تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
14

نظر سید جواد هاشمی درباره وقایع اخیر

  • کد خبر : 166193
  • 17 مهر 1401 - 15:25
نظر سید جواد هاشمی درباره وقایع اخیر
متاسفانه شرایطی که پیش آمده سینما را دوباره دچار مخاطره کرده است. سینما بعد از دوران کرونا در حرکت به سمت موفقیت روزافزون برای جذب تماشاگر پیش می‌رفت ولی در این وضعیت دوباره یک ضربه مهلک خورده است و امیدوارم شرایط به نحوی تغییر کند که شاهد آرامش باشیم.

جمهوریت – ایسنا نوشت : سید جواد هاشمی با ابراز امیدواری برای برقراری آرامش در جامعه بیان کرد: در شرایط فعلی همه باید مراقب باشیم تا در عین ایجاد فضایی برای طرح اعتراض‌ها، جلوی سوءاستفاده‌ها نیز گرفته شود.

این کارگردان فعال در حوزه سینمای کودک قرار بود در پاییز امسال جدیدترین فیلم خود را روانه سینماها کند اما با توجه به اکران چند فیلم دیگر کودک و نیز وضعیت افت مخاطب، در حال بررسی است که چه تصمیمی در این شرایط باید گرفت. او به شرایط این روزهای کشور هم اشاره دارد و با ابراز امیدواری برای به آرامش رسیدن جامعه، تاکید دارد که فضای لازم برای طرح اعتراض همانطور که رییس‌جمهور عنوان کرد، باید ایجاد شود.

سیدجواد هاشمی در گفت‌وگویی با ایسنا ابتدا درباره وضعیت اکران فیلم «جزیره فضایی» (تورنادو۲) که پیش‌بینی می‌شد در هفته کودک روی پرده باشد، بیان کرد: بررسی این موضوع را برای اکران به آقای حبیب اسماعیلی (پخش کننده فیلم) سپرده‌ام و در روزهای آینده جلسه‌ای با سرمایه‌گذار و پخش‌کننده خواهیم داشت تا در این‌باره تصمیم‌گیری کنیم چرا که من فکر نمی‌کردم فیلم‌های «بام بالا» و «بازیوو» در این ایام اکران شوند و در کنار فیلم «پسر دلفینی» که فروش خیلی خوبی داشت، اضافه شدن فیلم ما هم تعداد فیلم‌های کودک را ناگهان به چهار فیلم می‌رساند؛ آن هم فیلم‌هایی که به نظرم بهترین‌های سینمای کودک در دو سال اخیر هستند.

او افزود: بنابراین با این شرایط کار کمی سخت شده، گرچه من از رقابت در سینمای کودک واهمه ندارم، بخصوص آنکه میدانم کسانی که «تورنادو یک» را دیده‌اند، منتظر دیدن «جزیره فضایی» و در واقع قسمت دوم تورنادو هستند. با این حال و با تمام این شرایط باید بررسی کنیم ببینیم در این مقطع چه کاری درست‌تر است تا مخاطبان علاقه‌مند بتوانند فیلم را ببینند.

وی ادامه داد: متاسفانه شرایطی که پیش آمده سینما را دوباره دچار مخاطره کرده است. سینما بعد از دوران کرونا در حرکت به سمت موفقیت روزافزون برای جذب تماشاگر پیش می‌رفت ولی در این وضعیت دوباره یک ضربه مهلک خورده است و امیدوارم شرایط به نحوی تغییر کند که شاهد آرامش باشیم.

هاشمی درباره اعتراض‌های چند هفته اخیر در جامعه و پیامدهای آن بویژه در موضوع وحدت ملی و حفاظت از تمامیت ارضی کشور بیان کرد: من اساساً خیلی با ورود سینماگران و هنرمندان به عرصه سیاست موافق نیستم و به طور کلی در این مورد می‌گویم، من خودم از کسانی بودم که در اتفاق‌های پیش آمده همدردی کردم ولی معتقدم در عین حال باید مراقب باشیم. کشور ما در معرض حساسیت‌های داخلی و خارجی قرار گرفته است؛ چراکه از منظر کشورهایی که ما را دوست ندارند و ترجیح‌شان این است که ایران به خاک سیاه بنشیند و دوست دارند در کشور ما دخالت کنند، ما اصلاً شرایط خوبی نداریم و آن‌ها در حال سوءاستفاده هستند؛ به همین دلیل باید خیلی آگاهانه عمل کرد و درست پیش رفت. من به هیچ عنوان دوست ندارم کشور دچار مخاطره شود اما از طرف دیگر هم فکر می‌کنم عملکرد نهادهای مسؤول می‌توانست خیلی بهتر از این باشد تا این شرایط به وجود نیاید.

وی تاکید کرد: هیچ بخشی از مردم ما به‌رغم اینکه به آن‌ها جاسوس یا عامل خارجی گفته می‌شود، این چنین نیستند. آنها فقط معترضند و همانطور که رئیس جمهور اعتراض را به رسمیت شمرده است باید اجازه داده شود که اعتراض حداقل در دانشگاه مطرح شود. ایشان تاکید کرده که مثلاً در مکان‌های دانشجویی می‌توان این مسائل را مطرح کرد ولی در آنجا هم دیدیم که فضا به هم ریخته شد. ما در این شرایط رفتار بهتری می‌توانیم داشته باشیم تا اوضاع بهتر شود اما اگر هوشیار نباشیم، خارجی‌ها سوء‌استفاده می‌کنند و خدای ناکرده کشور ما به کشورهایی مثل سوریه، لبنان، عراق و کشورهایی که دچار مخاطره هستند تبدیل می‌شود؛ این چیزی است که نیمی از دنیا برای خاورمیانه می‌پسندد، در حالی که باور دارم فرهنگ و جایگاه ما ایرانی‌ها خیلی بالاتر از این‌هاست که ساده فریب بخوریم.

جمهوریت بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=166193

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰