تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
21

تاثیر کره بادام زمینی در کاهش وزن و لاغری

  • کد خبر : 143883
  • 26 دی 1400 - 9:17
تاثیر کره بادام زمینی در کاهش وزن و لاغری
بادام زمینی و کره بادام زمینی حاوی مواد مغذی هستند که سبب افزایش سلامت قلب و بهبود سطح قند خون می‌شود.

جمهوریت : بادام زمینی و کره آن از جمله خوراکی‌هایی خوشمزه است که بطور معمول در آجیل‌ها وجود دارد، اما برخی نیز بمنظور کاهش وزن و یا حتی افزایش وزن اقدام به مصرف بادام زمینی و کره آن می‌کنند، زیرا تاثیر بسزایی در سیر نگه داشتن و سوخت و ساز بدن دارد، اما چطور؟

بادام‌زمینی یا پسته‌شامی

به گزارش سرویس سلامت جمهوریت ، بادام‌زمینی یا پسته‌شامی که به بادام‌کوهی یا پسته زمینی نیز معروف است، نام بوته و میوه‌ای با نام علمی Arachis hypogaea است که آن را گیاه بومی آمریکای جنوبی می‌دانند و از آنجا به نقاط گوناگون دنیا انتقال داده شده‌است.

کره بادام زمینی و فواید آن

کره بادام زمینی از جمله محبوب‌ترین خوراکی‌ها در میان بزرگسالان و کودکان محسوب می‌شود که با وجود خوشمزه و خوش طعم بودن، بسیاری درباره مصرف بیش از حد آن نگران می‌کند.

بادام زمینی و کره بادام زمینی حاوی مواد مغذی هستند که سبب افزایش سلامت قلب و بهبود سطح قند خون می‌شود و بسته به این که افراد چگونه از کره بادام زمینی در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند، می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا وزن خود را کاهش دهند و یا به هنگام تمرین بدن سازی، وزن خود را افزایش دهند.

اما باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که؛ کره بادام زمینی حاوی کالری و چربی بالایی است و از این رو باید از آن در حد اعتدال مصرف کرد و در مصرف آن زیاده روی نکرد.

ایجاد احساس سیری با مصرف کره بادام زمینی

اسید چرب تک زنجیره و پروتئینِ موجود در کره بادام زمینی سبب ایجاد احساس سیری می‌شود. مصرف کره بادام زمینی همراه با نان تست یا بدون آن به عنوان صبحانه، برای ناهار یا به همراه سیب به عنوان میان‌وعده می‌تواند باعث جلوگیری از پرخوری شما شود، اما همیشه در مصرف کره بادام زمینی میانه‌روی کنید و این نکته را مدنظر قرار دهید که بهترین مقدار مصرف کره بادام زمینی دو قاشق غذاخوری است.

تقویت و افزایش انرژی با مصرف کره بادام زمینی

پروتئین، فیبر و اسید‌های چربِ موجود در کره بادام زمینی کمک می‌کنند تا انرژی لازم را از شروع روز تا نیمه شب حفظ کنید. همچنین در پایدار نگه داشتن قند خون موثر است و می‌تواند از افت ناگهانی آن جلوگیری کند.

نقش کره بادام زمینی در کاهش وزن

اگر می‌خواهید یک رژیم کم کالری بگیرید، مصرف آجیل می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. کره بادام زمینی، پروتئین بیشتری نسبت به سایر آجیل‌ها دارد و این مقدار در دو قاشق غذاخوری چیزی در حدود ۸ گرم است.

همچنین به دلیل داشتن چربی و فیبر بالا می‌تواند به عنوان میان‌وعده، برای مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه دارد. درنتیجه میزان کالری دریافتی درطول روز کاهش پیدا می‌کند. مصرف ۲۰۰ کالری از کره بادام زمینی در مقایسه با مصرف ۲۰۰ کالری نان پرتزل (pretzels)، بیشتر قادر به سیر نگه داشتن شماست.

طبق مطالعاتی که در نشریه‌ی بین‌المللی «چاقی و اختلالات سوخت‌وساز مرتبط با آن» منتشر شده است، بادام زمینی می‌تواند سبب افزایش سوخت و ساز بدن شود و براساس این تحقیق زمانی که افراد به‌طور روزانه ۵۰۰ کالری کره بادام زمینی را به مدت ۱۹ هفته مصرف می‌کنند، میزان سوخت‌و‌ساز آن‌ها تا ۱۱ درصد افزایش پیدا کرد.

افزایش وزن پس از مصرف کره بادام زمینی

اگر به‌دنبال یک رژیم چاقی سریع هستید، به شما مصرف کره بادام زمینی را پیشنهاد می‌کنیم.

همچنین کره بادام زمینیِ فرآوری‌شده دارای مواد افزودنی ناسالم و مقدار زیادی نمک است.

چربی کاهش یافته کره بادام زمینیِ فرآوری‌شده معمولا قند را بالا می‌برد. همچنین از مصرف کره بادام زمینی که در فهرست ترکیبات آن از روغن هیدروژنه (چربی ترانس) استفاده شده است خودداری کنید، زیرا سبب گرفتگی عروق می‌شود.

معمولا این نوع از کره‌ی آجیل‌ها به دلیل کالری بالا، به افرادی که می‌خواهند وزن خود را بالا ببرند توصیه می‌شود. این مواد در هر قاشق غذاخوری ۱۰۰ کالری انرژی دارند و نمی‌توان مقدار زیادی از آن‌ها را مصرف کرد. همچنین کره بادام زمینی دارای شکر اضافی است تا طعم بهتری داشته باشد. ترکیب قند و چربی، ذخیره‌سازی چربی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=143883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰