تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
8

بازرس قلابی قوه قضاییه ۵۰۰ هزار دلار اخاذی کرد

  • کد خبر : 184075
  • 22 فروردین 1402 - 14:01
بازرس قلابی قوه قضاییه ۵۰۰ هزار دلار اخاذی کرد
بازرس قلابی برای رفع مشکل پرونده پسرم درخواست ۵۰۰هزار دلار کرد. این مبلغ را تهیه کردم و راهی خانه او شدیم. در مقابل خانه‌ای توقف کرد. وقتی پیاده شدم او با اسلحه مرا تهدید کرد و با کیف حاوی دلارها گریخت.

جمهوریت – بازرس قلابی قوه قضاییه به بهانه حل مشکل قضایی از پدر متهم ۵۰۰هزار دلار مسلحانه اخاذی کرد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی تهران برای کشف این پرونده از ۱۸اسفند سال گذشته و با طرح شکایت یک اخاذ مسلح آغاز شد. شاکی به ماموران گفت: «حدود یک‌ ماه پیش مردی که خودش را دهقانی معرفی می‌کرد با من تماس گرفت و ادعا کرد بازرس و نماینده تام‌الاختیار دستگاه قضایی است. او اطلاعات کاملی از پرونده پسرم در یکی از دادگاه‌های تهران داشت که همین باعث شد به او اعتماد کنم. اومدعی بود قاضی پرونده پسرم از دوستان نزدیک اوست. دهقانی برای رفع مشکل پرونده پسرم درخواست ۵۰۰هزار دلار کرد. این مبلغ را تهیه کردم و راهی خانه بازپرس پرونده شدیم. در مقابل خانه‌ای توقف کرد. وقتی پیاده شدم او با اسلحه مرا تهدید کرد و با کیف حاوی دلارها گریخت.»

با توجه به شیوه و شگرد مجرم ماموران مطمئن شدند او از مجرمان سابقه‌دار است که با تمرکز روی این سرنخ، موفق به شناسایی اسماعیل ۳۸ساله شدند که بارها به اتهام جعل عنوان و سوءاستفاده از عناوین دولتی دستگیر و روانه زندان شده بود.

اسماعیل در پونک شناسایی و ۱۹ فروردین دستگیر شد. همچنین مشخص شد ۵۰۰هزار دلار و اسلحه کمری را در باغچه خانه دوستش در محله راه‌آهن مخفی کرده که تیمی از ماموران آنجا رفته و دلارها و اسلحه را کشف کردند.متهم در بازجویی‌ها گفت: با مراجعه به دفاتر حقوقی سطح شهر تهران و با سوءاستفاده از کارت‌شناسایی جعل‌شده و همچنین نشان‌دادن اسلحه کمری، خود را با اسامی مختلف محمدی، ناصری و … به‌عنوان بازرس ویژه یا نماینده تام‌الاختیار دستگاه قضایی معرفی و از این طریق به اطلاعات برخی پرونده‌ها ازجمله اطلاعات پرونده شاکی دست پیدا کردم.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به احتمال افزایش دیگر جرایم ارتکابی، متهم با قرار قانونی برای تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شکات و مالباختگان در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=184075

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰