تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
6

واکنش شورای نگهبان به خالص سازی لاریجانی

  • کد خبر : 187302
  • 23 اردیبهشت 1402 - 17:20
واکنش شورای نگهبان به خالص سازی لاریجانی
مبنا در شورای نگهبان همواره قانون بوده و سعی کرده همواره با بی‌طرفی بر اساس قانون عمل کند و نتیجه انتخاب مردم همواره به گونه‌ای بوده که گروه‌های سیاسی مختلف و جناح‌ها و جریان‌های سیاسی مختلف در ادوار مختلف با تکیه بر همین قانون در انتخابات حضور داشته باشند و منشا خدماتی در کشور بودند این را هم عرض کنم که انتخاب مردم هم نتیجه عملکرد همین جناح‌های سیاسی بوده است در دوره‌ای به یک طیف و جریان سیاسی رای داده‌اند و دوره دیگری به گروه دیگری رای داده‌اند.

جمهوریت – سخنگوی شورای نگهبان به اظهارات علی لاریجانی درباره «جریان خالص‌سازی» پاسخ داد و گفت: مفهوم چنین تعابیری برای ما روشن نیست و در قانون هم نیامده است. اما تاریخ جمهوری اسلامی گواه است که جناحی عمل نمی‌کند.

به گزارش ایلنا، هادی طحان نظیف در پاسخ به سوال خبرگزاری ایلنا در این رابطه که «آقای لاریجانی اخیراً از کلیدواژه خالص‌سازی استفاده کردند و اذهان عمومی شورای نگهبان را با این موضوع مرتبط می‌دانند، در خصوص این مساله پاسخ شورای نگهبان چیست و چقدر ضرورت دارد این شورا در انتخابات از هرگونه تصمیماتی که به یکدستی و خالص سازی قدرت کمک می‌کند، تجدید نظر کند؟» گفت: مفهوم چنین تعابیری برای ما روشن نیست و در قانون هم نیامده است. اما تاریخ جمهوری اسلامی گواه است که جناحی عمل نمی‌کند برای شورای نگهبان جریان‌های سیاسی مختلف تفاوتی ندارند و شورای نگهبان در راستای تعابیری که گفته شد اقدامی انجام نداده است.

وی افزود: مبنا در شورای نگهبان همواره قانون بوده و سعی کرده همواره با بی‌طرفی بر اساس قانون عمل کند و نتیجه انتخاب مردم همواره به گونه‌ای بوده که گروه‌های سیاسی مختلف و جناح‌ها و جریان‌های سیاسی مختلف در ادوار مختلف با تکیه بر همین قانون در انتخابات حضور داشته باشند و منشا خدماتی در کشور بودند این را هم عرض کنم که انتخاب مردم هم نتیجه عملکرد همین جناح‌های سیاسی بوده است در دوره‌ای به یک طیف و جریان سیاسی رای داده‌اند و دوره دیگری به گروه دیگری رای داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=187302

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰