تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
6

قاتل وحید مرادی به‌زودی قصاص می‌شود

  • کد خبر : 185985
  • 09 اردیبهشت 1402 - 1:02
قاتل وحید مرادی به‌زودی قصاص می‌شود
وحید مرادی که به جرم قتل در زندان بود در یک نزاع دسته جمعی کشته شد.

حکم قصاص مردی شرور که متهم است وحید مرادی از اشرار معروف را در زندان به قتل رسانده به زودی اجرا می‌شود.

به گزارش جوان، دیروز صبح تیم صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران به سرپرستی قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرا آخرین تلاش‌های خود را برای جلب رضایت اولیای‌دم وحید مرادی (شرور معروف به عقاب تهران) انجام دادند. پرونده عامل قتل وحید مرادی به نام سعید پس از تأیید حکم قصاصش از سوی یکی از شعبه‌های دیوان عالی کشور برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه چهارم اجرای احکام فرستاده شده‌بود. اصرار به قصاص اولیای دم و پیگیری پرونده آن باعث‌شده متهم در یک قدمی چوبه‌دار قرار گیرد و به همین دلیل تیم صلح و سازش از پدر وحید مرادی دعوت کرده‌بودند برای آخرین‌بار او را تشویق به گذشت کنند. از سوی دیگر مادر سعید همراه دخترش که از همان ابتدای حادثه همیشه پیگیر پرونده فرزندش بود و تلاش می‌کرد اولیای‌دم را راضی به بخشش کند به دادسرای امور جنایی آمده‌بودند.

ساعتی گذشت و جلسه که با حضور بازپرس شعبه اجرای احکام و چند نفر دیگر برگزار شده‌بود، تمام شد و ابتدا مادر وحید مرادی و دخترش از اتاق بیرون آمدند و از چهره و صورت‌های خیس‌شان که با اشک شسته شده‌بود، به نظر می‌رسید جلسه صلح و سازش نتیجه‌ای نداده‌است. دقایقی بعد مردی با مو‌ها و محاسنی سفید از اتاق بیرون آمد و او کسی نبود جز پدر وحید مرادی که در جلسه صلح و سازش شرکت کرده‌بود. در همین لحظه گریه و التماس مادر و دختر فضای دادسرای امور جنایی را فراگرفت و همه با چشمانی گشاده خیره به آن‌ها شدند و کنجکاوانه آن‌ها را دنبال کردند. مادر و دختر جوان خودشان را به پای پدر مقتول انداختند و با گریه و زاری از او خواستند که ببخشد، اما مرد میانسال فریاد زد «هرگز او را نمی‌بخشم و فقط می‌خواهم قصاص کنم.»

مادر و دختر قدم به قدم راه او را سد کردند و به دست و پایش افتادند، اما او بی‌اعتنا به راهش ادامه داد و به طرف دفتر شعبه چهارم اجرای احکام رفت تا درخواست قصاص را امضا کند. ناله‌های زن میانسال و جوان دوباره به آسمان بلند شد، به امید اینکه رحمی به دل پدر مقتول بیفتد.

او به داخل شعبه اجرای احکام رفت و دوباره بازپرس با او درباره بخشش صحبت کرد، اما مرد میانسال درخواست قصاص را امضا کرد و از شعبه بیرون آمد. دوباره مادر و خواهر سعید (قاتل) به دست و پای پدر مقتول افتادند و زاری و گریه کردند، اما او یک کلام گفت «قصاص» و بعد مادر سعید از هوش رفت.

پدر وحید مرادی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما که آخرین تصمیم شما درباره قاتل چیست، گفت: «من پنج سال است، یتیم‌داری می‌کنم. نوه‌ام آن زمان پنج ساله بود و الان ۱۰ ساله شده و در این مدت من و خانواده‌ام خیلی سختی کشیدیم. البته این نظر من نیست و ما چهار نفر یعنی من، همسرم، عروسم و نوه‌ام تصمیم به قصاص داریم و درباره گذشت هم اصلاً فکر نکرده‌ایم و چهارشنبه هفته آینده قاتل را قصاص می‌کنیم. چندی قبل شایعه کرده‌بودند ما برای رضایت پول میلیاردی خواسته بودیم، در صورتی که ما از همان اول درخواست قصاص کرده‌بودیم و الان تصمیم‌مان تغییری نکرده‌است.»

وحید مرادی شرور سابقه‌دار تهرانی معروف به عقاب تهران در ۲۶ اردیبهشت سال ۹۷ در یک مهمانی در خیابان ولنجک تهران یکی از دوستانش به نام حسین را با چاقو به قتل رساند و سپس فرار کرد. متهم در نهایت در ۵۰۰ متری مرز کشور ترکیه در دام مأموران گرفتار و بازداشت و به اداره پلیس تهران منتقل شد.

وی در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد. وی گفت: «حسین دوستم بود و وقتی از زندان آزاد شدم مرا برای مهمانی دعوت کرد. او از من خواست در لایو اینستاگرام صحبت کنم، اما قبول نکردم و او به من فحاشی کرد. عصبانی شدم و او را با چاقو زدم.»

متهم پس از اعتراف راهی زندان شد تا اینکه ۱۱ تیر ۹۷ در درگیری داخل زندان رجایی‌شهر کرج به قتل رسید. بررسی‌ها نشان داد در نزاع دستجمعی عامل قتل، متهم سابقه‌داری به نام سعید است. سعید به قصاص محکوم شد و پرونده‌اش مدتی قبل برای سیر مراحل اجرای حکم به دادسرای امور جنایی فرستاده شد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=185985

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰