تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
8
پیشنهاد نماینده مجلس به دولت:

مردم از وزیر صمت ناراضیند، دولت نظرسنجی کند

  • کد خبر : 185978
  • 09 اردیبهشت 1402 - 0:31
مردم از وزیر صمت ناراضیند، دولت نظرسنجی کند
یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، برای منصرف کردن نمایندگان از استیضاح وزیر صمت «امروز هم با من تماس گرفتند. به من گفت از طرف دولت ماموریت داریم که با شما صحبت کنیم تا از استیضاح کوتاه بیایید یا رای اعتماد دهید.»

جمهوریت – عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و یکی از موافقان استیضاح وزیر صمت، درباره لابی‌های وزیر صمت با مجلس، گفت: امروز هم با من تماس گرفتند، ولی آن شخصی که تماس گرفت، نمی‌دانست من محور استیضاح هستم.

به گزارش دیده‌بان، لطف الله سیاه‌کلی، عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس گفت: «آقای فاطمی امین تکذیب کردند و بنده هم بعید می‌دانم که خدایی نکرده نماینده‌ای چنین کاری کند. در دوره قبلی هم من جزو موافقین استیضاح بودم و این بار هم محور استیضاح هستم. در مورد صحت ادعای مطرح چشده، اطلاعی ندارم، ولی اگر تخلفی صورت گرفته باید بررسی و برخورد شود.»

سیاهکلی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه آیا ممکن است در جلسه‌ای که وزیر صمت در استیضاح قبلی با نمایندگان داشت، اهدای خودرو مطرح شده باشد، گفت: «ایشان همین الان هم این کار را می‌کنند. امروز هم با من تماس گرفتند، ولی آن شخصی که تماس گرفت، نمی‌دانست من محور استیضاح هستم.»

او گفت: «به من گفت از طرف دولت ماموریت داریم که با شما صحبت کنیم تا از استیضاح کوتاه بیایید یا رای اعتماد دهید. شاید هم به این امر نتوان ایراد گرفت، چون دولت مایل است وزیرش را حفظ کند، اما این نماینده‌ها هستند که وکیل مردم‌اند و باید به وظایف‌شان عمل کنند.»

این نماینده مجلس افزود: «ما باید ببینیم مردم از وزیر راضی هستند یا نه؟ فعالیت‌های اقتصادی وزیر را در سفره شان لمس می‌کنند یا نه؟ تاکنون کسی به من تذکر نداده که چرا علیه وزیر اقدام می‌کنی بلکه خیلی هم تشکر کردند چراکه به نظر آن‌ها آقای فاطمی امین صلاحیت این پست را ندارد. فکر می‌کنم مردم از عملکرد وزیر صمت رضایت ندارند. دولت اگر این را قبول ندارد، نظرسنجی کند.»

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره شانس گرفتن رای اعتماد فاطمی امین از نمایندگان گفت: «باتوجه به اینکه دولت در جهت ترمیم کابینه تغییراتی داده است، فکر می‌کنم یکی از این تغییرات باید وزیر صمت باشد. گزارش‌هایی که وزیر در جهت رشدهایی که داشته ارائه داده، منطبق بر واقعیت نیست. بنابراین فکر نمی‌کنم آقای وزیر این بار موفق به کسب رای اعتماد شود و دولت انشاالله باید به فکر جایگزین باشد.»

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=185978

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰