تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
19

آلبالو؛ میوه‌ای که حکم استامینوفن را دارد و درد را آرام می‌کند

  • کد خبر : 142801
  • 16 دی 1400 - 22:00
آلبالو؛ میوه‌ای که حکم استامینوفن را دارد و درد را آرام می‌کند
آلبالوی تازه و آلبالوی خشک، فعالیت آنزیم سیکلواکسیژناز را محدود می‌کند و از این رو می‌توان از آن به جای استامینوفن استفاده کرد.

جمهوریت : آلبالو در میان میوه‌ها از جمله خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین میوه‌ها محسوب می‌شود که حتی از نوع خشک شده آن، آب آن و خود آن استفاده می‌کنند و یا حتی در تهیه دمنوش نیز کاربرد دارد، اما آیا می‌دانستید که این میوه می‌تواند حکم مسکن را نیز داشته باشد.

آلبالو و طبع آن

به گزارش سرویس سلامت جمهوریت ، آلبالو؛ میوه‌ای خوشمزه و پرطرفدار است که بومی جنوب غربی آسیا و اروپا محسوب می‌شود و کشور‌های روسیه، اوکراین و ترکیه بزرگترین تولید کنندگان آلبالو در جهان هستند.

این میوه خوشمزه دارای رنگ قرمز تیره یا روشن است وطبق تحقیقات صورت گرفته، دارای مواد‌های معدنی پلی فنول، آنتوسیانین، ملاتونین، پتاسیم، آهن، روی، فسفر، مس و منگنز و ویتامین C، ویتامین A و ویتامین‌های B است.

براساس تحقیقات صورت گرفته در طب سنتی، طبیعت آلبالو سرد و خشک است.

مصرف آلبالو برای گرم مزاجان و رفع غلظت خون و صفرا مفید است و می‌توان آن را به صورت آلبالو تازه، ترشی آلبالو، شربت آلبالو، آب آلبالو، مربا آلبالو، آلبالو پلو و خورش آلبالو استفاده کرد.

خواص و فواید آلبالو

  • درمان سرماخوردگی و سرفه با مصرف آلبالو

آلبالو با ویتامین‌هایی که دارد از بدن ما در برابر سرماخوردگی و سرفه محافظت می‌کند.

  • درمان سرطان با مصرف آلبالو

آلبالو حاوی منگنز است که از سرطان جلوگیری میکند.

  • تاثیر آلبالو در کاهش فشار خون

پتاسیم و آنتی اکسیدان‌ها در آلبالو در کاهش فشار خون کمک میکنند.

  • کاهش وزن پس از مصرف آلبالو

آلبالو میوه‌ای است که به کاهش وزن بسیار کمک میکند.

  • درمان پوکی استخوان با مصرف آلبالو

آلبالو خشکه منبع خوبی از بور است. بور بر فعالیت آنزیم‌های دخیل در متابولیسم کلسیم، منیزیم و ویتامین D اثرگذار است و بنابراین بور و ویتامین‌های موجود در آلبالو سلامتی استخوان را تامین می‌کند.

  • هدیه آلبالو به پوست و مو

ماسک آلبالو به درخشندگی پوست کمک میکند و اکنه و لک هارا از بین می‌برد.

آلبالو به سلامت مو کمک میکند و شوره سر را از بین میبرد.

کاهش درد به کمک آلبالو

بهتر است به جای استامینوفن، آلبالو میل کنید، زیرا آلبالوی تازه و آلبالوی خشک، فعالیت آنزیم سیکلواکسیژناز را محدود می‌کند و از این رو این آنزیم‌ها مهم‌ترین ترکیبات در فرآیند التهاب و احساس درد هستند.

فعالیت ضددرد آلبالو را مطابق با استامینوفن، ایبوپروفن و ناپروکسن دانست، زیرا آنزیم سیکلواکسیژناز به وسیله بسیاری از دارو‌های مسکن نیز مهار می‌شود. با مصرف آلبالو نشانه‌های موجود در بیماری‌های التهابی، چون آرتریت و نقرس را کاهش دهید و با مصرف آب آلبالو دو بار در روز برای مدت ۸ روز، درد‌های بعد از مسابقات ورزشی را کاهش دهید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=142801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰