تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
13

معجزه گل مغربی برای دختران و بانوان 

  • کد خبر : 134268
  • 11 آبان 1400 - 14:23
معجزه گل مغربی برای دختران و بانوان 
گل مغربی، گیاهی با برگ‌های بزرگ، ساده، دندانه دار و با کناره موج دار است که محققان با بهره گیری از روغن و ساخت کپسول آن استفاده از فواید این گیاه جادویی را آسان تر کرده اند.
جمهوریتگیاه گل مغربی از دسته علف‌ها محسوب می‌شود که انواع مختلفی دارد و علاوه بر آن خواصی حیرت انگیز را در خود پنهان کرده است که بشر می‌تواند از روغن و یا حتی کپسول آن بهره گرفته و از خواص بی نظیر آن بهره ببرد. در ادامه قصد داریم شما را بیشتر با این گیاه و عملکرد آن آشنا کنیم.

معرفی گل مغربی؛ گیاهی که بومی آمریکاست

گُل مغربی یا علف خر سرده‌ای است علفی از گل‌مغربیان است که حدود ۱۲۵ گونه که برخی یک‌ساله و برخی دوساله و برخی دیگر چندساله هستند در دنیا یافت می‌شود.
این گیاهان بومی آمریکای شمالی و جنوبی هستند که با برگ‌های بیضی شکل و گل‌های سفید و زرد حدود ۴۰ تا ۶۰ سانتی‌متر طول دارد.
اگر بخواهیم از ویژگی‌های این گیاه بگوییم، می‌توان گفت؛ گیاه گل مغربی گیاهی با برگ‌های بزرگ، ساده، دندانه دار و با کناره موج دار است.
 عموما از ریشه و دانه این گیاه استفاده می‌شود.
 دانه‌های گیاه گل مغربی حاوی ۱۴ درصد روغن ثابت به نام ایونینگ پرایم روزاویل است و از این رو روغن گیاه گل مغربی ۵۰ تا ۷۰ درصد سیس لینوئیک اسید و ۷ تا ۱۰ درصد سیس گامالینوئیک اسید در خود جای داده است.
همانطور که می‌دانید، اسید‌های چرب ضروری برای ساخت ساختمان سلول‌ها و پیش ساخت پروستاگلاندین‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
پروستاگلاندین‌ها در تنظیم متابولیسم بدن نقش دارند و طبق نظر کارشناسان مصرف این اسید‌های چرب در کاهش مشکلات قلبی و عروقی موثر است.
تحقیقات صورت گرفته در این راستا نشان می‌دهد که طبق تحقیقات انجام شده، حذف این اسید‌های چرب از غذا سبب بروز برخی بیماری‌های پوستی مانند اگزما و یا ریزش مو می‌شود.
پزشکان توانسته اند از این گیاه کپسولی بدست آورند که علاوه بر راحتی مصرف خواص آن نیز حفظ شده و بتوان از آن بهره گرفت.
جالب است بدانید، روغن گل مغربی حاوی ویتامین E و عصاره روغن گل مغربی سرشار از اسید‌های چرب ضروری است و خواص درمانی بسیاری دارد.

نگاهی به کپسول گل مغربی

کپسول روغن گل مغربی میتواند از سندروم پیش از قاعدگی جلوگیری کند و نقش موثری در بهبود اختلالات یائسگی دارد.
در حقیقت این کپسول حاوی مواد موثره‌ای همچون گل مغربی است و همین امر سبب افزایش اثربخشی این کپسول می‌شود.
شاید بتوان گفت اولین و مهمترین اثربخشی این کپسول در بهبود علائم سندروم پیش از قاعدگی و اختلالات یائسگی است.
بطوری که مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهند که سندروم پیش از قاعدگی یکی از بیماری‌های رایجی است که تقریبا تمامی بانوان پیش از قاعدگی آن را تجربه می‌کنند.
از علائم این سندروم می‌توان به نوسانات شدید خلقی، رفتار‌های تهاجمی، استرس زیاد، افسردگی، کاهش میل جنسی و درد مفاصل اشاره کرد در حقیقت بانوان در این دوران احساس خستگی شدیدتری داشته و همین امر زندگی فردی و اجتماعی آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
از سوی دیگر اختلالات یائسگی نیز به دلیل بر هم خوردن تعادل هورمون‌ها در بدن به وجود می‌آیند.
همانطور که می‌دانید درپی کاهش هورمون استروژن در بدن مشکلاتی نظیر گر گرفتگی، خشکی واژن، کاهش میل جنسی، نوسانات خلقی و درد مفاصل و استخوان‌ها به وجود می‌آید و از این رو عصاره حاصل از گل مغربی به خوبی می‌تواند این علائم را کنترل کند.

موارد استفاده از کپسول روغن گل مغربی

  • بهبود علایم عصبی مانند افزایش سرعت انتقال پیام‌های اعصاب حرکتی، بهبود عملکرد اعصاب حسی، فعالیت‌های عضلانی ترکیبی، رفلکس‌های تاندونی و افزایش عملکرد‌های حسی در دست‌ها و پا‌های بیماران دیابتی مبتلا به اختلالات عصبی
  • کاهش علایم آرتریت روماتوئید و در نتیجه کاهش مصرف دارو‌های ضدالتهاب غیر استروئیدی
  • بهبود علایم بیماری سندروم روده تحریک پذیر مانند درد‌های ناحیه شکمی، نفخ، اسهال، یبوست و دل پیچه
  • کاهش میزان تری گلسیرید، کلسترول تام و LDL سرم خون شده و افزایش میزان HDL سرم (فرم مفید چربی در خون)

ویژگی‌های کپسول روغن گل مغربی در یک نگاه کلی

  • کاهش درد پستان ناشی از تغییرات هورمونی
  • کنترل علائم سندروم پیش از قاعدگی
  • کاهش علائم نوروپاتی دیابتی
  • کنترل علائم یائسگی
  • کاهش علائم آرتریت روماتوئید

اما آیا کپسول روغن گل مغربی سبب چاقی در افراد می‌شود؟

باید در جواب این پرسش بگوییم خیر؛ این کپسول سبب افزایش وزن نخواهد شد.
با توجه به مطالعات صورت گرفته در این زمینه در دانشگاه دی کیس کالیفرنیا، هیچ ارتباط معناداری میان استفاده از این روغن و اضافه وزن و یا کاهش وزن به ثبت نرسیده است.

کپسول روغن گل مغربی در بارداری

بانوان باردار و شیرده پیش از مصرف این کپسول باید با پزشک خود مشورت کنند، زیرا برخی از ماما‌ها و پزشکان بر این موضوع معتقدند که مصرف مکمل‌های حاوی روغن گل مغربی زایمان طبیعی را ساده‌تر می‌کند.
از سوی دیگر این تصور وجود دارد که روغن گل مغربی سبب کاهش سفتی دهانه رحم شده و در طول زایمان دهانه رحم برای خروج جنین راحت‌تر باز می‌شود. اما بر این موضوع تاکید می‌کنیم که مصرف این کپسول بدون مشورت با پزشک در دوران بارداری ممنوع است.

عوارض کپسول روغن گل مغربی

در کنار فوایدی که روغن گل مغربی دارد، می‌تواند برخی از عوارض را نیز در پی داشته باشد همانند:
  • سردرد
  • ناراحتی معده
  • حالت تهوع
  • سرگیجه
  • کهیر
باید بدانید که روغن گل مغربی ممکن است خطر خونریزی را در افرادی که از دارو‌های ضد انعقاد و ضد پلاکت مانند وارفارین استفاده می‌کنند، افزایش دهد.
از سوی دیگر کپسول روغن گل مغربی ممکن است خطر تشنج و همچنین حالت تهوع و استفراغ جدی را برای افرادی که فنوتیازین مصرف می‌کنند، افزایش دهد، این دارو‌ها برای درمان اسکیزوفرنی و سایر اختلالات روان پریشی استفاده می‌شوند.
باید توجه کنید که استفاده از این کپسول در کسانی که صرع دارند ممنوع است.

چه زمانی باید کپسول روغن گل مغربی را مصرف کرد؟

کپسول روغن گل مغربی برای افراد بالای ۶ سال ساخته شده است از این رو کودکان زیر ۶ سال هرگز نباید آن را مصرف کنند.
با توجه به این موضوع افراد بالای ۶ سال می‌توانند روزانه یک عدد کپسول مصرف کنند و این میزان را می‌توان با توجه به نوع بیماری و پس از مشورت با پزشک به ۴ عدد افزایش داد.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=134268

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰