تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
10

چطور در منزل چای اولانگ یا اژد‌های سیاه تهیه کنیم؟

  • کد خبر : 136002
  • 24 آبان 1400 - 0:15
چطور در منزل چای اولانگ یا اژد‌های سیاه تهیه کنیم؟
چای اولانگ یکی از چای‌های متفاوت در جهان است که تاثیر شگفت انگیزی در کاهش کلسترول خون دارد.

جمهوریت :  چای‌های بسیاری در دنیای اطراف ما وجود دارد که هر کدام خواص مخصوص به خود را به یدک می‌کشند. ما نیز هرزچندگاهی به معرفی برخی از چای‌های موجود در بازار می‌پردازیم و خواص آن را برای شما شرح می‌دهیم. امروز نیز به نوبت به چای اولانگ رسیده است تا کمی از خواص و نحوه دم کردن آن برای شما بگوییم.

معرفی چای اولانگ و خواص آن

چای اولانگ یا چای اژد‌های سیاه بطور معمول در سراسر جهان محبوب است.

چای اولانگ را می‌توان یکی از متفاوت‌ترین چای‌های موجود به حساب آورد که دارای یک طعم خاص و ویژه است، این چای برای اولین بار در کشور چین تهیه شد و بخاطر مزه متفاوتش با چای سیاه و سبز شناخته شد.

چای اولانگ با استفاده از برگ‌های گیاه کاملیا سیننسیس (Camellia sinensis) تهیه می‌شود و جالب است بدانید که، چای سیاه و سبز نیز با استفاده از برگ‌های این گیاه تولید می‌شوند و تنها روش تولید آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

می‌توان گفت، چای اولانگ در وسط دو چای سیاه و سبز قرار دارد قرار دارد، به طوری که تقریبا نیمه اکسید شده و به همین خاطر دارای ساختار شیمیایی متفاوت از چای سبز (که دارای خواص درمانی بسیاری است) دارد از طرفی به تیرگی و تلخی چای سیاه و سفید نیز نیست.

از جمله خواص این چای می‌توان به تاثیر آن در کاهش کلسترول خون اشاره کرد که می‌تواند در هر وعدهٔ غذای چرب، مقدار کلسترول خون را در حد متعادل نگه دارد.

دانشمندان ژاپنی نیز بر این امر معتقدند که مصرف این نوع چای سبب کاهش فشارخون شده و می‌تواند در جلوگیری از بعضی مشکلات قلبی- عروقی مؤثر باشد.

طرز تهیه چای اولانگ در منزل

بمنظور تهیه چای اولانگ شما هم می‌توانید از نوع خشک شده و آماده این چای و هم از برگ‌های نرم و تازه آن نیز استفاده کنید.

  •  جوشاندن آب

ابتدا درون کتری آب را تا ۱۸۰ یا ۲۰۰ درجه فارنهایت (۸۲ تا ۹۳ درجه سلسیوس) بجوشانید یا آن را تا دمای جوش حرارت دهید و بگذارید دمای آب تا حدی که گفتیم کاهش یابد. اگر دماسنج برای اندازه‌گیری دمای آب ندارید، بعد از اینکه آب جوش آمد، ۲ دقیقه آن را رها کنید تا کمی خنک شود.

  •  گرم‌کردن قوری یا فنجان (اختیاری)

مقداری آب در حال جوش را درون قوری یا فنجان بریزید تا گرم شود. بعد از اینکه قوری یا فنجان گرم شد، آب را بیرون بریزید.

  •  اندازه‌گیری چای موردنیاز

یک تا دو قاشق چای‌خوری چای اولانگ بردارید. اگر چای اولانگ به‌شکل برگ‌های رول‌شده است، مقدار کمتری از آن را بردارید. اگر هم به‌شکل برگ‌های پهن است، مقدار بیشتری لازم دارید.

  •  ریختن برگ‌های چای درون قوری

برگ‌های چای را مستقیم درون قوری یا فنجان بریزید یا آن‌ها را درون صافی گذاشته و در قوری یا فنجان بگذارید.

  •  ریختن آب جوش درون قوری

اکنون روی برگ‌های درون قوری یا فنجان آب جوش بریزید.

  • پوشاندن قوری یا فنجان

بعد از اینکه آب جوش را درون قوری یا فنجان ریختید، درِ قوری را روی آن گذاشته یا یک نعلبکی روی فنجان بگذارید.

  • دم‌کشیدن چای

بسته به سلیقه شخصی، به چای ۱ تا ۵ دقیقه فرصت دهید تا دم بکشد. چای اولانگ وقتی به‌صورت برگ‌های پهن است، سریع‌تر از چای اولانگ رولی دم می‌کشد. زمان‌سنج را روی ۱ دقیقه تنظیم کنید و بعد از آن، هر ۳۰ ثانیه، کمی از طعم چای را بنوشید و وقتی به طعم موردپسندتان رسید، چای آماده مصرف می‌شود.

  •  صاف‌کردن چای

زمانی که چای آماده شد، برگ‌های چای درون صافی را بردارید. همچنین اگر برگ‌های چای را مستقیم درون قوری یا فنجان ریخته‌اید، با استفاده از صافی، از چای دم‌کشیده جدایشان کنید و چایتان را بنوشید.

چطور دوباره از برگ‌های چای اولانگ استفاده کنیم؟

جالب است بدانید که، چای اولانگ را می‌توان چند بار دم کرد و با هر بار دم‌کشیدن، طعم تازه‌ای به آن داد.

به این معنا که به‌طور کلی، در صورتی که از یک قوری بزرگ استفاده می‌کنید، می‌توانید چای اولانگ را ۲ تا ۳ بار و اگر از قوری کوچک استفاده می‌کنید، تا ۵ بار دم کنید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=136002

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰