تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
17

توت فرنگی؛ میوه‌ای باستانی برای محافظت از پوست و مو

  • کد خبر : 141841
  • 08 دی 1400 - 17:34
توت فرنگی؛ میوه‌ای باستانی برای محافظت از پوست و مو
ماسک برخی میوه‌ها از جمله توت فرنگی می‌تواند سبب تحریک گردش خون و یا تحریک تولید سلول‌های جوان شده و با یک سلسله اثرات باعث طراوت و تازگی پوست شوند.

جمهوریت : توت فرنگی میوه‌ای خوشمزه و تابستانی است که ظاهر زیبایی دارد و از قدیم الایام استفاده از آن برای زیبایی و محافظت از پوست و مو بهره می‌گیرند و طبق تحقیقات صورت گرفته این میوه خواص بسیاری دارد که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

توت فرنگی؛ میوه‌ای تابستانی و پرخاصیت

به گزارش سرویس سلامت جمهوریت ، توت فرنگی میوه تازه تابستانی است. یکی از محبوب ترین، طراوت آورترین و مغذی‌ترین میوه‌های موجود در جهان است که طعمی متفاوت دارد البته باید بدانید که؛ نوع توت‌های شیرین و کمی ترش دارای محتوای آنتی اکسیدانی قدرتمندی هستند.

توت فرنگی حاوی منگنز، ویتامین c، فولات، پتاسیم، پروتئین، منیزیوم، ویتامین k است.

نگاهی به خواص و فواید توت فرنگی

  • محافظت از قلب با مصرف توت فرنگی

توت فرنگی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و پنی فنل فروان می‌تواند به نبرد با بیماری‌های قلبی رفته و آن‌ها را برای همیشه نابود کند که در نهایت این کار می‌تواند از قلب محافظت کند

  • جلوگیری از سرطان پس از مصرف توت فرنگی

توت فرنگی سرشار از ویتامین و فیبر است که می‌تواند به راحتی از بروز سرطان‌های کولون و مری جلوگیری کند.

  • کنترل فشار خون با توت فرنگی

توت فرنگی دارای آنتی اکسیدان‌هایی قوی است که فشار خون را در به راحتی کنترل میکند.

  • سلامت مغز و جلوگیری از آلزایمر به کمک توت فرنگی

آنتی اکسیدان‌های توت فرنگی رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برند و در نتیجه می‌توانند از مغز در مقابل آلزایمر محافظت کند.

  • جلوگیری از التهاب با مصرف توت فرنگی

توت فرنگی حاوی ویتامین c است و از این رو می‌تواند از التهابات جلوگیری کند.

  • مبارزه با کلسترول‌های بد پس از مصرف توت فرنگی

توت فرنگی کلسترول‌های بد را از بدن پرتاب به بیرون می‌کند و می‌تواند به راحتی کلسترول‌های خوب را مهمان همیشگی بدن کند.

  • کاهش وزن با مصرف توت فرنگی

یکی از مهمترین دلایل بوجود آمدن توت فرنگی، اسید الاگیگ و آنتی اکسیدان‌ها است که این امر می‌تواند به توت فرنگی کمک کند تا سبب لاغری شود.

  • بهبود سلامت استخوان‌ها پس از مصرف توت فرنگی

ویتامین K، پتاسیم و منگنزی که در توت فرنگی وجود دارد، می‌تواند سلامت استخوان را بهبود ببخشند.

  • مقابله با نفخ و یبوست با کمک توت فرنگی

توت فرنگی به علت داشتن فیبر از نفخ و یبوست جلوگیری می‌کند.

  • بهداشت دندان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی آن‌ها با توت فرنگی

توت فرنگی حاوی اسید مالیک است که این ماده می‌تواند به راحتی به ازبین رفتن پوسیدگی و بوی بد دهان و دندان کمک کند.

فواید توت فرنگی برای پوست

توت فرنگی با دارا بودن اسید‌های میوه یکی از مهمترین گیاهانی است که در زمره وسایل آرایشی کاربرد دارد و می‌توان گفت از قدیم الایام از آن برای زیبایی پوست استفاده می‌شده است، در حقیقت از هزاران سال پیش خانم‌ها از عصاره برخی میوه‌ها جهت شادابی پوست خود استفاده می‌کردند.

همانطور که گفته شد؛ طی تحقیقات انجام شده در سال‌های اخیر، میوه‌ها حاوی اسید‌هایی به نام اسید میوه یا ” آلفا هیدروکسی اسید” است و به اختصار به صورت AHA گفته می‌شوند و این اسید‌ها قادرند تا لایه‌های شاخی و سفت روی پوست و به خصوص صورت را حل کنند و ضمن شاداب و با طراوت کردن پوست، موادی از جمله اسانس همین میوه‌ها می‌توانند بهتر جذب پوست شده و سبب تحریک گردش خون و یا تحریک تولید سلول‌های جوان شده و با یک سلسله اثرات باعث طراوت و تازگی پوست شوند.

البته با توجه به اینکه این اسید‌ها دارای خاصیت ضعیف اسیدی هستند و دارای اثرات کمی اند؛ برای این منظور باید سالیان متمادی از آن‌ها استفاده کرد، با توجه به این نکته در سال‌های اخیر کارخانجات، دست به تهیه آن‌ها زده و از آن‌ها کرم، لوسیون و فرآورده‌هایی به عنوان ضد چروک تهیه و به بازار عرضه کرده اند.

تفاوت محصولات صنعتی با میوه‌های طبیعی در این است که غلظت این اسید‌ها در محصولات صنعتی بسیار بالاتر از میوه‌ها بوده، بنابراین دارای اثرات سریع و قوی هستند و در عوض استفاده زیاد و ممتد آن‌ها خالی از اثرات جانبی نمی‌باشد.

افرادی که می‌خواهند از اثرات سوء اینگونه محصولات در امان بمانند، می‌توانند از ماسک بعضی میوه‌ها از جمله توت فرنگی استفاده کنند، به شرط آنکه صبر و حوصله کافی داشته باشند، چون اثر میوه‌های طبیعی به مراتب ضعیف‌تر و طولانی‌تر از محصولات شیمیایی بوده، ولی عوارض جانبی آن‌ها را به همراه ندارند.

فواید توت فرنگی برای مو

قبل از هرچیزی باید به این موضوع توجه کنید که از امروز دیگر نباید، توت فرنگی‌های رسیده و له شده را دور نیندازید، چون می‌توانید از آن‌ها برای درمان بعضی از مشکلات مو‌ها استفاده کنید.

در این صورت اگر می‌خواهید مو‌هایی براق و درخشان داشته باشید باید از مخلوط توت فرنگی و مایونز استفاده کنید، شما باید حداقل ۷ تا ۸ توت فرنگی رسیده را کاملا له کرده و سپس به آن یک قاشق غذاخوری مایونز اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا مخلوط کاملا حالت چسبی شکل پیدا کند. حالا این مخلوط را به تمام مو‌های تان بمالید و سپس مو‌ها را با یک کلاه حمام کاملا بپوشانید و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید.

سپس مو‌ها را آب بکشید و مثل همیشه شامپو کنید. مطمئن باشید اثر این مخلوط فوق العاده است. شما در واقع از یک ترکیب طبیعی توت فرنگی برای براق کردن فوری مو‌ها استفاده کرده اید، توت فرنگی یک حالت دهنده فوق العاده برای مو‌های شماست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=141841

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰