تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
15

طرز تهیه چند ماسک صورت به کمک کیوی!

  • کد خبر : 147010
  • 23 بهمن 1400 - 20:18
طرز تهیه چند ماسک صورت به کمک کیوی!
کیوی دارای ویتامین A ویتامین‌های B۱, B۳, B۲ و سایر ویتامین‌های گروه ب است که حتی میتوان از مزایای آن در ماسک های صورت نیز بهره برد.

جمهوریت : کیوی میوه ای پرخاصیت است که می توان از آن حتی در تهیه ماسک صورت و زیبایی نیز استفاده کرد که قصد داریم در ادامه به آن بپردازیم.

کیوی و خواص آن

به گزارش سرویس سلامت جمهوریت ، کیوی منبعی بسیار غنی و سرشار از ویتامین C محسوب می‌شود باید به این نکته توجه داشته باشید که مقدار ویتامین C آن از پرتقال نیز بیشتر است.
در حقیقت ویتامین ث موجود در کیوی، ۲ برابر پرتقال، ۶ برابر لیموترش و میزان مواد مغذی آن ۸ برابر سیب است و باید بدانید که دانه‌های سیاه آن حاوی ویتامین D است.

انتهای پیام/

کیوی همچنین دارای ویتامین A ویتامین‌های B۱, B۳, B۲ و سایر ویتامین‌های گروه ب است و از جمله میوه‌های بسیار کم کالری محسوب می‌شود و جالب‌تر از آن اینکه مقدار پتاسیم کیوی از موز نیز بیشتر است و از میزان منیزیم بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل نیز امکان ابتلا به بعضی از سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. کیوی همچنین دارای مس، آهن و فسفر است.

کیوی و سلامت پوست

کیوی علاوه بر خواص منحصربفرد و جالبی که دارد می‌تواند تاثیر بسزایی برای پوست داشته باشد و حتی می‌توان از آن ماسک‌هایی پرقدرت و تاثیرگذار را تهیه کرد که در ادامه تهیه چند نوع از این ماسک‌ها را آموزش خواهیم داد.

تهیه انواع ماسک کیوی

  • ماسک ماست و کیوی

یک عدد کیوی له شده
یک قاشق ماست
موارد بالا را ترکیب و ماسک را بر روی صورت خود بگذارید و بعد از ۱۵تا۲۰ دقیقه آبکشی نمایید. مصرف این ماسک باعث درخشندگی میشود و لک‌های پوستی را از بین میبرد.

  • ماسک کیوی و بادام

یک عدد کیوی
۳عدد بادام
یک قاشق آرد نخودچی
موارد بالا را مخلوط کنید و به صورت و گردن خود بمالید و بگذارید ۱۵دقیقه بماند و بعد آبکشی نمایید. باعث بسته شدن منافذ باز پوست میشود.

  • ماسک لیمو و کیوی

یک عدد کیوی له شده
یک قاشق چایخوری آب لیمو
این دوتا مواد را ترکیب کنید و بعد از ۱۵دقبقع آبکشی نمایید. این ماسک برای از بین بردن لکه‌ها مفید است.

  • ماسک کیوی و موز

یک عدد کیوی
یک عدد موز له شده
یک قاشق ماست
تمامی موارد را ترکیب کنید و به صورت و گردن خود بزنید و اجازه دهید ۱۵دقیقه بماند و بعد آبکشی نمایید. این ماسک به سم زدایی پوست کمک میکند و باعث نرم شدن پوست میشود.

  • ماسک کیوی و الوئه‌ورا

یک عدد کیوی له شده
یک قاشق ژل آلوئه‌ورا
یک قاشق عسل
این سه مواد را ترکیب کنید و به گردن و صورت خود بزنید. بعد از ۱۵دقیقه آبکشی نمایید. این ماسک باعث نرم شدن و شادابی پوست میشود.

  • ماسک کیوی و چوب صندل

یک عدد کیوی له شده
یک قاشق چوب پودر صندل
یک قاشق خاک رس
آب
این مواد هارا مخلوط کنید و به صورت خود بمالید و پس از ۱۵دقیقه آبکشی نمایید. این ماسک منافذ باز پوست را از بین میبرد، آکنه و جوش هارا از بین میبرد، سلول‌های مرده پوست را از بین میبرد.

  • ماسک کیوی و توت فرنگی

یک عدد کیوی له شده
یک عدد توت فرنگی له شده
یک قاشق پودر صندل
این مواد هارا مخلوط کنید و بعد از اینکه ماسکی غلیظ به دست آوردید به صورت خود بزنید و بگذارید بماند و سپس ابکشب نمایید. این ماسک به پاکسازی پوست کمک می‌کند.

نکات مهم قبل از مصرف ماسک‌ها

  • حتما آرایش خود را پاک کنید
  • اگر ماسک اضافی ماند در کیسه و بعد در یخچال قرار دهید
  • اگر حساسیت دارید مصرف نکنید

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=147010

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰