تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
3
با صدور 130 هزار برگ چک دیجیتال بانک صادرات ایران

پیشتازی «چکنو» با اعتماد مشتریان

  • کد خبر : 185746
  • 06 اردیبهشت 1402 - 15:26
پیشتازی «چکنو» با اعتماد مشتریان
اعتماد مردم و مشتریان بانک صادرات ایران به «چکنو» این بانک به عنوان نخستین چک دیجیتال نظام بانکی، تعداد چک‌های صادر شده دیجیتال را به مرز 130 هزار فقره رساند.

جمهوریت ـ تعداد چکنوهای صادرشده بانک صادرات ایران تا دوم اردیبهشت ماه سال جاری به ۱۲۹ هزار و ۵۶۰  رسید که تعداد ۲۸ هزار و ۲۳۲ برگ از آن کارسازی شده و بیش از ۶۶۷ میلیارد و ۷۵۳ میلیون ریال از نقل و انتقال‌های خرد مردمی به واسط اعتماد به نخستین چک دیجیتال بانک صادرات ایران بدون نیاز به چک کاغذی با موفقیت انجام شده است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، دارندگان حساب جاری با دسته‌چک در بانک صادرات ایران می‌توانند بدون مراجعه به شعبه، با نصب نرم‌افزار همراه‌بانک این بانک از طریق سایت رسمی به نشانی: www.bsi.ir و نصب نرم‌افزار هامون نسبت به فعال‌سازی و صدور «چکنو» اقدام کنند.

همچنین می‌توان به طور همزمان از دسته‌چک‌های کاغذی و چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران «چکنو» با رعایت مقررات و مجوزهای بانک مرکزی برای تسهیل در امور بانکی و پولی خود استفاده کرده و علاوه بر به‌کارگیری روش سنتی چک‌های کاغذی، از قابلیت‌های نخستین چک امن دیجیتال نظام بانکی کشور در بانک صادرات ایران بهره‌مند شد.

بر اساس دستورالعمل‌های بانک مرکزی در خصوص توسعه چک دیجیتال، تمامی بانک‌های کشور ملزم به ایجاد زیرساخت‌های مناسب استفاده از چک دیجیتال هستند و بانک صادرات ایران به عنوان نخستین بانک کشور، از دی‌ماه سال ۱۴۰۱ تاکنون با بهره‌برداری از چکنو نزدیک به ۱۳۰ هزار فقره چک دیجیتال صادر و ۲۸ هزار و ۲۳۲ برگ آن کارسازی شده که نشان از اعتماد مشتریان این بانک به این محصول راهبردی بانک صادرات ایران است.

تسهیل خدمات غیرحضوری چک (تقاضای دسته‌چک، صدور، انتقال به غیر، نقد کردن و…)، افزایش امنیت و کاهش ریسک در پرداخت، داشتن الزامات قانونی چک کاغذی، امکان صدور و وصول چک در هر ساعت از شبانه‌روز، سرعت و دقت بیشتر در نقدشوندگی نسبت به چک کاغذی، جلوگیری از تحریف، مخدوش شدن و مغایرت عدد و حروف نسبت به چک کاغذی برخی از مزایای «چکنو» برای مشتریان و استفاده‌کنندگان از این محصول بانکی نوین به شمار می‌رود.​

 

رپرتاژ آگهی

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=185746

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰