تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
6

بذرپاش: جانباختگان سوانح جاده‌ای باید صفر شود

  • کد خبر : 179547
  • 09 اسفند 1401 - 12:01
بذرپاش: جانباختگان سوانح جاده‌ای باید صفر شود
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛ راه‌اندازی قرارگاه نوروزی در وزارت راه‌وشهرسازی/تاکید بر استفاده از سامانه‌های دانش بنیان برای کاهش تصادفات جاده‌ای

جمهوریت – وزیر راه، مسکن و شهرسازی از ایمن‌سازی ۲۰۰ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: هدف‌گذاری ما رسیدن جانباختگان سوانح جاده‌ای به عدد صفر است.

مهرداد بذرپاش در هفدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور سراسر کشور که صبح امروز برگزار شد، گفت: در ۱۳ سال گذشته اتفاقات خوبی در کاهش سوانح جاده‌ای داشته‌ایم و البته باید به این موضوع هم توجه کنیم که راه‌های ما نیز توسعه پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بیشتر انسدادهای راه‌ها مربوط به راه‌های فرعی و روستایی است، گفت: با اقدامات و تمهیدات انجام شده دیگر مثل گذشته محورهای اصلی مسدود نمی‌شوند. بذرپاش با اشاره به ارتقای سطح خدمت‌رسانی به مسافران نیز گفت: در حال حاضر رصد به‌صورت سامانه‌ای انجام می‌شود و پیش‌بینی شرایط جوی دیگر قابل مقایسه با ۲۰ سال قبل قابل نیست.

وزیر راه، مسکن و شهرسازی گفت: هرچقدر ما و مدیران استانی همت کنیم و کاهش تصادفات را جدی‌تر بگیریم در امر کاهش سوانح موفق‌تر هستیم. من اینجا می‌گویم تا روزی که تعداد جانباختگان جاده‌ای به صفر نرسد نباید آرام بنشینیم و هدف‌گذاری ما عدد صفر است.

بذرپاش با تاکید بر ضرورت تعامل و هم‌افزایی برای تحقق کاهش هدف کاهش قربانیان حوادث رانندگی گفت: در تعامل با یکدیگر و هدف‌گذاری مشخص، در طول برنامه هفتم باید این عدد را تا ۵۰ درصد کاهش دهیم و این کار سختی نیست.

بذرپاش با تاکید بر راه اندازی همگانی هرچه سریع‌تر سامانه “سپهتن” گفت: این سامانه‌ها اطلاعات کامل‌تری به ما می‌دهند تا با فرد متخلف برخورد شود.

وی با اشاره به وجود ۸۸۰ نقطه حادثه‌خیز و پرخطر ترافیکی در راه‌های کشور گفت: ایمن‌سازی این نقاط در دستور کار قرار دارد که در حال حاضر با اقدامات انجام شده  ۲۰۰ نقطه آن ایمن‌شازی شده است.

بذرپاش با اشاره به اینکه در امر کاهش تصادفات نیازمند کار جهادی و قرارگاهی هستیم، گفت: ما قرار است دور هم جمع شویم تا مشکل مردم حل شود و تصادف کاهش پیدا کند و حتی یک نفر فوتی هم در تصادفات نداشته باشند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم اگر از سطح خدمت ما رضایت نداشتند باید خدمت را عوض کنیم چراکه سازمان‌های ما فناورانه و مردم گرایانه است.

وی با اشاره به اهمیت مقوله آموزش گفت: بخشی از کار ما استفاده از مردم در این پروژه بزرگ است و اگر بتوانیم این موضوع را اجتماعی‌سازی کنیم، قطعاً توفیق خواهیم داشت و این محقق نخواهد شد جز با کمک رسانه ملی.

وی در ادامه با اشاره به تمهیدات ویژه ایام نوروز خاطرنشان کرد: در حال حاضر قرارگاه نوروزی در وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده است و ۱۰۰ ایستگاه برای خدمت‌رسانی تعریف شده است.

بذرپاش با اشاره به اینکه برآوردها حاکی از افزایش سفرها در نوروز سال آتی است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا کام مردم در ایام نوروز شیرین شود. وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با کمک یکدیگر می‌توانیم در پایان برنامه هفتم با پنج سال مجاهدت کارنامه قابل قبولی به مردم ارائه دهیم.

به گفته بذرپاش حدود ۸۰۰ میلیارد تومان برای رفع ۲۰۰ نقطه حادثه خیز هزینه شده است.

وی با بیان اینکه حدود هشت هزار کیلومتر مسیر پرخطر در راه‌های فرعی و اصلی کشور وجود دارد، گفت: تقویت دوربین‌های نظارتی و شبکه عملیات پلیس و اصلاح ترافیکی و آشکارسازی علائم یک ضرورت است.

بذرپاش با تاکید بر اینکه کانون تلاش در فاز اول ایمن‌سازی بیش از ۸۸۰ نقطه حادثه‌خیز است، گفت:‌ در شورای عالی حمل و نقل تصمیمات خوبی اتخاذ شد و رئیس جمهور نیز تاکید کردند که برای این موضوع تجهیز منابع صورت گیرد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حال تجهیز راهدارخانه‌هایی هستیم که در ۳۰ کیلومتری شهرها قرار دارند و با وزارت کشور توافق کردیم که شهرداری های کلانشهرها امکانات آتش‌نشانی را در ۳۰ کیلومتری شهرها برای کمک مستقر کنند.

بذرپاش از ایجاد ۱۰۰ ایستگاه فرهنگی و تفریحی در حدود ۱۰۰ نقطه از جاده‌های اصلی کشور  خبر داد و گفت: در پایانه‌های اتوبوسرانی، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های ریلی نیز برنامه‌های فرهنگی و تفریحی خوبی تدارک دیده شده است.

بذرپاش با اشاره به نظارت ویژه بر اتوبوس‌های مسافربری در ایام نوروز گفت: حدود ۱۰۰ دوربین در معابر اصلی نصب خواهد شد و نصب دوربین‌های نظارتی از اولویت‌های کاری ما و فراجا است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره افتتاح کامل آزادراه تهران -شمال نیز گفت: آزادراه تهران شمال چهار قطعه است که قطعه اول و چهارم در حال استفاده است و قطعه دوم مراحل پایانی ساخت آن در حال انجام است.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=179547

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰