تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
12

عکس‌های تسنیم از تجمع دیروز در برلین

  • کد خبر : 167545
  • 01 آبان 1401 - 15:46
عکس‌های تسنیم از تجمع دیروز در برلین
این تصاویر را تسنیم از تجمع روز گذشته برلین منتشر کرده است.

جمهوریت – تسنیم نوشت : براساس گفته‌های ایرانیان در اروپا، از برخی شهرهای دورتر اتوبوس رایگان در اختیار گذاشته شده بود و از برخی کشورها نیز با هزینه حداقلی وسیله حمل‌ونقل وجود داشت.

روز گذشته با تبلیغاتی که از یک هفته پیشتر صورت گرفته بود، جمعی از ایرانیان مقیم اروپا و آمریکای شمالی در حمایت از اغتشاشات در ایران دست به اجتماع در برلین زدند. این اجتماع به‌دعوت حامد اسماعیلیون صورت گرفت؛ وی که همسر و فرزندش جزو جان‌باختگان سانحه هواپیمای اوکراینی در سال ۹۸ بودند، از آن زمان تاکنون به همین بهانه اقدام به جوسازی علیه ایران کرده و بارها خواهان تحریم‌های مختلف علیه کشور شده است.

با وجود تبلیغات بسیاری که صورت گرفت، رسانه‌های آلمان مدعی حضور ۸۰ هزار نفر شده‌اند؛ اگر حضور افغانستانی‌ها و کردهای عراق و ترکیه و آلمانی‌ها را از این جمعیت نادیده بگیریم، براساس آمار شورای‌عالی ایرانیان خارج کشور ۱ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۵۵۲ ایرانی در اروپا (براساس آمار سال ۹۹) زندگی می‌کنند و از این جمعیت تنها ۸۰ هزار نفر شرکت کردند که ناتوانی اپوزیسیون برای بسیج ایرانیان خارج کشور را نشان می‌دهد.

براساس گفته‌های ایرانیان در اروپا، از برخی شهرهای دورتر اتوبوس رایگان در اختیار گذاشته شده بود و از برخی کشورها نیز با هزینه حداقلی وسیله حمل‌ونقل وجود داشت که اگر این امکانات  نبود قطعاً میزان حضور به حداقل می‌رسید.

با وجود این، نکته قابل توجه در برلین، اجتماع گروه‌های ضدایرانی و تروریستی است که گرداننده مراسم بودند. پرچم‌هایی که به‌وفور در این اجتماع دیده می‌شد پرچم اقلیم کردستان، تجزیه‌طلبان بلوچستان و الاحوازیه و کردها و آذری‌های تجزیه‌طلب بود؛ حتی شبکه‌های فارسی‌زبان معاند مانند ایران اینترنشنال نیز تعمداً تلاش داشتند که پرچم این گروه را پوشش دهند.

 

جمهوریت بیشتر بخوانید:

 

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=167545

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰