تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
12

تعجیل برای تصویب شتابزده طرح صیانت شکست خورد

  • کد خبر : 147826
  • 03 اسفند 1400 - 12:29
تعجیل برای تصویب شتابزده طرح صیانت شکست خورد
نوری: در زمان بررسی بودجه نباید جلسه کمیسیون طرح صیانت تشکیل شود/ نیکزاد: دعوت جلسه شخصی است و جلسه رسمی نیست

جمهوریت – ایلنا نوشت: عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت، گفت: ما اکنون مشغول بودجه هستیم و فرصت نمی کنیم که موضوعات دیگر آن هم موضوع با اهمیت مانند طرح صیانت را در عرض ۴۵ دقیقه رسیدگی کنیم ما هنوز گزارشات مرکز پژوهش‌های مجلس را ندیدیم و هنوز نمی‌دانیم که جلسه درباره چه چیزی است. من خواهش می‌کنم که طبق آیین‌نامه دستور جلسه به بعد از بررسی بودجه موکول شود.

 غلامرضا نوری قزلجه عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی در جلسه صحن علنی امروز مجلس طی تذکر شفاهی براساس ماده ۱۸۳ آیین نامه مجلس، گفت: تذکر بنده براساس ماده ۱۸۳ آیین نامه و مربوط به روند بررسی بودجه در مجلس شورای اسلامی است، در آنجا تاکید دارد که در زمان بررسی بودجه در مجلس همه طرح‌ها و لوایح موقوف هستند و نمی‌توانند در دستور کار قرار گیرد. همکاران مستحضر هستند که یک طرح را به عنوان طرح صیانت در قالب اصل ۸۵ به کمیسیون مشترکی ارجاع دادند، یعنی بررسی در آن کمیسیون هم مانند بررسی در در صحن است.

وی ادامه داد: درباره طرحی با این اهمیت و به این مهمی از دیروز پیامک و سفارش شده است که یک جلسه ۴۵ دقیقه‌ای برای تصمیم‌گیری باید بیایید. ما الان در حال بررسی گزارش کمیسیون تلفیق هستیم و تمرکز و توجه نمایندگان معطوف به پیشنهادات است، نمی‌توانیم در این شرایط برای طرح به این مهمی طی ۴۵ دقیقه جمع شویم و تصمیم بگیریم.

نوری در ادامه بیان کرد: ما اکنون مشغول بودجه هستیم و فرصت نمی کنیم که موضوعات دیگر آن هم موضوع با اهمیت مانند طرح صیانت را در عرض ۴۵ دقیقه رسیدگی کنیم ما هنوز گزارشات مرکز پژوهش‌های مجلس را ندیدیم و هنوز نمی‌دانیم که جلسه درباره چه چیزی است. من خواهش می‌کنم که طبق آیین‌نامه دستور جلسه به بعد از بررسی بودجه موکول شود.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت در واکنش به سخنان نوری، گفت: این موضوع در دستور نیست؛ دعوتی را یکی از نمایندگان زده‌اند و جلسه رسمی نیست.

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=147826

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰