تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
7

امام جمعه قم: پیامدبدحجابی افزایش فحشا و فرزندان نامشروع است

  • کد خبر : 182656
  • 11 فروردین 1402 - 20:06
امام جمعه قم: پیامدبدحجابی افزایش فحشا و فرزندان نامشروع است
مسئولین نسبت به معیشت مردم اهتمام بیشتری داشته باشند

جمهوریت – خطیب جمعه قم با اشاره به اینکه باید حکمت و فواید حجاب تبیین شود، گفت: توطئه دشمن برای رواج فساد در جامعه به طور مستند و مستدل بیان شود، عموم مردم نیز با تذکر لسانی به این قانون الهی بپردازند و از هرگونه کار شتاب زده پرهیز کنند.

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه قم که ۱۱ فروردین در مصلی قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: سوره نور، خط عفت و پاکی مومنان را با هدف دور کردن جامعه از اعمال منافی عفت و سوق دادن مردم به سوی طهارت اخلاقی دنبال می‌کند و در آیه ۳۰ و ۳۱ این سوره به زنان و مردان مومن دستور می‌دهد که از چشم‌چرانی پرهیز کنند و دامن خود را از آلودگی های جنسی حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه بیان جداگانه این احکام برای زنان و مردان برای تاکید و نشان دادن اهمیت آن است، گفت: حجاب، وقار و شخصیت زن را افزایش می‎دهد و پوشش اسلامی زمینه‌های فساد را از بین می‌برد.

وی با بیان اینکه یکی از پیامدهای بدپوششی زمینه سازی برای افزایش فحشا، پیدایش فرزندان نامشروع و بی حیثیت شدن خانواده‌ها است، اضافه کرد: بی رونق شدن ازدواج و بالا رفتن طلاق از عوارض دیگر این بلای اجتماعی است.

خطیب جمعه قم تاکید کرد: رعایت حجاب به معنای محرومیت زنان در انجام وظایف فردی، اجتماعی و حضور در جامعه نیست بلکه زنان مسلمان می‌توانند با حفظ حجاب در همه حوزه‌ها حضور داشته باشند.

وی بیان کرد: امروز برخی از کشورها آمار فرزندان نامشروع شان از فرزندان مشروع شان بالاتر است که این فرزندان جامعه را دچار بحران می کنند. در برخی از کشورها نام پدر از شناسنامه حذف شده است چون پدر معلوم نیست.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: تبیین مسائل عفاف و حجاب را باید مراکزی که بانوان فرهیخته، حوزوی و متخصص دارند به عهده بگیرند و به طور منطقی، مستند، مستدل و به صورت چهره به چهره تبیین کنند.

وی ادامه داد: حکمت و فواید حجاب تبیین شود، توطئه دشمن برای رواج فساد در جامعه به طور مستند و مستدل بیان شود، همه قوا به ویژه دولت از این جلسات آموزشی و تخصصی حمایت کنند، عموم مردم نیز با تذکر لسانی به این قانون الهی بپردازند و از هرگونه کار شتاب زده پرهیز کنند.

خطیب جمعه قم اظهار کرد: برخورد با معاندان، هنجار شکنان، مزدوران و محیط های فساد به ویژه فضای مجازی با دستگاه های قضایی و انتظامی  است که باید با قدرت، بدون اغماض، طبق قانون و به طور بازدارنده و عبرت آموز مقابله کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تشکر از اطلاعیه وزارت کشور بیان کرد: جرقه این اطلاعیه از قم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رفیعی آغاز شد.

عموم مردم موظف به تذکر لسانی در حجاب هستند

آیت الله سعیدی با اشاره به نقش مهم و پیشگیرانه خانواده‌ها در رفع مشکل بی بندو باری برخی هنجار شکنان گفت: عموم مردم موظف به تذکر لسانی هستند و نباید از تاثیر آن غفلت شود.

وی ادامه داد: همه دستگاه ها باید طبق قانون به وظایفی که دارند عمل کنند و نباید نیروی قضایی و انتظامی را تنها گذاشت. لازم است وزارت کشور بر همه این دستگاه نسبت به عملکرشان نظارت جدی داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: با توکل بر خدا و حمایت مردم، این مشکل حل خواهد شد و این بار نیز تیر دشمنان جنایتکار و عوامل مزدورشان به سنگ خواهد خورد.

وی اظهار کرد: از مجموعه هایی که در شهر قم به ترویج عفاف و حجاب و جلوگیری از ناهنجاری‌های اخلاقی فعال شدند تشکر می کنیم و از مردم و مسئولین می خواهیم از آن ها حمایت کنند.

وی در رابطه با شعار سال یادآور شد: از ابتدای نهضت امام خمینی (ره) هر جا مردم وارد شدند پیروز شدیم و درمسائل اقتصادی نیز همین گونه است البته مسئولین باید نقشه راه حضور مردم را نشان دهند.

مسئولین نسبت به معیشت مردم اهتمام بیشتری داشته باشند

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه مسئولین باید نسبت به معیشت مردم اهتمام بیشتری داشته باشند، بیان کرد: دشمن از یک سو و دست‌های ناپاک سودجو اقتصادی از سوی دیگر بر روی معیشت مردم متمرکز شدند.

وی اضافه کرد: رسیدگی به حقوق و رتبه بندی معلمان نیز از مطالبات معلمان است که باید با مسببان و خاطیان تا حصول نتیجه نهایی، برخورد عبرت آموز شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ماه رمضان، بهار قرآن است، اظهار کرد: هدف از تلاوت قرآن باید تاثیرگذاری در خودمان شنوندگان باشد.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در محفل انس با قرآن توصیه کردند که محافل تلاوت قرآن همراه با تفسیر و ترجمه آیات باشد همچنین قاریان را دارای رسالت برجسته دانستند زیرا پیام خدا به دل های مردم می‌رسانند.

وی ادامه داد: هدف از برخی از تلاوت‌ها آواز خوانی، به رخ کشیدن لحن ها و دستگاهای موسیقی است که این تلاوت مطلوب اهل بیت (ع) نیست. البته قرائت قرآن با صوت زیبا توصیه شده است.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) بیان کرد: یک قاری قرآن زمانی می تواند تاثیر بگذارد که خودش از آیات قرآن تاثیر گرفته باشد.

منافقین اسلام را وارونه می‌خواهند

آیت الله سعیدی در خطبه اول عنوان کرد: خداوند در آیه ۶۷ سوره توبه می‌فرماید «الْمُنَافِقُونَ وَالْمُنَافِقَاتُ بَعْضُهُمْ مِنْ بَعْضٍ ۚ یَأْمُرُونَ بِالْمُنْکَرِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمَعْرُوفِ؛ مردان و زنان منافق، متّفق با همدیگر و طرفدار یکدیگرند، مردم را به کار بد وا می‌دارند و از کار نیکو منع می‌کنند.»

وی ادامه داد: خداوند در این آیه می‌فرماید که منافقین روند فکری، سنت و سیره یکسان دارند و در یک جبهه هستند، حتی اگر به ظاهر رنگ‌ها و جهت‌های مختلف دارند، فریب نخورید و بدانید که علیه شما هم‌دست هستند.

وی با بیان اینکه کلمه منافقات نشان می‌دهد که در صدر اسلام زنان منافق هم نقش برجسته و مستقل داشتند، افزود: زن ضعیف الایمان زیاد داریم اما هر زن ضعیف الایمانی، منافق نیست. زن منافق کسی است که در ظاهر مسلمان و در باطن کافر است، به مسلمانان آسیب می‌زند، دین و احکام الهی را به سخره می‌گیرد و در مقابل دین سرکش و در مقابل کفر خاضع است.

امام جمعه قم در رابطه با نشانه‌های منافقین گفت: منافقان اسلام را وارونه می‌خواهد و برعکس مومنین که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند منافق امر به منکر و نهی از معروف می‌کند.

وی با بیان اینکه منکرها به دو دسته عقلی و شرعی تقسیم می‌شوند، اضافه کرد: منکر عقلی به هر عمل زشتی که عقل آن را بد می‌داند می‌گویند و منکر شرعی آن دسته از منکراتی هستند که شارع نسبت به آن‌ها نظر منفی دارد که شرب خمر، ارتباط نامشروع، بی حجابی و… نمونه هایی از آن‌ها است.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: معروف نقطه مقابل منکر است که به دو دسته عقلی و شرعی تقسیم می‌شود. معروف عقلی آن است که عقل آن را می‌بینید و می‌پذیرد و معروف شرعی نیز شامل عبادات، بندگی خدا، ادا خمس و زکات و… است.

بیشتر بخوانید:
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=182656

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰