تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
8
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا:

تعیین رویکرد ۷ کشور بزرگ صنعتی درباره ایران

  • کد خبر : 184846
  • 29 فروردین 1402 - 12:06
تعیین رویکرد ۷ کشور بزرگ صنعتی درباره ایران
وزارت خارجه آمریکا ضمن متهم کردن ایران به «اقدامات ثبات‌زدا»، گفت که گروه ۷ در قبال تهران با وحدت رویه پیش می‌رود که شامل تنش‌زدایی و دیپلماسی همراه با بازدارندگی است.

جمهوریت – آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه گفت که کشورهای عضو گروه ۷، سیاست دیپلماسی همراه با بازدارندگی را در قبال ایران اتخاذ کرده‌اند.

به گزارش فارس، بلینکن در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «گروه ۷ در قبال ایران با وحدت رویه پیش می‌رود که شامل تنش‌زدایی و دیپلماسی همراه با بازدارندگی است».

وی درباره نشست شامگاه دوشنبه گروه ۷ توضیح داد: «ما همچنین توافق کردیم که عادی‌سازی روابط با جامعه جهانی که طالبان به دنبال آن است، منوط به اقدامات آنها می‌باشد. در آسیای مرکزی نیز ما همچنان متعهد به حل‌وفصل کردن نگرانی‌های مشترک هستیم».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز درباره این نشست اظهار داشت: «در نشست وزرای خارجه کشورهای ۷ با دستورکار خاورمیانه و آسیای مرکزی، بر روی طیفی از موضوعات مانند رفتار بی‌ثبات‌کننده ایران توافق شد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «همچنین روی کمک‌های بشردوستانه به افغانستان و تشویق رشد اقتصادی در آسیای مرکزی با تنوع مسیرهای تجاری نیز مورد اجماع قرار گرفت».

پیش از این، پایگاه آکسیوس به نقل از منابع آگاه نوشته بود که دولت آمریکا در هفته‌های گذشته با مقام‌های اسرائیلی و اروپایی درباره توافق موقت با ایران رایزنی کرده است.

جی۷، نشست رهبران هفت کشور بزرگ صنعتی جهان است. این نشست در سال ۱۹۷۵ با حضور شش کشور:آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات‌‌‌‌متحده آمریکا تشکیل گردید. سپس کانادا نیز به این گروه پیوست.نشست رهبران هر سال در یکی از کشورهای عضو انجام میشود.

بیشتر بخوانیذ:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=184846

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰