تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
18

سلامت پوست و مو و درمان آکنه با سرکه بالزامیک/ معرفی انواع سرکه بالزامیک

  • کد خبر : 144640
  • 02 بهمن 1400 - 13:03
سلامت پوست و مو و درمان آکنه با سرکه بالزامیک/ معرفی انواع سرکه بالزامیک
سرکه بالزامیک، نوعی سرکه انگور سفید ایتالیایی معطر و دارای طعم شیرین است که خواص فراوانی دارد.

جمهوریت : سرکه بالزامیک از جمله سرکه‌های معروف و پرخاصیتی است که خواص آن حتی در سلامت و شادابی پوست و مو و همچنین درمان آکنه به اثبات رسیده است، اما این سرکه چطور این کار را انجام می‌دهد؟!

سرکه بالزامیک چیست؟

به گزارش سرویس سلامت جمهوریت ، سرکه بالزامیک که بسیاری آن را به نام‌های سرکه بالسامیک یا بالزامیکو می‌شناسند، نوعی سرکه انگور سفید ایتالیایی معطر و دارای طعم شیرین است.

اگر بخواهیم بیشتر درباره سرکه بالزامیک صحبت کنیم باید بگوییم که؛ واژه بالزام در لغت به معنای رزین‌هایی با ساختار حلقوی هستند که حاوی مقادیر قابل توجهی از چند نوع از اسید‌ها مانند اسید بنزوییک هستند و از جمله طعم دهنده‌هایی است که باید در هر خانه وجود داشته باشد.

بالزامیک در کنار طعم فوق‌العاده‌ای که دارد خواص بی شماری برای سلامت انسان دارد.

بالزامیک یا سرکه بالزامیک در واقع از احیا شدن آب نوع خاصی از انگور شیرین به دست می‌آید. به این صورت که بالزامیک حاصل جوشیده شدن و پخته شدن کامل این انگور است.

انواع سرکه بالزامیک

فرآیند تهیه و تولید بالزامیک با سایر انواع سرکه تا حدی متفاوت است و جالب است بدانید که؛ سرکه بالزامیک سه نوع مختلف دارد.

  1. یک نوع سرکه بالزامیک نوعی است که به شکل سنتی در بعضی از شهر‌های ایتالیا تهیه می‌شود.
  2. نوع دیگری از سرکه بالزامیک نولی است که به صورت صنعتی و تجاری تهیه می‌شود.
  3. نوع سوم از سرکه بالزامیک نوعی است که از مخلوط دو حالت بالا تشکیل می‌شود.

نقش سرکه بالزامیک در سلامت پوست

انواع سرکه‌های انگور می‌توانند مانند سرکه سیب برای درمان آکنه و جوش‌های عفونی و درنتیجه سلامت پوست مؤثر باشند. سرکه بالزامیک حاوی ترکیبات ضدمیکروبی، اسید استیک و آنتی اکسیدان است و این ترکیبات می‌توانند به‌مرور زمان رنگ‌وروی چهره‌ی فرد را بهبود بخشند.

همچنین این نوع سرکه را می‌توان برای درمان آکنه به‌صورت موضعی استفاده کرد و البته به‌دلیل اینکه ممکن است سبب ایجاد لکه شود، بهتر است، این سرکه به‌طور مستقیم روی پوست قرار نگیرد.

باید بدانید که؛ گنجاندن سرکه بالزامیک در رژیم غذایی، سبب تمیزی و روشن شدن پوست می‌شود.

البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که؛ پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل ۲۰ دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل کنید.

تاثیر سرکه بالزامیک در درمان آکنه و جوش صورت

سرکه بالزامیک حاوی استیک اسید و ترکیبات ضد میکروبی و همچنین آنتی اکسیدان هاست که به درمان آکنه و جوش صورت کمک می‌کند و مصرف خوراکی و موضعی آن بر روی پوست صورت، پوست روشن‌تر و درخشان‌تر می‌کند.

در یک کاسه یک قاشق چای خوری سرکه بالزامیک و ۲ قاشق چای خوری آب را با هم ترکیب کنید، با استفاده از یک پد پنبه‌ای این محلول را بر روی پوست بمالید فقط از تماس با دور چشم خودداری کنید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

سرکه بالزامیک؛ نرم کننده طبیعی موی سر

ماهیت اسیدی سرکه بالزامیک به عنوان یک مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی موی سر شناخته می‌شود.

مقداری سرکه بالزامیک را با نسبت ۱ به ۲ با آب مخلوط کنید (۱ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک را با ۲ قاشق غذاخوری آب) و بر روی مو‌ها بمالید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=144640

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰