تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
11

معجزه مصرف نمک خورشیدی برای پوست و مو

  • کد خبر : 137887
  • 09 آذر 1400 - 12:28
معجزه مصرف نمک خورشیدی برای پوست و مو
نمک خورشیدی یا همان نمک دریایی در حقیقت به همان نمک به جا مانده از تبخیر آب دریا یا اقیانوس گفته می‌شود.

جمهوریت : شاید تعاریف بسیاری از نمک دریایی و خواص آن شنیده باشید و یا حتی خودتان از معجزات آن بهره برده باشید، اما آیا می‌دانستید نام دیگر نمک دریایی، نمک خورشیدی است و می‌توانید از آن برای پوست و موی خود ماسک تهیه کنید.

معرفی نمک دریایی معروف به نمک خورشیدی

نمک دریا را معمولا با نام‌های نمک خلیج، نمک خام یا نمک خورشیدی می‌شناسند و در حقیقت به همان نمک به جا مانده از تبخیر آب دریا یا اقیانوس گفته می‌شود که گران‌تر از نمک معمولی است وبه دلیل دارا بودن مقادیر بالای مواد معدنی رنگ تیره تری دارد.

همانطور که گفتیم نمک دریا به نمک حاصل از تبخیر آب دریا گفته می‌شود و بد نیست بدانید که؛ در حقیقت نمک دریای تصفیه نشده موجود در بازار حاوی فلزات سنگین است که به شدت سرطان زاست و از سوی دیگر این نمک‌ها فاقد مجوز بوده و از آن بیشتر به عنوان چاشنی در غذاها، پخت و پز، درمان درد‌ها و بیماریها، لوازم آرایشی و برای حفظ مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نمک به‌طور معمول گرانتر از نمک معمولی است و بیشتر در چیپس‌ها استفاده می‌شود.

جالب است بدانید که تولید نمک دریایی به دوران ماقبل تاریخ بر می‌گردد.

نظر طب سنتی درباره نمک دریایی

همانطور که می‌دانید، نمک یکی از مواد غذایی ضروری برای فعالیت بدن انسان محسوب می‌شود که برای عملکرد صحیح مغز و متابولیسم بدن انسان، لازم و ضروری است.

براساس توصیه برخی از اساتید طب سنتی کشورمان در سال‌های اخیر، بسیاری از خانواده‌ها “نمک دریا” را جایگزین نمک‌های تصفیه‌شده حاوی ید موجود در بازار کشور کرده‌اند!

از نظر مزاج‌شناسی نمک دارای مزاج گرم و خشک است که باعث هضم غذا، رفع سنگینی معده، باز کردن گرفتگی‌های کبد و طحال و از بین بردن عفونت و ورم معده است؛ نمک، مسهل بلغم و سودا و زرداب و دافع رطوبات لزج و گرفتگی‌ها و سوءهاضمه و فساد غذا در معده و نیکوکننده رنگ صورت است.

اما باید در این میان به این نکته توجه داشته باشید که، قطعاً “نمکی” که در منابع طب سنتی کشورمان و منابع احادیث طبی از آن یاد شده، نمک‌های تصفیه یددار عرضه‌شده در سوپرمارکت‌های کشورمان نیست! چرا که بر اساس مستندات علمی، آزمایشگاهی و تجربی، مصرف نمک‌های تصفیه‌شده فعلی، عوارض و ضایعات شدید و مختلف قلبی ــ عروقی، فشار خون و… را در پی دارد.

از سوی دیگر، طی سال‌های اخیر به‌واسطه تبلیغات گسترده برخی افراد برای جایگزین کردن “نمک دریا” با نمک‌های تصفیه‌شده یددار، شاهد افزایش مصرف نمک دریا در سطح جامعه هستیم که عموماً از دریاچه ارومیه به بخش‌های دیگر کشور سرازیر می‌شود.

اخیراً شاهد ضدیت بیش از پیش برخی پزشکان و تبلیغات تلویزیونی با مصرف این نوع نمک هستیم؛ دلیل عمده پزشکان برای عدم مصرف نمک دریا، وجود برخی فلزات سنگین در این نوع نمک است؛ این در حالی است که طرفداران استفاده از نمک دریا هم استدلال‌های خود را برای مصرف آن بیان می‌کنند؛ استدلال‌هایی از این قبیل که نمک دریا، فشار خون را کاهش داده، طبیعی است و انسان در آن دست نبرده و ید شیمیایی به آن اضافه نشده است!

خواص نمک دریایی برای پوست و مو

  • درمان آکنه و جوش صورت به کمک نمک دریایی

نمک‌های دریایی حاوی مقادیر بالای گوگرد و منیزیم هستند که با پاک سازی پوست صورت به درمان آکنه و جوش صورت و همچنین درمان جای جوش کمک می‌کنند.

  • لایه برداری پوست صورت به کمک نمک دریایی

نمک دریایی به عنوان یک لایه بردار طبیعی پوست شناخته می‌شود که پوست مرده را از بین برده و با بهبود گردش خون در پوست به پاک سازی و لایه برداری آن کمک می‌کند.

  • درمان پسوریازیس با نمک دریایی

گفته می‌شود که مقادیر بالای گوگرد موجود در نمک دریایی به عنوان یک درمان طبیعی برای پسوریازیس محسوب می‌شود.

  • رفع سیاهی دور چشم با کمک نمک دریایی

محلول نمک دریایی با افزایش گردش خون در اطراف چشم، به درمان پف و سیاهی دور چشم کمک می‌کند.

  • نقش نمک دریایی در درمان ریزش مو

ماساژ پوست سر با محلول نمک دریایی با افزایش گردش خون در پوست سر سبب تقویت فولیکول‌های مو شده و به درمان ریزش مو مفید کمک می‌کند.

طرز تهیه ماسک نمک دریایی و آبلیمو برای جوش صورت

۱ قاشق غذا خوری نمک دریایی را با ۱/۲ قاشق چای خوری آب لیموترش تازه و ۱ قاشق چای خوری آب ترکیب کنید و بر روی پوست صورت به مدت ۲ تا ۵ دقیقه ماساژ دهید سپس با آب گرم بشویید.

روش استفاده از نمک دریا برای لایه برداری پوست

یک قاشق غذا خوری عسل طبیعی را با یک قاشق غذا خوری نمک دریایی ترکیب کنید و بر روی پوست تمیز به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید سپس با آب گرن خوب بشویید.

هشدار برای مصرف نمک بعنوان ماسک

قبل از تهیه ماسک و یا استفاده از نمک دریایی برای پوست خود به این نکته توجه توجه داشته باشید که باید پیش از گذاشتن هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل ۲۰ دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل کنید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=137887

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰