تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
14

آموزش و پرورش:‌ حضور دانش‌آموزان در اعتراضات مساله امنیتی است

  • کد خبر : 166340
  • 18 مهر 1401 - 18:12
آموزش و پرورش:‌ حضور دانش‌آموزان در اعتراضات مساله امنیتی است
اصغر باقرزاده گفت: حضور دانش‌آموزان در ناآرامی‌ها مباحث امنیتی است و چنین مواردی احتیاج به گفت‌وگوی فراوان دارد.

جمهوریتاصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر رشد ۱۰ برابری میزان خطرپذیری دانش آموزان، رتبه اول خشونت در آسیب های اجتماعی جمعیت دانش آموزی  و برنامه این وزارتخانه برای کاهش خشونت، افسردگی و همچنین حضور دانش‌آموزان در ناآرامی‌های اخیر گفت: این مباحث امنیتی است و چنین مواردی احتیاج به گفت‌وگوی فراوان دارد، البته وضعیت خشونت و آمارهای موجود در جمعیت دانش‌آموزی را می پذیریم، هرچند دلایل و عوامل مختلفی در بروز چنین مواردی نقش دارند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اما باید از نگاه کارشناسی و تربیتی این بحث را بررسی کرد. عدم برقراری ارتباط موثر و مستقیم از جمله اشکالات است و راه حل را در توجه به این موضوع می‌دانیم. اولین قدم برقراری ارتباط مستمر، مستقیم و  صمیمانه با نوجوانان است و اگر این راهبرد ما باشد باید چند فعالیت انجام دهیم. اولا باید از هیجانات حضوری شدن مدارس بکاهیم. به مدت ۲۵ ماه مدارس تعطیل و آموزش ها غیرحضوری بود، بچه‌ها خانه‌نشین و از مدارس دور شدند. تهدیداتی بر تعطیل ماندن مدارس وجود داشت. عدم برنامه‌های حضوری هیجانات را بالا می‌برد و در اولین گام مهم است که برگزاری حضوری مدارس با آرامش پیش برود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بابیان اینکه مسائلی که در آموزش‌وپرورش دنبال می‌شود مسائل آموزشی و تربیتی است گفت: ایجاد فضای مناسب برای آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان با مشکلاتی چون کمبود اعتبارات و موارد دیگر مواجه است اما ما از مسئولیت‌های خود شانه خالی نمی‌کنیم و برنامه ما این است، بعد از ایجاد آرامش در جامعه که رو به بهبود است، باب گفت‌وگو با دانش‌آموزان از سوی اولیاء و والدین دانش‌آموزان باز و شرایطی برای ابراز وجود و احساسات آنها فراهم کنیم.

جمهوریت بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=166340

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰