تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
7

علت کاهش تا ۵۶ هزار تومانی قیمت دلار در ۱ ساعت

  • کد خبر : 179518
  • 09 اسفند 1401 - 11:08
علت کاهش تا ۵۶ هزار تومانی قیمت دلار در ۱ ساعت
رمزگشایی روزنامه جمهوری اسلامی از علت «کاهش تا ۵۶ هزار تومانی قیمت دلار در یک ساعت»

جمهوریت – روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی به علت پایین آمدن نرخ دلار از اوج ۶۱ هزار تومانی پرداخته و نوشته است؛ اقتصاد کشور ما با موضوع برجام گره خورده است و انکار این واقعیت هیچ تأثیری در آن ندارد.

  • انتشار خبر سفر وزیر امور خارجه کشورمان به ژنو و احتمال ازسرگرفته شدن مذاکرات هسته‌ای برای احیاء برجام، ترمز دلار را کشید و یکباره ظرف مدت یکساعت آن را با یک کاهش ۵ هزار تومانی تا ۵۶ هزار تومان پائین آورد.

 

  • هرچند عده‌ای تلاش کردند این کاهش را به تصمیمات مسئولین دولتی درباره کنترل قیمت ارز و طلا مرتبط نمایند ولی همگان می‌دانند که انتشار خبر مذاکرات احتمالی هسته‌ای و امکان احیاء برجام، عامل این ریزش و کاهش بوده است. نوسانات قیمت ارز در ساعات بعد یعنی اواخر روز یکشنبه و شب دوشنبه نیز به حواشی همین خبر مربوط بود و در مجموع این واقعیت را نشان داد که اقتصاد کشور ما با موضوع برجام گره خورده است و انکار این واقعیت هیچ تأثیری در آن ندارد.

 

  • این واقعه، حاوی درس بزرگی برای دولتمردان امروز کشورمان است که اگر به آن توجه کنند می‌توانند بر مشکلات غلبه نمایند و کشور را از بحران اقتصادی کنونی نجات بدهند. این درس بزرگ را مردم و صاحبنظران بارها به دولتمردان و مسئولین نظام گوشزد کرده‌اند ولی متأسفانه گوش شنوائی وجود نداشت. اکنون که همین درس به صورت عملی و در قالب یک واقعه ملموس، خود را نشان داده، امیدواریم دولتمردان در برابر آن مقاومت نکنند و آن را بیاموزند و به مرحله عمل درآورند.

 

  • در محدوده کاربردی این درس، سه نکته مهم قرار دارند که مسئولان نظام و دولتمردان کشور ما با بکار بستن آنها می‌توانند کشور را از بحران کنونی عبور دهند و به وضعیت عادی برسانند. احیاء برجام، اعلام بی‌طرفی در جنگ اوکراین و گرایش عملی به سیاست موازنه در روابط بین‌الملل، محورهای اصلی این درس هستند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=179518

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰