تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
5

زن خشن سردسته باند گروگانگیری مردانه بود

  • کد خبر : 183002
  • 15 فروردین 1402 - 10:11
زن خشن سردسته باند گروگانگیری مردانه بود
اعضای باند گروگانگیری که زیر نظر زنی خشن فعالیت می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

جمهوریت – اعضای باند تبهکاری به بهانه تهیه ویزا ۶نفر را ربوده و با ارسال فیلم‌های ضرب و شتم آنها برای خانواده‌های‌شان دست به اخاذی می‌زدند.

به گزارش همشهری، چند روز قبل به مأموران پلیس آگاهی قم خبر رسید که اعضای یک باند آدم‌ربایی تعدادی از اتباع کشور افغانستان را ربوده و از آنها باجگیری کرده‌اند. آنطور که شواهد اولیه نشان می‌داد گروگان‌ها قصد تهیه ویزای کشورهای خارجی را داشتند که از طریق شبکه‌های اجتماعی در دام گروگانگیران افتاده بودند. هنوز هیچ‌کس از سرنوشت گروگان‌ها و محل نگهداری‌شان اطلاعی نداشت و معلوم نبود در چه شرایطی به سرمی‌برند. با وجود این تحقیقات برای نجات آنها آغاز شد.

در جریان تحقیقات مقدماتی معلوم شد سرکرده این باند زنی جوان است که در شبکه‌های اجتماعی افرادی را که به‌دنبال دریافت ویزای کشورهای خارجی هستند فریب داده و با آنها قرار ملاقات می‌گذارد. آنها وقتی در محل قرار حاضر می‌شدند همدستان زن شیاد محاصره‌شان کرده و با بستن دست و پا و چشمان‌شان آنها را می‌ربودند. آنها با اجرای این نقشه توانسته بودند ۶نفر را فریب داده و بربایند و بررسی‌ها نشان می‌داد با وجود باج‌گیری و سرقت اموال‌شان همچنان آنها را در اسارت نگه داشته‌اند.

هرچه تحقیقات ادامه پیدا می‌کرد، کارآگاهان به اطلاعات بیشتری در این‌باره دست پیدا می‌کردند تا اینکه سرانجام موفق شدند مخفیگاه آدم‌ربایان را شناسایی کرده و در عملیاتی ضربتی ضمن آزادی ۶مرد ربوده شده، ۸عضو این باند را دستگیر کنند.

حسن غریب، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم در این‌باره گفت:‌ اعضای این باند اغلب در شبکه اجتماعی فیسبوک با اتباعی که قصد تهیه ویزا برای کشورهای خارجی را داشتند آشنا شده و با برقراری ارتباط با آنان، وعده اخذ ویزا برای کشورهای دیگر به آنها می‌دادند. دستگیرشدگان پس از جلب اعتماد، برای انجام امور اداری و اسکان چند روزه متقاضیان ویزا، با آنان قرار ملاقات گذاشته و در این ملاقات آنها را می‌ربودند.

وی در ادامه گفت:‌ سرکرده این باند یک خانم بود که به دستور او متهمان با بستن دستان و چشمان گروگان‌ها آنها را ضرب و جرح و آزار و اذیت کرده و از این صحنه‌ها فیلمبرداری کرده و با ارسال تصاویر برای خانواده‌های‌شان از آنها اخاذی می‌کردند.

دادستان قم ادامه داد: مشارکت در آدم‌ربایی، سرقت مقرون به آزار، حبس غیرقانونی و تحصیل مال از طریق نامشروع از جرایم اعضای این باند است و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=183002

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰