تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
9

غلامرضا نوری: تصویب کلیات طرح صیانت غیرقانونی است

  • کد خبر : 147885
  • 03 اسفند 1400 - 15:28
غلامرضا نوری: تصویب کلیات طرح صیانت غیرقانونی است
انتقاد تند نماینده مجلس از پنهان‌کاری و تخلف برای تصویب طرحی به اهمیت برجام!

جمهوریت – غلامرضا نوری نماینده مردم بستان آباد در واکنش به تصویب طرح صیانت و تصمیم گیری تعدادی از اعضا برای انجام پروسه  مصوب کردن این قانون را تلاشی غیرقانونی می داند.

نماینده مردم بستان آباد که صبح امروز در جلسه صحن علنی درباره تخلف انجام گرفته در برگزاری جلسه درباره تصمیم گیری برای طرح صیانت هشدار داده بود، پس از اعلام خبر تصویب این قانون با ۱۸ رای مثبت به خبرآنلاین گفت:«همان طور که صبح امروز هم در جلسه صحن علنی اعلام کردم این روند غیرقانونی است و این موضوع از سوی آقای نیکزاد در سمت مسئول صحن هم تائید شد و همچنان اعتقاد دارم از نظر سیر فرآیند غیرقانونی اشکال دارد.»
این نماینده مردم در پاسخ به مدل اطلاع رسانی پس از برگزاری جلسه ای که در دستور کار رسمی مجلس نبوده گفت:«خب این دیگر روشن شد دیگر. من نمی خواهم بعضی اصطلاحات را به کار ببرم و خیلی علاقمند نیستم اما همین پنهان کاری که ما از اول سعی کردیم جلویش را بگیریم اما متاسفانه باز به همان سمت رفت مسیر این دوستان.من باز تاکید دارم این روند طی شده برای تصویب کلیات قانون قانونی نیست و باز هم در صحن به این مدل تصویب اعتراض می کنم و تذکر خواهم داد.»

با اعلام خبر تصویب طرح صیانت، انتقادات بسیاری به این مصوبه کمیسیون در شبکه های اجتماعی آغاز شده و بسیاری از چهره های اصولگرا توئیت های تندی را نسبت به نمایندگان عضو جبهه پایداری که متولیان اصلی تصویب رای هستند داشتند. از جمله محمد صالح مفتاح که با یادآوری روند تائید برجام در مجلس، نوشته اگر برجام در ۲۰ دقیقه تصویب شد، طرح صیانت در ده دقیقه به تصویب رسیده است. نوری در واکنش به این انتقادها می گوید:«متاسفانه درست می فرمایند. متاسفانه قانونی که اهمیتش در جامعه کمتر از برجام هم نبود را اینگونه پیش بردند.همه مردم درباره این طرح حساس هستند. همه مردم ما به نوعی کاربر فضای مجازی هستند. کسب و کارهای شان به آنجا مرتبط است. نان می خورند از این مسیر و زندگی شان می گذرد، ولی کاری به این مهمی را متاسفانه به این شکل پیش بردند.»
او با بیان اینکه این سرعت در تصمیم گیری موافقان طرح چون دیگر طرح به صحن نمی رود و چون اصل ۸۵ است و تصمیم موافقان به منزله تصویب کل نمایندگان مجلس است، گفت:« من همچنان تذکر می دهم چون این مدل تصویب طرح غیر قانونی است.»

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=147885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰