تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
7

روزنامه دولت: فاطمی‌امین قربانی رای‌آوری در انتخابات مجلس شد

  • کد خبر : 186432
  • 12 اردیبهشت 1402 - 10:58
روزنامه دولت: فاطمی‌امین قربانی رای‌آوری در انتخابات مجلس شد
روزنامه ایران نوشت: استیضاح انگیزه اصلی خود را در خلال نطق یکی دو نماینده نشان داد که بی‌پروا به ارتباط میان مخالفت‌شان با فاطمی امین و انتخابات آتی مجلس اشاره داشتند و استیضاح وزیر را مابه ازای رأی موکلان نمایندگان معرفی کردند. رویکردی که در همراه ساختن اکثریت بی‌تأثیر نبود.

جمهوریت – روزنامه دولتی ایران فاطمی امین را قربانی نمایندگان برای رای‌آوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان سال دانست!

به گزارش روزنامه ایران، تولید و تجارت در دست‌انداز معادلات سیاسی قرار گرفت؛ آنجا که سیدرضا فاطمی امین به عنوان وزیری که به فسادستیزی شهره بود و دستاوردهای قابل اعتنایی همچون رشد ۸ درصدی تولید ناخالص داخلی صنعت و افزایش ۳۹ درصدی تولید خودرو را در عمر ۲۰ ماهه وزارت خود رقم زد، روز گذشته با رأی موافق ۱۶۲ نماینده مجلس به استیضاح، ۱۰۲ رأی مخالف، ۲ رأی ممتنع و ۶ رأی باطله از مجموع ۲۷۲ نماینده حاضر در مجلس با وزارت صمت خداحافظی کرد.

این روزنامه سپس نوشت: برخی رسانه‌ها استیضاح او را با عنوان قربانی شدن وزارت صمت به پای افزایش قیمت خودرو توصیف کردند. این توصیف اگرچه با توجه به تمرکز نطق‌ موافقان استیضاح بر قیمت خودروها می‌توانست معنا داشته باشد اما استیضاح انگیزه اصلی خود را در خلال نطق یکی دو نماینده نشان داد که بی‌پروا به ارتباط میان مخالفت‌شان با فاطمی امین و انتخابات آتی مجلس اشاره داشتند و استیضاح وزیر را مابه ازای رأی موکلان نمایندگان معرفی کردند. رویکردی که در همراه ساختن اکثریت بی‌تأثیر نبود.

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=186432

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰