تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
9

واکنش رئیسی به مسمومیت دانش آموزان دختر در مدارس

  • کد خبر : 180084
  • 13 اسفند 1401 - 0:34
واکنش رئیسی به مسمومیت دانش آموزان دختر در مدارس
رئیسی در دیدار علما و روحانیون بوشهر: ایجاد ناامنی در مدارس و نگران کردن خانواده‌ها با هدف ایجاد بلوا در کشور صورت می‌گیرد

جمهوریت – رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز به موازات پیشرفت‌های کشور دشمنی‌ها نیز افزایش یافته و تازه‌ترین نمونه آن تلاش برای ایجاد فضای ناامنی در مدارس و نگرانی در میان خانواده‌هاست، اظهار داشت: کسانی که به این بهانه امنیت روانی جامعه را هدف قرار داده‌اند دغدغه سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها را ندارند، بلکه هدف‌شان ایجاد بلوا در کشور به هر بهانه‌ای است.

سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه و در جریان سفر دو روزه دولت مردمی به استان بوشهر، در دیدار علما و روحانیون شیعه و سنی استان، با سنگین توصیف کردن وظیفه طلاب و فضلا در شرایط فعلی، «تعلیم» و «تعدیل» را دو وظیفه و تعهد بسیار مهم علما و روحانیون جامعه عنوان کرد و افزود: علما و روحانیون با تعلیم و تربیت نفوس مستعد در حوزه‌ها، مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین تلاش برای اقامه عدالت اجتماعی در همه عرصه‌ها نقشی اثرگذار در تعالی جامعه به عهده دارند.
رئیس جمهور علم‌آموزی و حمایت و تبیین ارزش‌های انقلابی را دو ویژگی حوزه انقلابی برشمرد و درباره ویژگی طلبه سیاسی گفت: طلبه سیاسی کسی است که نیاز جامعه را بشناسد و برای رفع آن آمادگی ایفای نقش داشته باشد.
رئیسی ادامه داد: امروز طلاب و روحانیون ما در عمل به اعرف معروف‌ها که همان حمایت از نظام جمهوری اسلامی است، وظیفه سنگینی به عهده دارد.
رییس جمهور افزود: حوزه‌های علمیه هم اصل و اساس و زیربنای تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، هم باید حامی اصل این نظام باشند و هم در تربیت نیروی انسانی مستعد و ارائه راهکار جهت اصلاح امور سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه پیشرو باشند.
رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه با انسجام و وحدت مثال زدنی بین علمای شیعه و سنی استان می‌توان کارهای بسیاری در اجرای عدالت و مسائل فرهنگی و اجتماعی انجام داد، افزود: دولت نیز در این زمینه وظایفی به عهده دارد که تلاش خواهد کرد که آن را به نحو مطلوب به انجام برساند.
تاکید بر ضرورت رفع مشکل اشتغال با اولویت به کارگیری نیروهای بومی و انقلابی، حل مشکل آلاینده‌های استان با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، ساماندهی تجارت ملوانان با حفظ و رعایت مقررات صادرات و واردات، رفع مشکل مسکن اقشار مختلف مردم با فعال‌سازی یا تشکیل تعاونی‌های مسکن و واگذاری زمین، توجه به ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان و فعال‌سازی اقتصاد این عرصه و اجرای قانون عفاف و حجاب با عنایت به ضرورت‌های شرعی، از دیگر نکاتی بود که دکتر رئیسی در دیدار با علما و روحانیون شیعه و سنی استان بوشهر به آنها اشاره کرد.
رئیس جمهور در پایان تصریح کرد: امروز به موازات پیشرفت‌های کشور دشمنی‌ها نیز افزایش یافته است که تازه‌ترین نمونه آن تلاش برای ایجاد فضای ناامنی در مدارس و نگرانی در میان خانواده‌هاست.
رئیسی گفت: قطعا کسانی که به این بهانه امنیت روانی جامعه را هدف قرار داده‌اند دغدغه سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها را ندارند، بلکه هدف‌شان ایجاد بلوا و آشوب در کشور به هر بهانه‌ای است. در عین حال وزارت اطلاعات و وزارت کشور موظف شده‌اند به صورت دقیق مسئله را پیگیری و مردم را از نتیجه آن مطلع کنند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=180084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰