تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
9

واکنش ارگان صداوسیما به خودکشی محمد مرادی

  • کد خبر : 174368
  • 10 دی 1401 - 14:00
واکنش ارگان صداوسیما به خودکشی محمد مرادی
اینترنشنال سعودی علاقه خاصی به مثله‌کردن خبرنگاران و خودکشی معترضان دارد. این رسانه با زیر پاگذاشتن یکی دیگر از بدیهی‌ترین اصول اخلاقی و حرفه‌ای به وظیفه سازمانی و استخباراتی خود عمل کرد و عملا بازاریاب خودکشی شد به طوری که در کمتر از ۴۸ساعت با هشت پست تلگرامی ترغیب به خودکشی را ترویج کرد.

جمهوریت – جام جم نوشت : اقدام محمد مرادی که اتفاقا دانشجوی تاریخ هم بوده یک باگ تاریخی بزرگ داشت و آن هم این بود که بر اساس پروتکل‌های فعالیت رسانه‌ای، باید تا حد امکان جزئیات خبری واقعه خودکشی مثل زمان و مکان دقیق پنهان بماند و اصطلاحا ترویج نشود، از سوی دیگر انگیزه‌های آن هم باید مبهم باشد تا مساله خودکشی عادی‌سازی یا اپیدمی نشود، رویکردی که رسانه‌های غرب به‌خاطر خصومت با جمهوری اسلامی این اصل خودشان را هم نقض کردند و رسانه رژیم سعودی اینترنشنال هم با نادیده‌گرفتن این موضوع با ذوق‌زدگی بی‌مثالی به پوشش این خودکشی پرداخت.

البته این درحالی است که بخش زیادی از رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی ترجیح دادند فقط به انتشار یک خبر بسنده کنند.  مثلا «BBCفارسی» تنها دو پست تلگرامی درباره این خودکشی منتشر کرد و «رادیو بین‌المللی فرانسه» که خودش کشور میزبان این اتفاق بود هم تنها یک بار به این موضوع اشاره کرده یا رسانه‌ای مثل «رادیو زمانه» هم یک بار در سایت و کانال تلگرامی خود از موضوع خودکشی این فرد یاد کرد، حتی «صدای آمریکا» هشدار داد که «مراقب باشید خودکشی را تقدیس نکنید».

اما تافته جدابافته این غائله رسانه‌ای، اینترنشنال سعودی بود که علاقه خاصی به مثله‌کردن خبرنگاران و خودکشی معترضان دارد. این رسانه با زیر پاگذاشتن یکی دیگر از بدیهی‌ترین اصول اخلاقی و حرفه‌ای به وظیفه سازمانی و استخباراتی خود عمل کرد و عملا بازاریاب خودکشی شد به طوری که در کمتر از ۴۸ساعت با هشت پست تلگرامی ترغیب به خودکشی را ترویج کرد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=174368

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰