تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
8

حمایت امام جمعه مازندران از پتروشیمی میانکاله

  • کد خبر : 152538
  • 02 اردیبهشت 1401 - 19:00
حمایت امام جمعه مازندران از پتروشیمی میانکاله
​محمدی لائینی امام جمعه مازندران گفت: مازندران از داشتن صنایع مادر فقیر است و همواره برخورد سلبی برای ایجاد صنایع درست نیست و باید راهکار دقیق و علمی داده شود. وی ادامه داد: در کشور‌های اروپایی که شرایطی شبیه مازندران دارند چگونه صنایع مادر و پتروشیمی وجود دارد، ولی در استان جلوگیری می‌شود.

جمهوریت – نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه استان نیازمند صنایع مادر است، بررسی علمی، منصفانه و دور از غرض ورزی مسائل زیست محیطی پروژه پتروشیمی میانکاله را ضروری خواند.

 

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری گفت:

باید منابع طبیعی باارزش حفظ شوند و اجازه سو استفاده به افراد را ندهیم و در صنایع نیز باید حق عدالت را رعایت کنیم.

وی با تاکید براینکه مازندران نیازمند صنایع تبدیلی و مادر است، گفت: نباید به بهانه محیط زیست جلوی صنایع مادر گرفته شود و از سوی دیگر نباید دنبال صنایعی برویم که محیط زیست را لطمه بزند و حیات وحش و منابع طبیعی را به خطر اندازد.

امام جمعه ساری با اظهار اینکه هر پروژه‌ای باید پیوست زیست محیطی داشته باشد، به موافقت و مخالفت‌هایی درباره پروژه پتروشیمی میانکاله اشاره کرد و گفت: یک تیمی بدون غرض ورزی های سیاسی و انتخاباتی، مسئله پتروشیمی و دیگر طرح‌ها را بررسی و پیوست زیست محیطی آن را دقیق ارزیابی کنند و اگر ضررش به سودش می چربد باید جلوگیری شود وگرنه اجرای آن برای ایجاد اشتغال ضروری است.

وی خواستار بررسی منصفانه و علمی مسائل زیست محیطی پروژه پتروشیمی میانکاله شد و گفت: مازندران از داشتن صنایع مادر فقیر است و همواره برخورد سلبی برای ایجاد صنایع درست نیست و باید راهکار دقیق و علمی داده شود.

آیت الله لائینی تصریح کرد: اگر واقعاً دل برای محیط زیست می سوزد تالاب میانکاله بارها و بارها دچار آتش سوزی شد چرا یک مرکز اطفای حریق در آن احداث نمی‌شود و از سوی دیگر هر روز چندین میلیون مازوت در نیروگاه نکا مصرف می‌شود و چرا جلوی مازوت سوزی گرفته نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: همچنین چرا جلوی تخریب منابع طبیعی در مناطق مختلف استان از جمله غرب مازندران گرفته نمی‌شود و تیم علمی و فنی باید مزایا و معایت پتروشیمی میانکاله را بررسی کند.

وی ادامه داد: در کشورهای اروپایی که شرایطی شبیه مازندران دارند چگونه صنایع مادر و پتروشیمی وجود دارد ولی در استان جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=152538

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰