تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
14

خواص حیرت انگیز نارگیل برای پوست و مو

  • کد خبر : 140271
  • 27 آذر 1400 - 18:15
خواص حیرت انگیز نارگیل برای پوست و مو
هزاران سال است که نارگیل توسط انسان استفاده می‌شود و خواص فراوانی برای آن کشف شده است.

جمهوریت :نارگیل یا گُوز هندی نوعی میوه محسوب می‌شود که خواص فراوانی دارد و از روغن آن می‌توان در تهیه مواد آرایشی استفاده کرد.

حتی از دیگر خواص آن می‌توان در درمان بیماری‌های پوست و مو و وپیشگیری از برخی بیماری‌ها استفاده کرد.

معرفی نارگیل یا گُوز هندی

به گزارش سرویس سلامت جمهوریت ، نارگیل یا گُوز هندی، از اعضای خانواده نخل است و تنها گونه‌ای است که در سرده نارگیل طبقه‌بندی می‌گردد.

هزاران سال است که نارگیل توسط انسان استفاده می‌شود و ممکن است توسط مهاجران جزایر اقیانوس آرام به محدوده کنونی آن گسترش یافته باشد.

البته در میان منشأ تکاملی نارگیل بسیار مورد بحث قرار می‌گیرد، اما باید بدانید که احتمال دارد این گیاه، بر اساس نظریه‌های مطرح شده در آسیا، آمریکای جنوبی یا جزایر اقیانوس آرام تکامل یافته‌است.

معجزه نارگیل برای مو‌

می‌توانید از خواص آب نارگیل و روغن نارگیل برای رفع ریزش مو کمک بگیرید، در این صورت می‌توانید، مو‌های خود را با روغن و آب نارگیل ماساژ دهید و با این کار از شکنندگی و ریزش مو‌های خود پیشگیری کنید.

در واقع ماساژ دادن مو‌ها با روغن و آب نارگیل مو‌های شما را نرم، لطیف و قابل‌مدیریت می‌کنند.

حفظ سلامت مو به کمک نارگیل

نارگیل می‌تواند مو‌های شما را ابریشمی و درخشان کند. ویتامین K و آهن موجود در نارگیل سلامت مو را حفظ کرده و مو‌ها را درخشان می‌کنند.

پیشگیری از عفونت‌های پوست سر با کمک نارگیل

خواص ضدباکتریایی و ضدقارچی نارگیل از پوست سر در برابر شوره‌ی سر، شپش و خارش پوست سر محافظت می‌کند. مشکلات ذکر شده سرعت رشد مو را کاهش می‌دهند.

نارگیل و خواص آن برای پوست

نارگیل می‌تواند سبب بهبود سلامت پوست شود و از سوی دیگر طبق تجربه و تحقیقات صورت گرفته، از روغن نارگیل نیز می‌توان برای بهبود سلامت و ظاهر پوست و مو در محصولات مراقبتی استفاده کرد.

  • نقش نارگیل در افزایش گردش خون در پوست

افزایش گردش خون یکی دیگر از خواص نارگیل محسوب می‌شود. خوردن نارگیل اکسیژن در پوست را افزایش می‌دهد و به بهبود گردش خون در پوست کمک می‌کند. سلول‌های ما به اکسیژن نیاز دارند. اکسیژن لازم سلول‌ها تنها در صورتی تأمین می‌شود که خون به‌خوبی در بدن گردش پیدا کند.

  • مبارزه با خشکی پوست به کمک نارگیل

استفاده موضعی از روغن نارگیل می‌تواند از خشکی و پوسته‌پوسته شدن پوست جلوگیری کرده و آن را نرم و مرطوب نگه دارد.

روغن نارگیل سبب ترمیم پوست آسیب‌دیده می‌شود و می‌توان گفت، این روغن شدت بیماری درماتیت آتوپیک را کاهش خواهد داد.

در حقیقت استفاده موضعی از روغن نارگیل می‌تواند پوست را پاکسازی کند و سموم، قارچ‌ها و باکتری‌های موجود روی لایه‌های بیرونی پوست را از بین ببرد.

  • برطرف کردن خشکی دست‌ها به کمک نارگیل‌

می‌توانید از روغن نارگیل فوق بکر برای از بین بردن خشکی و زبری دست‌های خود کمک بگیرید. این روز‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور هستیم دست‌هایمان را به‌طور مرتب بشوییم که این موضوع منجر به خشک شدن دست‌ها می‌شود.

البته همانطور که می‌دانید، به جای استفاده‌ی کرم‌های مرطوب‌کننده‌ی دست که گران‌قیمت هستند، می‌توانید از روغن نارگیل بکر برای نرم و مرطوب کردن دستان خود استفاده کنید.

  • درمان چربی پوست به کمک نارگیل‌

می‌توانید از آب نارگیل برای درمان چربی پوست استفاده کنید. آب نارگیل چربی اضافی پوست را از بین می‌برد. آب نارگیل همچنین در درمان جوش، لکه‌های تیره و مشکلات پوستی بسیار مفید است.

همچنین، می‌توانید با آب نارگیل یک ماسک صورت عالی درست کنید. برای تهیه‌ی این ماسک یک کاسه بردارید و در آن نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه، یک قاشق چای‌خوری پودر چوب صندل و مقداری آب نارگیل را خوب با یکدیگر مخلوط کنید. ماسک به دست آمده را سه بار در هفته روی صورت خود ماساژ دهید تا پوستتان شفاف و درخشان شود.

  • پیشگیری از سرطان پوست به کمک نارگیل

روغن نارگیل میزان لیپید و رطوبت پوست را بهبود می‌بخشد و از طریق مسدود کردن ۲۰ درصد از اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید، از سرطان پوست جلوگیری می‌کند.

البته می‌توانید از روغن نارگیل به‌عنوان مرطوب‌کننده‌ی صورت و بدن استفاده کنید، چون پوست را هیدراته می‌کند و سطح چربی‌های طبیعی آن را به حالت عادی برمی‌گرداند و می‌توانید از روغن نارگیل برای پاکسازی پوست خود استفاده کنید.

برای این کار فقط کافیست روغن را با حرکات دورانی روی صورت خود ماساژ دهید.

  • نقش نارگیل در جوان سازی پوست

یکی دیگر از خواص نارگیل، جوان کردن پوست است، در حقیقت روغن نارگیل یک گزینه‌ی عالی برای جوان و زیبا نگه داشتن پوست محسوب می‌شود.

خواص آنتی‌اکسیدانی روغن نارگیل از طریق محافظت از پوست در برابر رادیکا‌ل‌های آزاد، سرعت فرآیند پیری پوست را کاهش می‌دهند.

ماساژ دادن چند قطره روغن نارگیل روی پوست، سبب حفظ نرمی و سلامت پوست می‌شود. قبل از اینکه دوش بگیرید، روغن نارگیل را روی پوست خود ماساژ دهید. این کار به باز کردن منافذ مسدود شده‌ی پوست کمک می‌کند و به روغن اجازه می‌دهد بهتر جذب پوست شود.

  • پوست خود با با نارگیل پاکسازی کنید!

میل کردن نارگیل سبب هیدراته و جوان شدن پوست می‌شود و یک قاشق چای خوری روغن نارگیل خام و پخته نشده را روی پوست خود ماساژ دهید.

این کار به کاهش بروز جوش، راش (بثورات) و تحریک پوست کمک می‌کند. مصرف خوراکی روغن نارگیل پوست را از درون زیبا می‌کند.

  • نارگیل؛ پاک کننده آرایش چشم

یکی از کاربرد‌های روغن نارگیل، پاک کردن آرایش چشم است. به این منظور، چند قطره روغن نارگیل را روی یک تکه پنبه بریزید و با آن آرایش چشمتان را پاک کنید. این روغن ترکیبات موجود در لوازم آرایش چشم را تجزیه کرده و از این طریق آرایش چشم را به‌طرز مؤثری پاک می‌کند. روغن نارگیل همچنین پوست را هیدراته می‌کند.

  • نارگیل، اسکراب بدن‌

می‌توانید از روغن نارگیل برای اسکراب بدن خود کمک بگیرید. برای این کار در یک کاسه مقداری روغن نارگیل و یک فنجان شکر قهوه‌ای را خوب با هم ترکیب کنید. مقداری از پوست نارگیل را هم ریز رنده کنید و به همراه چند قطره روغن اسانسی دلخواه خود به کاسه اضافه کنید.

مواد را خوب با هم مخلوط کنید. اسکراب شما آماده است. همچنین می‌توانید با یک قاشق غذاخوری آب نارگیل و عدس پخته یک خمیر درست کنید.

خمیر ایجاد شده را به مدت دو دقیقه به‌آرامی روی صورت خود ماساژ دهید. سپس صورتتان را بشویید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=140271

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰