تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
12

تخلفات ۲ نماینده مجلس در فشار به وزیر صمت

  • کد خبر : 168039
  • 08 آبان 1401 - 13:44
تخلفات ۲ نماینده مجلس در فشار به وزیر صمت
مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی تذکری در صحن علنی مجلس از رئیس مجلس خواست نتیجه درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس برای بررسی تخلفات احتمالی دو تن از نمایندگان در ماجرای استیضاح وزیر صمت را بررسی و اعلام کند.

جمهوریت – مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران در تذکر شفاهی خود در نشست علنی امروز مجلس گفت: حدود سه ماه قبل تعدادی از نمایندگان نامه‌ای را امضا و به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال کردند و مواردی از تخلفات و غرض‌ورزی‌های شخصی در مورد استیضاح وزیر صمت را مطرح کردند که نشان می‌دهد مسئله اصلی له یا علیه اشخاص نیست که دفاع از حیثیت مجلس انقلابی و برخورد با هرگونه خطای احتمالی چه از ناحیه وزارت صمت و چه از ناحیه برخی نمایندگان است.

وی افزود: متأسفانه این مسئله تاکنون رسیدگی نشده است. آقای رئیس از جناب‌عالی به عنوان عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تقاضا می‌کنم ظرف امروز یا فردا جلسه بگذارید و شخص آقای وزیر صمت را دعوت نمایید که هرگونه خطای احتمالی چه از ناحیه وزارت صمت و یا از ناحیه من نوعی سرزده را برخورد نمایید. رهبر انقلاب اخیراً فرمودند ید واحده باشید نباید بگذاریم مسائل اختلافی و حاشیه‌ای در تریبون علنی مطرح شود و ذهن مردم در شرایط کنونی مشوش شود

در ادامه علی نیکزاد رئیس جلسه مجلس در پاسخ به شریعتی گفت: من از جایگاه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نامه همکاران عزیزم را دیدم و این مورد در جلسه هیئت نظارت مطرح شد و با شخص آقای وزیر صمت نیز صحبت کردم که اگر فشار روی شما بوده و مشکلی بوده‌است شما نام نماینده موردنظر را بدهید تا ما با وی صحبت کنیم و به تخلفات رسیدگی نماییم.

نیکزاد افزود:  آقای فاطمی امین بررسی کرد و به خود من گفت که هیچ فشاری روی شخص ایشان در این باب نبوده است. بنابراین عزیزانی که این نامه را امضا فرموده بودند مستحضر باشند که من درخواست عزیزان را پیگیری کردم و آقای فاطمی‌امین چنین موضوعی را به بنده به‌صورت شفاهی گفتند.

پیش‌تر برخی نمایندگان مجلس از جمله احمدحسین فلاحی و علی جدی روایتی از نشست تیرماه امسال وزیر صمت با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس رسانه‌ای کردند که وزیر در آن جلسه فشارهای وارده به خود را جهت انتصابات خاص تایید کرده بود.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=168039

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰