تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
6

آمریکا: احیای برجام در آینده نزدیک دشوار است

  • کد خبر : 179211
  • 04 اسفند 1401 - 9:43
آمریکا: احیای برجام در آینده نزدیک دشوار است
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی نشست خبری درباره مسائل مختلفی از جمله توافق هسته‌ای ایران، درگیری‌ها در نابلس، جنگ اوکراین و کمک احتمالی چین به روسیه صحبت کرد.

جمهوریت – ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده شامگاه چهارشنبه با حضور در نشست خبری روزانه، به سوالات خبرنگاران و رسانه‌ها درباره مسائل مختلف پاسخ داد.

به گزارش فارس، پرایس درباره مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین، با تکرار موضع چند ماه اخیر آمریکا درباره برجام، گفت: «پرونده احیای توافق هسته‌ای ایران همچنان خارج از دستور کار ما است».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی درباره حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به شهر نابلس در کرانه باختری که شهادت تعداد زیادی از فلسطینی‌ها را در پی داشت، اظهار داشت: «نگران این هستیم که حمله به نابلس، تلاش‌ها برای ایجاد ثبات را به عقب براند».

پرایس با درخواست از طرف‌های صهیونیستی و فلسطینی برای توقف اقداماتی که به تنش دامن می‌زند، توضیح داد: «ما گسترش شهرک‌سازی را مانعی برای صلح و موجب تضعیف راهکار دو دولتی می‌دانیم».

این دیپلمات آمریکایی درباره احتمال کمک نظامی پکن به مسکو نیز ادعا کرد: «ما دلایلی داریم که بر اساس آنها به این باور رسیده‌ایم که چین در حال بررسی امکان ارسال سلاح به روسیه است».

طبق این گزارش،‌ با وجود اذعان مقام‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا به اینکه چین تاکنون هیچ حمایتی از عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس نداشته، پرایس گفت:‌ «حمایت نظامی چین از روسیه یا کمک به آن برای دور زدن تحریم‌ها، پیامدهایی بر روابط ما با [پکن] خواهد داشت».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سپس درباره آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی نیز اظهار داشت: «برنامه موشکی بالستیک و اتمی کره شمالی نه تنها تهدیدی برای آمریکا و مردم آن، نه تنها تهدیدی برای متحدان ما تز جمله ژاپن و کره جنوبی بلکه تهدیدی برای صلح و امنیت در کل منطقه است».

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=179211

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰