تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
6
سیدرضا اکرمی در گفت و گو با جمهوریت:

فصل محجبه کردن زنان زمستان بود که از دست رفت/ مرد وقتی زنی خوشگلتر از زن خودش ببیند دلش می رود و خانواده از هم می پاشد

  • کد خبر : 182866
  • 14 فروردین 1402 - 13:00
فصل محجبه کردن زنان زمستان بود که از دست رفت/ مرد وقتی زنی خوشگلتر از زن خودش ببیند دلش می رود و خانواده از هم می پاشد
روایت گزارش وزارت کشور به مجلس هشتم درباره اجرای منشور حجاب / کشف حجاب ها گسترده نیست / مرد وقتی چشمش به زن بی‌حجاب خوشگلتر از زن خودش می‌افتد طلاق زیاد می شود

جمهوریت – فعال سیاسی اصولگرا گفت: چرا پرستار و داروخانه دار جای ارائه خدمت به بیمار ، آرایش می‌کند و لاک می‌زند؟!

سیدرضا اکرمی ، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت درباره مساله حجاب گفت: بیان رهبری درباره کرسی های آزاداندیشی را باید در رادیو ، تلویزیون، مساجد و دانشگاه ها بر اساس محور تبیین حجاب، دایر کنیم و در این کرسی های آزاداندیشی حجاب را برای مردم معنا کنیم.

*اکثریت زنان ما در خانه مشغول شوهرداری هستند

اکرمی در واکنش به اظهارات برخی چهره های سیاسی مبنی بر هشدار درباره وضعیت کشف حجاب در خیابان ها گفت: نباید اینقدر سطحی برخورد کنیم، مگر همه زن های ما در خیابان هستند؟! .

وی افزود: اکثریت زنان ما در خانه مشغول شوهرداری و خانه داری هستند، زن بیرون از خانه هم یا کارمند یا کارگر و یا برای خرید بیرون آمده است.

*کشف حجاب ها گسترده نیست

اکرمی با بیان این که «کشف حجاب مساله گسترده ای نیست» ، تاکید کرد: ۲۲ بهمن خیابان های شهرهای مختلف مملو از خانم های باحجاب بود و باید در این مناظر ببینیم چه کسری از خانم ها باحجاب و چه تعدادی بی حجاب هستند.

این نماینده ادوار مجلس ، خاطرنشان کرد: اصولا در بحث دلار و حجاب و کرونا و گرانی افراط و تفریطی بحث می کنیم، یعنی یا می گوییم هیچ خبری نیست و گل و بلبل است یا می گوییم همه چیز بر باد رفته است در حالی که واقعیت اینگونه نیست.

*دختر ایرانی خود را طلا بداند و حجاب را رعایت می‌کند

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اهمیت کارهای تبیینی در زمیه حجاب گفت: برای همه خانواده ها و خانم ها روشن کنیم که حجاب برای مصونیت و محبوبیت است و در عین حال اندکی محدودیت هم دارد ، قرآن می فرماید انسان‌ها موجودات طلایی و نقره‌ای هستند نه گچ و ذغال، زن مسلمان باید خود را طلایی بداند.

وی ادامه داد: طلا و نقره را دم دست می گذارند یا در ویترین می گذارند؟ دختر ایرانی بداند این حجاب برای سلامت و امنیت خودش است در همه جا دنیا به زنی که لباس پوشیده دارد احترام می گذارند و زنانی با ظاهر نامناسب ، امنیت ندارند.

*فصل محجبه کردن خانم ها زمستان بود

اکرمی با انتقاد از اقدامات مقطعی و موردی در زمینه حجاب، گفت: بهترین فصل محجبه کردن خانم ها زمستان است ، زمستان را ول کردند و حالا بهار که شده می گویند چه باید کرد.

*مرد وقتی چشمش به زن بی‌حجاب خوشگلتر از زن خودش می‌افتد طلاق زیاد می شود

اکرمی با تاکید بر این که باید به دنبال اقناع دختران و زنانی باشیم که با ظاهر نامناسب ظاهر می شوند، گفت: باید از این دخترها پرسید هدف شما چیه؟ آیا می خواهی مردم تو را ببینند و متلک بگویند یا دنبال کار و دانشگاه و خریدی؟ این دختر خودش باید قبول کند که حجاب برای او مصومیت است .

وی با هشدار درباره ادامه وضعیت فعلی تصریح کرد: از این به بعد ، طلاق زیاد و ازدواج کم می شود، وقتی مردی این ها را نگاه می کند و از خانم او خوشگل تر است ، حتما دلش را می برد و خانواده از هم پاشد.

*چرا پرستار و داروخانه دار جای ارائه خدمت به بیمار ، آرایش می‌کند و لاک می‌زند؟!

اکرمی در ادامه با بیان این که خودمان باید در رفتارهای خودمان تفکر و تعقل کنیم، گفت: خانمی که لباس داروخانه پوشیده و می‌خواهد به مردم و بیمار دارو بدهد،حتما باید آرایش کند و لاک بزند؟ .

وی افزود: خانم های مشغول به کار در پلیس به اضافه ۱۰ یا این پرستارها ، باید متانت خود را حفظ کنند، چرا این‌ها اول به سر و کله‌شان می رسند تا خودشان را نشان بدهند بعد به مریض و کار مردم می‌رسند؟!

*در این شرایط تحریم چقدر پول خرج واردات لوازم آرایش می‌شود؟

وی با تاکید بر این که باید در ادارات راه های فرهنگی مقابله با این وضعیت را اجرا کنند ، گفت: دستگاه‌های کارمندی و اداری باید متانت خود را حفظ کنند و به کار بها دهند نه به سر و کله و آرایش.

عضو جامعه روحانیت مبارز همچنین تاکید کرد:با همه این تحریم‌ها چقدر پول برای لوازم آرایش از این مملکت خارج می‌کنیم؟

*روایت گزارش وزارت کشور به مجلس هشتم درباره اجرای منشور حجاب

نماینده ادوار مجلس با اشاره به فعالیت های کمیسیون فرهنگی دوره هشتم مجلس در زمینه حجاب گفت: بنده دور هشتم نماینده و عضو کمیسیون فرهنگی بودم در آن زمان  آقای افشار مسئول نظارت و اجرای منشور حجاب از جانب وزارت کشور به کمیسیون فرهنگی آمده و گفتند که این منشور برای ۲۴ دستگاه ارسال و ارائه شد اما ۳ دستگاه حاضر شدند در اجرای آن با ما همکاری کنند و  ۲۱ دستگاه سرباز زدند.

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=182866

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰