تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
12

مصرف موز برای این افراد سم است!

  • کد خبر : 140574
  • 29 آذر 1400 - 15:49
مصرف موز برای این افراد سم است!
موز را می توان یک میوه درمانگر دانست که برای برخی مضر است، اما کدام افراد نباید از آن استفاده کنند؟!

جمهوریت : موز، میوه‌ای پرخاصیت است که گفته می‌شود مصرف آن برای برخی مضر است و حتی ممکن است فرد را دچار مشکلات جدی کند، البته به عقیده متخصصان طب سنتی پیشنهاد کرده اند که افرادی که دارای مزاج گرم هستند باید از میل کردن این میوه خوشمزه اجتناب کرده و جانب احتیاط را رعایت کنند.

موز؛ میوه‌ای پرطرفدار

به گزارش سرویس سلامت جمهوریت ، اگر بخواهیم به تعریف و تمجید از موز بپردازیم باید بگوییم که این میوه خوشمزه و شیرین نیز همچون سیب از جمله میوه‌های پرطرفدار محسوب می‌شود که دارای مقادیر بسیار بالایی پتاسیم، ویتامین‌های A و C و انواع ویتامین B و آهن است.

خواص و فواید طلایی موز

  • درخشندگی مو و پوست به کمک موز

ویتامین‌های موجود در موز می‌تواند درخشندگی مو‌ها و پوست را هدیه دهد.

  • مرگ سلول‌های سرطانی با مصرف موز

موز با پتاسیم و آهنی که دارد سلول‌های سرطانی را میکشد.

  • تقویت سیستم قلبی و عروقی به کمک موز

موز کلسترول‌های بد را از بدن دور می‌کند و سلامت قلبی و عروقی را برای بدن به ارمغان می‌آورد.

  • سلامت استخوان‌ها با مصرف موز

موز یکی از مهم‌ترین خوراکی‌ها بمنظور سلامت استخوان محسوب می‌شود.

  • موز؛ میوه‌ای برای افزایش انرژی

سه ماده مهم برای بدن، ویتامین ث، آنتی اکسیدان، فیبر است که موز همه را دارد و برای افزایش انرژی مفید هستند و از این رو افرادی که ورزش می‌کنند بهتر است در رژیم خود موز را بگنجانند، زیرا می‌توان به راحتی محافظت در برابر گرفتگی عضلات ماهیچه در حین ورزش را با مصرف موز کنترل کرد و حتی می‌توان به سادگی از بروز یبوست و نفخ شکم جلوگیری کند.

  • کاهش فشار خون پس از مصرف موز

موز دارای پتاسیم بالا و نمک کم است و از این رو قادر است به سادگی فشار خون را کاهش داده و سدی مقابل حملات قلبی و یا سکته باشد.

  • کمک به درمان سوزش معده

موز را می‌توان داروی برای جلوگیری از بازگشت اسید معده و سوزش آن دانست.

در حقیقت، موز تنها میوه خام است که می‌تواند بدون دردسر برای تسکین زخم معده مصرف شود.

چه کسانی بهتر است موز نخورند؟

به عقیده متخصصان طب سنتی افرادی که مزاج گرم دارند باید از میل کردن این میوه خوشمزه اجتناب کرده و جانب احتیاط را رعایت کنند چنانچه شخص پس از خوردن این میوه خارش، افزایش حرارت بدن، داغی، حالت سنگینی در بدن و سر، بروز جوش‌های پوستی و … حس کرد یعنی به موز حساسیت دارد و امکان دارد دچار عوارض این میوه شود پس توصیه می‌شود افرادی که مزاجشان گرم است و به این میوه حساسیت دارند یا باید از خوردن آن بپرهیزند و یا آنکه پس از خوردن موز، یک خوردنی رو به ترش یا ملس مثل شربت سکنجبین و یا مقداری آبغوره یا آب انار میل کنند، تا عوارض آن به حداقل برسد.

باید توجه داشته باشید که اگر کلیه‌ها به درستی کار نکند، مصرف موز خود را به حداقل برسانید و باید بدانید که مقدار زیادی از پتاسیم در رژیم غذایی می‌تواند فشار زیادی بر روی کلیه‌ها قرار دهد تا مازاد آن را ازخون از بین ببرد. این موضوع نیز می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

از آنجایی که موز‌ها در دمای اتاق نگهداری می‌شوند، به راحتی فاسد می‌شوند و باید ظرف دو روز پس از خرید خورده شوند. در عین حال، مهم است که از خوردن موز اجتناب کنید.

اگر شما در هر بار که یک موز بخورید، ناراحتی، خس خس کردن، و سوزش گلو را تجربه کنید، ممکن است نسبت به موز یا سایر میوه‌ها که حاوی همین پروتئین هستند، حساسیت داشته باشید. در صورتی که می‌خواهید میزان مصرف موز را افزایش دهید، با پزشک مشورت کنید تا میزان مصرف توصیه شده را بدانید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=140574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰