تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
6

افتتاح ۲۴ کیلومتر بزرگراه نوار ساحلی جنوب

  • کد خبر : 179781
  • 10 اسفند 1401 - 13:54
افتتاح ۲۴ کیلومتر بزرگراه نوار ساحلی جنوب
۲۴ کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب افتتاح می‌شود

جمهوریت – در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان بوشهر بیش از ۲۴ کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور توسط وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری خواهد رسید.

همزمان با سفر دو روزه رئیس جمهور و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به استان بوشهر از ۱۱ کیلومتر باند دوم بزرگراه کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور (حد فاصل اهرم-برازجان) به ارزش ۳۰۰۰ میلیارد ریال و ۱۳.۵ کیلومتر بزرگراه چهارخطه به همراه دو دستگاه تقاطع غیرهمسطح از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور (حد فاصل کنگان-دوراهک) به ارزش ۸۵۰۰ میلیارد ریال بهره‌برداری و افتتاح خواهد شد.

کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور به موازات نوار ساحلی جنوبی کشور، از پسابندر در جنوب شرق شروع شده و تا شلمچه در جنوب غربی کشور امتداد دارد. این پروژه به طول ۱۸۵۰ کیلومتر در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان قرار دارد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، نوار ساحلی جنوب کشور به لحاظ برخورداری از منابع عظیم نفت و گاز، دسترسی از طریق خلیج فارس و دریای عمان به آبهای آزاد و همچنان سواحل زیبا و منحصر به فرد از جایگاه خاص و ویژه‌ای در اقتصاد دریا محور برخوردار است.

با توجه به قطب اقتصادی استان‌های جنوبی و توسعه اقتصاد دریایی در کریدور جنوب، نقش عمده درآمد کشور از این استان‌ها و اهمیت حمل و نقل باری کشور، محور ایمن در نوار ساحلی ضرورتی انکارناپذیر است. لذا تکمیل این بزرگراه می‌تواند در تسهیلات و برقراری ترافیک ایمن بین صنایع و بنادر جنوب کشور و توسعه گردشگری و کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده و صرفه‌جویی در مصرف سوخت هم نقش به‌سزایی ایفا نماید.

از مزایای این کریدور می‌توان به اهمیت تامین ایمنی تردد کاربران جاده‌ای با توجه به موقعیت گردشگری و کشاورزی منطقه، تکمیل شبکه بزرگراهی جنوبی کشور، کاهش مسافت سفر، مصرف سوخت، تصادفات جاده‌ای و فزایش و بهبود رونق اقتصادی با تامین دسترسی ایمن به مناطق مسکونی و بنادر سواحل جنوبی به مرکز استان و استان‌های همجوار اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=179781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰