تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
8

آمریکا ۶ شرکت و ۱ فرد را درباره ایران تحریم کرد

  • کد خبر : 185051
  • 30 فروردین 1402 - 23:39
آمریکا ۶ شرکت و ۱ فرد را درباره ایران تحریم کرد
وزارت خزانه داری آمریکا یک فرد و چند نهاد را با ادعای فعالیت در برنامه ساخت پهپاد در ایران تحریم کرد.

جمهوریت – وزارت خزانه داری آمریکا بعد از ظهر چهارشنبه به وقت تهران از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد.

به گزارش فارس، وزارت خزانه داری آمریکا یک فرد  و شش نهاد را به بهانه واهی فعالیت در زمینه ساخت پهپاد در ایران تحریم کرد.  وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده که یک شبکه با دور زدن تحریم‌ها از برنامه تولید پهپادهای رزمی در ایران دست داشته است.

این وزارتخانه، «مهدی خوش قدم» مدیر شرکت «پردازان سیستم نماد آرمان»، شرکت ایرانی تحریم شده در سال ۲۰۱۸ را تحریم کرده است. بنابر ادعای این وزارتخانه این فرد ایرانی با کمک شرکت‌های صوری در تهیه قطعات الکترونیکی از چین، مالزی و هنگ کنگ برای تولید پهپاد و برنامه‌های دفاعی در ایران فعالیت داشته است.
در بیانیه صادره از سوی وزارت خزانه داری آمریکا در این خصوص ادعا شده است: شبکه مذکور در خرید قطعات الکترونیکی برای برنامه‌ های نظامی ایران، از جمله قطعات مورد استفاده در پهپادهای این کشور نقش داشته است. این تحریم ها به ویژه، رئیس شرکت «سامانه پردازان نامد آرمان» (Pardazan System Namad Arman؛ پاسنا) ایران و شرکت‌ ها و تامین‌ کنندگان صوری این نهاد را در ایران، مالزی، هنگ‌ کنگ و چین که به شرکت «پاسنا» (PASNA) برای خرید کالا و فناوری کمک کرده اند، هدف قرار داده است.

«برایان نلسون» معاون تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد: «شبکه‌ای که امروز تحریم شد کالا و فناوری را برای صنایع دفاعی و برنامه پهپاد  ایران خریداری کرده است. نلسون گفت که وزارت خزانه داری  به اعمال تحریم‌های خود علیه تلاش‌های تدارکاتی نظامی ایران ادامه خواهد داد.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=185051

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰