تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
12

روغن آرگان و معجزه آن برای پوست

  • کد خبر : 144706
  • 02 بهمن 1400 - 17:53
روغن آرگان و معجزه آن برای پوست
در گذشته به روغن آرگان زیت‌الهرجان می‌گفتند و مصرف غذایی و دارویی دارد.

جمهوریت : آرگان و روغن آن از جمله دارو‌های گیاهی مناسب و کاربردی برای پوست و مو است که خواص درمانی دارد و بسیاری با کشف خواص آن اقدام به استفاده از روغن آرگان می‌کنند.

معرفی آرگان و روغن آن

به گزارش سرویس سلامت جمهوریت ، اَرقان یا همان آرگان گونه‌ای درخت است که بوم‌زاد درهٔ سوس در جنوب غربی کشور مراکش محسوب می‌شود.

باید بدانید که درخت آرگان ۸ تا ۱۰ متر بلند می‌شود و ۱۵۰ تا ۲۰۰ سال نیز عمر می‌کند و در نهایت در ۳۰ سالگی میوه می‌دهد.

البته جالب است بدانید که؛ شهرت این درخت به خاطر روغن میوه آن است.

روغن ارقان (آرگان) نیز روغنی است که از هسته میوه درخت ارقان حاصل می‌شود و مصرف غذایی و دارویی دارد و خالی از لطف نیست که بدانید، در گذشته به آن زیت‌الهرجان می‌گفتند و اکنون به نام روغن آرگان مشهور است.

روغن حاصل از مغز دانه آرگان دارای اسید‌های چرب مرکب از اسید اولئیک به مقدار ۲۵ درصد، اسید پالمیتیک، اسید استئاریک به مقدار ۱.۵ درصد و اسید‌های لینولنیک و آرشدیک ۱ درصد است.

فواید روغن آرگان برای پوست

محافظت از پوست در برابر آفتاب به کمک روغن آرگان

فعالیت آنتی اکسیدانی موجود در روغن آرگان به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال آزاد ناشی از خورشید کمک می‌کند و در نتیجه از سوختگی و هایپرپیگمنتیشن جلوگیری می‌شود.

باید بدانید در دراز مدت، ممکن است حتی این امر به جلوگیری از پیشرفت سرطان پوست، از جمله ملانوما کمک کند.

مرطوب شدن پوست به کمک روغن آرگان

روغن آرگان شاید بیشتر به عنوان مرطوب کننده مورد استفاده قرار گیرد و به همین دلیل است که اغلب در لوسیون‌ها، صابون‌ها و نرم کننده‌های مو یافت می‌شود و باید بدانید بمنظور بالا رفتن اثر مرطوب کنندگی این روغن می‌توان از آن به صورت موضعی یا خوراکی استفاده کرد. این به دلیل وجود ویتامین E فراوان آن، یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که می‌تواند به بهبود احتباس آب در پوست کمک کند.

درمان برخی از مشکلات پوستی به کمک روغن آرگان

روغن آرگان حاوی خواص درمانی فراوانی از جمله خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که همانطور که می‌دانید؛ هر دو به کاهش علائم برای تعدادی از شرایط التهابی مختلف پوستی مانند پسوریازیس و روزاسه کمک می‌کنند و بمنظور دستیابی به بهترین نتیجه باید روغن آرگان خالص را مستقیماً بر روی لکه‌های پوستی مبتلا به پسوریازیس ماساژ دهید.

درمان آکنه به کمک روغن آرگان

آکنه‌های هورمونی اغلب نتیجه سبوم بیش از حد ناشی از هورمون‌ها است. روغن آرگان دارای اثرات ضد سبوم است که می‌تواند مقادیر سبوم بر روی پوست را تنظیم کند. این می‌تواند به درمان چندین نوع مختلف آکنه کمک کند و از این رو پیشنهاد می‌شود حداقل دو بار در روز روغن آرگان یا کرم‌های حاوی روغن آرگان را به طور مستقیم روی پوست خود ماساژ دهید و در نهایت می‌توانید بعد از چهار هفته نتایج را مشاهده کنید.

بهبود عفونت‌های پوستی به کمک روغن آرگان

یکی از کاربرد‌های سنتی روغن آرگان برای درمان عفونت‌های پوستی است. روغن آرگان هر دو خاصیت ضد باکتریایی و قارچی دارند. این توانایی را برای کمک به درمان و جلوگیری از عفونت‌های باکتریایی و قارچی پوست فراهم می‌کند و از این رو پیشنهاد می‌شود که؛ حداقل دو بار در روز روغن آرگان را در منطقه آسیب دیده ماساژ دهید.

تاثیر روغن آرگان در بهبود زخم

آنتی اکسیدان‌ها به وضوح یک نیروی قدرتمند هستند. از ترکیب قوی آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین E موجود در روغن آرگان می‌توان استفاده کرد و به زخم‌ها و بریدگی‌ها کمک کرد تا سریعتر بهبود یابد. می‌توانید مکمل‌های روغن آرگان را به طور مرتب مصرف کنید تا این فواید را در کل بدن تجربه کنید.

تسکین درماتیت آتوپیک به کمک روغن آرگان

درماتیت آتوپیک یک بیماری پوستی شایع با علائمی مانند خارش پوست و قرمزی است و طبق تحقیقات صورت گرفته استفاده از روغن آرگان به صورت موضعی در منطقه آسیب دیده می‌تواند به درمان علائم کمک کند. ویتامین E و خاصیت التهابی طبیعی موجود در روغن آرگان هر دو می‌توانند منجر به این اثر تسکین دهنده شوند.

روغن آرگان؛ دارویی برای مقابله با پیری

روغن آرگان از دیرباز به عنوان درمانی برای ضد پیری مورد استفاده قرار گرفته است. محققان دریافتند که ترکیبی از روغن آرگان خوراکی و آرایشی سبب افزایش قابل توجهی در خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود. این یک درمان ضد پیری مؤثر است. شما می‌توانید با استفاده از روغن آرگان به طور مستقیم بر روی پوست، مصرف مکمل خوراکی به طور مرتب یا هر دو، این مزایا را بدست آورید.

کاهش حالت کشسانی پوست به کمک روغن آرگان

حالت کشسانی پوست به ویژه در دوران بارداری رایج است، اما هرکسی می‌تواند آن‌ها را تجربه کند. روغن آرگان سبب بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود. این امر به جلوگیری و درمان زود هنگام علائم کششی کمک می‌کند.

حداقل دو بار در روز روغن آرگان را مستقیماً در منطقه آسیب دیده ماساژ دهید و این کار را به محض مشاهده شروع علائم کششی انجام دهید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=144706

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰