تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
7
موسی غضنفرآبادی رییس، کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

طرح جدید مجلس درباره بی‌حجاب‌ها ؛ از انسداد کارت ملی تا محرومیت از خدمات اجتماعی

  • کد خبر : 177726
  • 14 بهمن 1401 - 20:18
طرح جدید مجلس درباره بی‌حجاب‌ها ؛ از انسداد کارت ملی تا محرومیت از خدمات اجتماعی
رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: به زودی، طرح و برنامه‌ای داریم که کسانی که در معابر و مکان‌های دیگر کشف حجاب می‌کنند را از طریق سیستم شناسایی کنیم تا برایشان تخلف ثبت شود و در نهایت، این افراد از خدمات اجتماعی محروم خواهند شد.

جمهوریت – موسی غضنفرآبادی رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در خصوص سخت‌گیری‌های مجدد درباره موضوع حجاب گفت: در حال حاضر طرح ناظر فعال بر بی‌حجابی در خودروها، مثل سابق در دستور کار است و مجدد برای بی‌حجابان پیامک ارسال می‌شود.

به گزارش ایسنا، رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه می دهد :علاوه بر این و به زودی نیز، طرح و برنامه‌ای داریم که کسانی که در معابر و مکان‌های دیگر کشف حجاب می‌کنند را از طریق سیستم شناسایی کنیم تا برایشان تخلف ثبت شود و در نهایت، این افراد از خدمات اجتماعی محروم خواهند شد.

ابتدا کارت ملی بی‌حجاب‌ها را مسدود می‌کنیم، سپس همه خدمات اجتماعی آنها را می‌گیریم

وی می‌گوید: در این رویکرد، در ابتدا برای فرد خاطی، پیامک ارسال می‌شود و به او اخطار می‌دهیم و در مرحله بعد و در صورت اصرار فرد بر بی‌حجابی، او را با جریمه روبرو خواهیم کرد. در این طرح با کشف حجاب، کارت ملی شخص مسدود می‌شود و تا زمانی که فرد بی‌حجاب، جریمه بی‌حجابی‌اش را پرداخت نکند، همه خدمات اجتماعی او مثل امکان بهره‌بردن از سیستم بانکی کشور و… را از او می‌گیریم.

 

عضو فراکسیون روحانیت مجلس می‌گوید: نمی‌دانم این طرح قرار است در کدام کمیسیون نهایی شود، ولی فعلاً و در ابتدا در کمیسیون قضایی و حقوقی مورد بررسی قرار می‌گیرد. عمده این طرح، رعایت شئون اسلامی است که یکی از این موضوعات، کشف حجاب است.

غضنفرآبادی می‌گوید: ما مصمم به تعقیب، بررسی و نهایی‌کردن این طرح هستیم. فعلاً طرح خام است و باید اول، طرحی آماده شود و بحث و بررسی‌ها و کارهای کارشناسی بر روی آن انجام و در آخر تبدیل به قانون شود.

برخورد فیزیکی در طرح مقابله با بی‌حجابی نداریم

وی در واکنش به اینکه این قانون می‌تواند با مقابله بیشتر طرف‌هایی که شما خاطی می‌نامید، روبرو شود؟ گفت: در رابطه با بستن کمربند در خودرو، سرپیچی اتفاق نیفتاد و احتمالاً برای این موضوع هم به همین صورت باشد. وقتی طرحی تبدیل به قانون می‌شود، باید اجرا شود. ولی باید بگویم در این رویکرد، برخورد فیزیکی را نخواهیم دید. در مورد اینکه رهبر معظم انقلاب هم گفتند افراد کم‌حجاب نیز فرزندان ما هستند، باید بگویم پیگیری این طرح، هیچ منافاتی با فرمایش ایشان ندارد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=177726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰