نفر در کشور داریم که سیاست ما در این شهرها واگذاری زمین است اما در شهرهای بزرگ باید به سمت مجتمع سازی و آپارتمان سازی روی بیاوریم ولی اولویت ما واگذاری زمین است.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=178939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰