تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
19

بهترین زمان مصرف مویز +خواص آن برای پوست و مو

  • کد خبر : 141337
  • 05 دی 1400 - 22:05
بهترین زمان مصرف مویز +خواص آن برای پوست و مو
مویز حاصل خشک کردن انگور است که توصیه می‌شود در زمانی خاص مصرف شود.

جمهوریت : مویز، کشمش، انگور و … خواص فراوانی را در خود جای داده اند، اما آیا تا بحال به این موضوع توجه کرده اید که بهترین زمان مصرف آن بخصوص مویز چه زمانی است و یا حتی از خواص جادویی آن برای پوست و مو خود اطلاع دارید؟!

مویز؛ کشمشی از انگور شاهانی

به گزارش سرویس سلامت جمهوریت ، مویز نوعی میوه است که با خشک کردن انگور حاصل می‌شود و نوعی کشمش است که از انگور شاهانی تهیه می‌شود.

توجه به این نکته خالی از لطف نیست که بدانید؛ کشمش بیشتر برای انگور خشکیدهٔ کوچک استعمال می‌شود و مویز در انگور بزرگ و با این تفاسیر؛ به کشمشی که از خشک کردن انگور شانی (شاهانی یا سلطانی) و یا انگور سیاه به دست می‌آید، مویز گفته می‌شود.

بطور معمول مویز‌ها اندازه بزرگتری نسبت به کشمش‌های سبز دارند و از سوی دیگر به دلیل وجود آنتوسیانین، برخی خواص آن‌ها نیز بیشتر از کشمش است.

در حقیقت مویز را معمولاً در بین خوراکی ها، جزو خشکبار‌ها طبقه بندی می‌کنند با توجه به تنوع آن، انواع مختلفی از مویز در فرشگاه‌های عرضه می‌شود.

اگر بخواهیم کیفیت و خواص مویز را مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم که کیفیت و خواص مویز به عوامل متعددی بستگی دارد؛ از جمله این که از خشک کردن چه انگوری بدست آمده است، با چه شیوه‌ای خشک می‌شود و در چه شرایطی نگه داری شده است.

در واقع اگر نوع خشک شدن مویز با بهره گیری از شرایط طبیعی یا خشک کن‌ها باشد، مویز حاصل شده نسبت به مویزی که با تیزاب خشک شده است کیفیت بیشتر و بازار پسندی بهتری را خواهد داشت.

تاثیر مویز در سلامت پوست و مو

رادیکال‌های آزاد در جریان فرآیند‌های رخ داده در بدن ایجاد می‌شوند و زمانی که این رادیکال‌های آزاد در بدن ایجاد می‌شوند، نیاز دارند تا الکترون مورد نیاز خود را از سلول‌های بدن بدست آورند و در نهایت سبب آسیب دیدن و تخریب سلول‌های بدن می‌شود و بدن انسان را مستعد ابتلا به سرطان، دیابت، نارسایی قلبی و چین و چروک صورت می‌سازد.

باید بدانید که در این شرایط بدن برای دفاع از خود به آنتی اکسیدان نیاز دارد و با توجه به اینکه خواص مویز سرشار از آنتی اکسیدان است، مصرف آن برای از بین بردن رادیکال‌های آزاد و پیشگیری از چین و چروک عالی است.

از این رو توصیه می‌شود، بمنظور داشتن پوستی زیبا و جوان روزانه ۲۰ عدد مویز مصرف کنید و حتی بهتر است این میوه را همراه با هسته آن نوش جان کنید تا بدن شما خواص روغن هسته انگور را بدست آورد.

تاخیر در نشانه‌های پیری پوست با مصرف مویز

وجود آنتی اکسیدان در مویز سبب می‌شود آن را برای کشتن رادیکال‌های آزاد که منجر به آسیب‌های پوستی و در نهایت پیری می‌شود، مناسب سازد.

همچنین مویز می‌تواند از پوست در مقابل آسیب و نور خورشید محافظت کند که در نهایت سبب ایجاد خطوط چروک و خستگی روی صورت می‌شود و بمنظور جلوگیری از پیر شدن زودرس، باید تعداد انگشت شماری از مویز را روزانه، مصرف کنید.

مویز برای درمان ریزش مو

همانطور که می‌دانید، آهن به گردش خون در بدن و فولیکول‌های مو کمک می‌کند و این تنظیم رشد و درمان ریزش مو را تضمین می‌کند و باعث می‌شود که مو به طور کامل درمان شود.

جلوگیری از سفیدی مو به کمک مویز

سطح ویتامین ث و آهن در جذب مواد معدنی مختلف به تغذیه عمیق تار‌های مو کمک می‌کند. نه تنها این باعث حفظ سلامت کلی مو‌ها می‌شود بلکه رنگ موی طبیعی را نیز حفظ می‌کند.

بهترین زمان خوردن مویز سیاه

فواید مویز سیاه بسیار زیاد است و از این رو توصیه می‌شود آن را بیشتر صبح‌ها مصرف کنید تا از تمامی مزایا و خواص آن سود ببرید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=141337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰